• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Lijmresten op dashboard. Hoe weg krijgen?

NathanCelica

Detailing chief
13 okt 2017
164
78
Torhout, België
@FocusHans mijn auto is ondertussen een hele tijd van de weg af geweest, dus heb ik nog geen tijd gehad om het probleem verder aan te pakken. De haardroger-truc heeft een klein beetje resultaat gehad, maar niet echt veel (heb slechts enkele stukjes eraf kunnen prutsen en dat koste veel tijd.)

Ik zal komende weken nog enkele dingen uitproberen, ik denk dat ik nog eens een haardroger, heet water en wd40 zal gebruiken.
Mocht geen van bovenstaande lukken, dan neig ik toch wel richting een flesje Gyeon Tar of gewoonweg alcohol of wasbenzine.
Ik hou je op de hoogte en kijk ook uit naar je eigen bevindingen.

• Leuk
Reactions: FocusHans

Cordoba

Detailing guru
6 jul 2012
2.732
193
58
Ethanol is toch redelijk agressief? Ik zag ook al GooGone voorbij komen, maar ik ga nog even zoeken hoe agressief dat is. Ik zal nog even verder speuren naar het beste middel en ik zal hier een update met mijn eigen bevindingen plaatsen. Bedankt voor het aanbod in ieder geval. Supertof.
Dat ligt er aan hoe je het gebruikt, voorbeeld van iets lagere concentratie ethanol:
.
wodka-gorbatschow-vodka-37-5-vol-12-x-0-2l.jpg

Overigens is wasbenzine en kunststof een veel linkere combinatie (met het oog op oplossen v.d. kunststof) dan alcohol.

• Leuk

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
879
123
40
Doetinchem
En nagellak remover dan? Is wel agressief, maar als je het daarna gelijk weer behandeld... en uiteraard even een testspotje maken

• Leuk

FocusHans

Detailing rookie
12 jan 2020
11
15
Barendrecht
Ik ga het dit weekend met alcohol 96% proberen. Ik hoop dat de wasbenzine geen schade heeft opgeleverd. Anders moet ik de houder weer terugplaatsen, want een nieuw dashboard is geen optie.

FocusHans

Detailing rookie
12 jan 2020
11
15
Barendrecht
Alles is eraf, maar de lijmresten zitten in de putjes, waardoor dat stukje glad er uit ziet.
Met alcohol 96% wel makkelijk de lijm van de houder zelf gekregen, maar dat was hard, glad plastic. Ik ben bang dat ik random wat relief moet namaken en het dashboard zelf bij moet gaan kleuren, want de microvezeldoekjes en de tandenborstels halen niets uit na het weken. Dit weekend laatste pogingen. Wordt vervolgd.

TWA

Detailing addict
14 mei 2018
104
65
Amsterdam
Tandenstokers misschien een optie? Na dat je alles met een make-up watje zacht hebt geweekt...

Greetz Emiel

Laatst bewerkt:
  • Leuk

FocusHans

Detailing rookie
12 jan 2020
11
15
Barendrecht
Helaas weinig resultaat met wd40 ook. Ik heb zelf de ellende veroorzaakt door met de wasbenzine en een doek aan de slag te gaan. Mijn advies: niets op je dashboard plakken. Is het al te laat probeer dan alles voorzichtig weg te pulken.