• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

M`n Celica

andries

Detailing rookie
31 aug 2008
25
0
Na eerst veel te hebben gelezen op het forum, en na een aantal tips toch mijn 'zwarte' Celica maar even onder handen genomen.
Er komen nog betere foto`s maar kan de wagen nu niet naar buiten rijden omdat ik enkele steenslag pikjes bijgewerkt heb.

Gisteren om 10 uur s`ochtends begonnen met de wagen te wassen eerst met Meguiars NXT car wash daarna de wagen afgespoelt mugjes etc, weggehaalt met Meguiars Tar en bug remover.
Na alle lijken van de wagen te hebben gehaald de wagen nogmaals gewassen met Meguiars Gold Car Wash. Dit ging allemaal erg vlotjes na de wagen af te hebben gedroogt met Meguiars Water Magnet (die me na 5 maal drogen van verschillende wagens toch b eetje tegenvalt)

Zo de wagen is schoon en kan de garage in.
Eenmaal in het hok heb ik de hele wagen gekleied? gekleit?:p wat een woord:schaam
Heb de Klei van Meguiars gebruikt en spray and wipe van poor boys
05092008056.jpg


05092008057.jpg


Er kwam toch nog aardig vuil van de wagen.

Na het Kleien kwam de poor old boys 2.5 uit de kast samen met een light cutting pad van pb.

05092008058.jpg


Zo heb ik de hele wagen gedaan. Mijn pad steeds netjes op een handdoek schoongedraait.
TOen ik de hele wagen gedaan had zag ik toch nog wat krasjes, alle swirls waren vrijwel verdwenen.
De krasjes heb ik met PB 3.0 en heavy cutting pad gedaan en daarna bewerkt met de 2.5.
Na de 3.0 zag het er allemaal wat grijsjes uit
05092008055.jpg


Zoals jullie zeiden na de 2.5 de 1.0 (wat ruikt dat spul lekker x-] )

Na de 1.0 Black Hole machinaal opgebracht met een finishing pad op een lage stand, dit lekker uitgepoetst en daarna de EXP met carnabau wax met de hand gedaan.
Dit heb ik een uur laten zitten tot de wagen wit uitsloeg

05092008066.jpg

05092008067.jpg

Dat uurtje had ik ook nodig om mijn maag te vullen dit kwam dus goed uit.

De sealant kon na een uur nog makkelijk worden uitgepoetst.

Als laatste stap heb ik de Carnabau wax van Meguiars met de hand opgebracht en ook deze weer na een half uur uitgepoetst.

Hier dan eindelijk het resultaat na 7 uur zwoegen, ben blij met het resultaat maar volgende keer toch de hele wagen maar met pb 3.0 om alle krasjes er uit te krijgen.

Betere foto`s komen nog, maar zoals gezegt wagen staat nog in garage wegens natte lak:p

06092008077.jpg

06092008079.jpg

05092008072.jpg

05092008071.jpg


En mijn selectie:
05092008065.jpg


Bovenstaande selectie is niet compleet, er ontbreken nog een aantal spelers wegens uit eenlopende redenen:! (oude turtle spul en car wash flesjes ed.)

Nogmaals bedankt voor alle tips en hopelijk vandaag nog ff goede pics schieten als de weergoden hun best doen.
 
Xizer zei:
Mooi resultaat behaald! Maaruh, EX-P hoeft toch niet een uur te zitten... ??

30 tot 60 minuten staat er op de fles. naja op het eticket.
Zal vanmiddag onder de kap nog ff schoonmaken en fototje maken
Vanavond de wagen weer vuil maken retourtje duitsland :party:
 
Op de foto van je excenter, naast de fles SSR2.5, zie ik nog 2 donkerrode pads liggen?:D

Deze hebben toch een enorme cuttingfactor?rofl rofl

Ziet er netjes uit hoor!