• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leer schoonmaken, wat heb ik nodig?

@m@rio normaal gesproken voed ik het met Mothers leder voeding maar deze keer zo gelaten, het voelde zo mooi soepel dat ik dacht eens te proberen zonder extra voeding.
 
Een beetje chemisch bij opsprayen maar na afnemen volledig neutraal @tembaco
Iig geen ledergeur toevoegingen of andere speciale toevoegingen.
Een hele goede reiniger, makkelijk te gebruiken en niks meer of minder.
 
Ik gebruik conditioner bij leder wat niet meer soepel dreigt te worden, bij dit interieur niet nodig, wordt goed bijgehouden dus hoef deze niet iedere keer in te vetten vind ik. Komt de volgende keer wel weer.
 
Ik afgelopen weekend mijn leren bekleding ook gereinigd met dodo supernatural leather cleaner icm een paardenharen borstel en ben er erg tevreden over. Als conditioner heb ik leather conditioner van gliptone gebruikt. Deze maakt het leer mooi glad en soepel zonder dat het een vette laag of glas achterlaat.
 
Ik zoek een product dat erg mat is. Origineel leek er wel een wax achtig laagje op het leer te zitten. Erg mooi. Verder moet het niet in de gaatjes
van de perforatie gaan zitten.

e2056f20b006383cccc6020fcdcbbaf9.jpg
 

Bijlagen

  • e2056f20b006383cccc6020fcdcbbaf9.jpg
    e2056f20b006383cccc6020fcdcbbaf9.jpg
    80,2 KB · Weergaven: 144
Ik heb goede ervaringen met de Mothers spullen. (Leathertech KIT)

Perforatie of niet, je werkt de foaming cleaner in met een paardenhaar borstel en dat zal vast en zeker in de gaatjes terechtkomen. Maja, dat is een kwestie van borstelen om ook daarin de boel te reinigen.

De conditioner is een pasta. Ook deze lekker inwerken en als er wat achterblijft in de gaatjes, kan je dit met een doel met lange vezels uitwrijven.

Wat betreft het 'mat zijn'; Ik gebruikte de spullen ook op lederen dashboards en dat wat geen probleem. Geen vette glans, masr gewoon mooi en gevoed leder.


Greeetz
 
zou graag die kit ook bestellen maar deze is maar steeds niet op voorraad.
geen zin om erop te wachten
andere goede kit voor leer want mijn stoelen moeten echt aangepakt geen worden voordat er scheuren in komen
 
Ik vind de Nanolex Interior Cleaner ook heel goed werken op leer, dus die kan ik zeker aanraden. Zoals de naam al zegt is het ook nog voor de rest van het interieur te gebruiken, dus dat is een bonus.
 
Ik ben ook aan het wachten op die kit van mothers leader
de boot met oa deze spullen is onderweg , nog even wachten dus
ofwel iets anders nemen indien het dringend is
 
Die Leathertech set van Mothers (crème) is heel goed en ik heb em zelf ook maar het interieur van @Mr.K. heeft gaatjes en ik vraag me af of je dan niet beter voor een vloeibaar middel kan gaan.
Anders breng je denk ik te snel te veel crème aan en kun je dat weer uit die gaatjes gaan zitten wrijven. 1 keer was ik over een speaker in de deur gegaan met die crème en dat was irritant om weer schoon te krijgen namelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Mr.K.
Ik stel me dan ook vraag , heb wel nog geen ervaring met leder interieur schoonmaken of onderhouden .
Maar het leder interieur heeft dan gaatjes ; gaat dan niet elk leder produkt in deze gaatjes indringen ? Misschien het een produkt meer als het andere ?
 
@patje ,
Klopt elk product zal in de gaatjes gaan zitten maar ik heb het gevoel dat een vloeibaar (dunner) product wellicht meer geschikt is om wat dunner aan te brengen.
Ik heb meermalen zo'n lederen gaatjes interieur behandeld met bv PB Natural look/Scholl Purple en dat ging gewoon goed.
 
Origineel was het leer echt mat/dof, zelfs een beetje wax-achtig. Dat wil ik graag weer.
 
Ik ben ook van plan om een lederen interieur aan te pakken. Heb hierbij voor de volgende producten gekozen:

https://www.carclean.com/nl/product/Carclean_nl/Interieur_borstel_Paardenhaar_101232

https://www.carclean.com/nl/product/Gliptone/Liquid_Leather_Cleaner_Conditioner_Kit_104161

Dus wellicht is dit voor jou ook een optie.
Een tip voor de paardenhaar borstel:
Maak deze een beetje vochtig en ga hiermee over een velletje schuurpapier voordat je hem gaat gebruiken. De mijne verloor namelijk aardig wat haren en door hem over het schuurpapier te halen worden de meeste losse haren er al uitgetrokken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: GiuliettaQV
Ik blijf er toch bij dat elke type reiniger (foam/vloeistof) in de gaatjes zal gaan vloeien. Dat is mooi, want ook daar wil je de reiniging. Borstelen zal ook in deze gaatjes het leder raken.

Wat betreft het voeden; De Mothers-kit bevat een creme/pasta en wanneer je de pad eerst op de wangen gebruikt, zal de pad mooi verzadigt raken. Hierna kan je met lichte druk ook het oppervlak met gaatjes behandelen. Er zal vast en zeker creme/pasta in de gaatjes terechtkomen, maar dat is naar mijn idee niet erg. Ook in die gaatjes wik je voeden en met een MF-doek kan je dit prima afnemen.

(In één geval was dit een Peluche Bianco, korte zijde was genoeg om het uit de gaatjes te krijgen. In een ander geval gebruikte ik de lange zijde)
 
Een tip voor de paardenhaar borsten:
Maak deze een beetje vochtig en ga hiermee over een velletje schuurpapier voordat je hem gaat gebruiken. De mijne verloor namelijk aardig wat haren en door hem over het schuurpapier te halen worden de meeste losse haren er al uitgetrokken.

Ik had die tip ook gelezen, maar in dat geval ging het om een paardenhaar borstel, en niet om wat jij dat arme paard hebt aangedaan met een velletje schuurpapier...:p:yum
 
  • Leuk
Reactions: Altos