• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakdiktemeter topic

PD8 is aangekomen!
Eerste indrukken zijn positief. Toestel ziet er heel degelijk uit, 'zakje' waarin je het opbergt is zeker ok.
Ik zal straks nog wat foto's plaatsen en als ik er al wat metingen mee gedaan heb dan volgt er wel een verslagje (als ik tijd heb).
 
Hier zijn enkele foto's. Op de eerste foto zie je het totale pakket zoals het geleverd wordt. Doosje, handleiding, teststukjes en ook een extra brief waarin de calibratie verduidelijkt wordt.

2850941965_0aa966dfac_b.jpg


2850942989_2d1c606e29_b.jpg


Tot nu toe, na enkel te meten op de teststukjes lijkt het me dat de meting steeds ietsje hoger is dan het zou moeten zijn. Uiteraard kan geen enkel (tenzij de hele dure) toestellen een zeer nauwkeurige meting doen. Op bijvoorbeeld 52 micron krijg ik een meting van 52.8 micron, of soms zelfs iets meer, maar nooit lager dan 52 micron.

Volgende stap is om men wagen eens volledig te meten en dit allemaal te noteren. Ik ben benieuwd, want ik zit namelijk met 2 nieuwe deuren en een paar herspoten delen aan de rechterkant van de wagen. Dit zal wel pas voor volgende week zijn, want dit weekend zal er niet veel gebeuren, ben zondag jarig ;)
 
Ik heb dezelfde alleen met een andere sticker op het apparaatje. Waarom wilt u een lakdiktemeter aanschaffen? Voor het roterende werk of wetsanden?
 
Ik tik net lakdiktemeter in bij google en kom een naar mijn idee een redelijk doeltreffend apparaatje tegen.

paintcheck

De prijs ligt wel iets hoger dan de instap meters € 395,-

Maar als je meer dan alleen je eigen auto een detail beurt geeft dan is dit soort apparaatjes geen overbodige luxe denk ik.
 
Het blijft natuurlijks slecht een indicatie van de TOTALE laklaagdikte. Interessant voor de gebruiker is natuurlijk alleen maar de blanke lak laagdikte. Kun je de individuele laagdiktes van primer / kleurlak / blanke lak met deze meter meten?
Bij mijn weten kom je dan al in een veel hogere prijsklasse terecht.
 
Niet met deze meter maar er is een meter die dat wel kan maar die is voor ons totaal niet interessant. 400,- voor een indicatie is een beetje teveel geld voor een hobbyist.
Zo lang het rond de 200,- ligt blijft het te doen.

Dit is de meter voor meerdere lagen ($2700)
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ben je net lekker aan het lezen, zijn de berichten potverdikkie op!

Nog meer mensen ervaringen met een lakdikte meter?
Wil er zeer graag ooit een aanschaffen. Het liefst een van de duurdere waarbij afzonderlijke laklagen te meten zijn.

Dat is namelijk iets wat ik me altijd af vraag; als je alleen de totale dikte weet, hoe weet je dan hoeveel je kan wetsanden/polijsten?
 
Die dingen zijn in Nederland 2700euro ex BTW... lijkt me een beetje teveel van het goede ;)
 
Even een oude koe uit de sloot trekken.

Ik zie regelmatig weer topics komen over lakdiktemeter en eigenlijk had ik daar ook wel interesse in.
Nu is de PD8 voor normale gebruiken redelijk goed. Prijs is zo rond de 240 euro.

Omdat er regelmatig naar wordt gevraagd, hoop ik eigenlijk dat we de prijs iets kunnen drukken. Nog meerdere mensen interesse in?? :D
 
Op Detailingworld is er regelmatig wel een 'groupbuy'. Scheelt wel wat, maar niet overdreven veel (met verzendkosten etc.)
Mocht je hier zelf een groupbuy willen opzetten: vraag het eerst ff netjes aan carclean. Ik vermoed dat ze hier weinig bezwaar tegen zullen hebben.
 
groupbuy starten was ik nog niet van plan :D maar wie weet.

Kwam op Ebay nog eens een meter tegen, zo te zien voor metaal en aluminium voor 105 USD.
 
Deze kwam ik tegen bij Conrad. Of valt dit onder de Catagorie leuk voor een ander?

[mod]Commerciele links niet toegestaan[/mod]
 
Ik geef toe voor mij is het een luxeprobleem
Maar beter een echte en een behoorlijke zekerheid ...
... dan de helft van het geld uitgeven en nog niets weten.

Lenen van een ander kan ook altijd nog :-"

Hans
 
@Hans, maar Etten-Leur is wel een eindje rijden:-"

edit: (na het lezen van het laatste aanwinst topic) zelf hebben is het mooiste Hans.
 
Hier ook wel interesse in een PD8...
Ik kijk even de kat uit de boom ... Iemand die zich geroepen voelt voor groupbuy/grote bestelling?
 
Ik heb interesse maar 240 euro vind ik behoorlijk veel (voor eigen auto en zeer zelden en andere)