• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Microcar (Reinigen + LSP)

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.868
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen!

Vandaag stond er een simpele ''wasbeurt en stofzuigen'' op de planning; van een brommobiel. :p

Gisteren aan mijn buurvrouw-van-vroeger (ouderlijk huis) toegezegd dat ik voor een klein prijsje de auto zou aanpakken, zónder haar brumbrum gezien te hebben. Vandaag stond ik dus even met de bakkus vol tanden toen ik besefte dat 't ding er niet uit zag!

* Aangekoekte vuillaag.
* Enorm veel swirls.
* Hologrammen.
* Overal zwarte spikkels.
* Oxidatie onder de blanke lak.
* Verschillende lakken.
(Uni zonder blanke lak, uni mét blanke lak, metallic)

Vóór -->
01.jpg
02 Comp 01.jpg



* Foamen met een flinke dosis Artico Magico
* Handwas
* Non-Ferro / Teer-harsverijderaar / APC+D / kwasten
* Kleien
(Dolce Verde + 1,4L Born Slippy)
* Handwas -->
03.jpg



Ná het reinigen en als de lak nat is, dan is het een mooie warme kleur -->
04.jpg



Helaas droogt het dan weer op tot een drama -->
05.jpg
06 Comp 02.jpg



Op veel plekken zwarte spikkels en oxidatie -->
07 Comp 03.jpg



Verrassend weinig remstof op de velgen
EZ-Go paste perfect! -->

08 Comp 04.jpg



Omdat de lak zo verdomd dorstig was, durfde ik het niet aan om met Fusso Coat te smeren. Mochten er vlekken ontstaan, dan moet je cleaner/polijsten en dit zou een enorm verschil gaan maken met de rest van de auto.

Ik heb dus de GOod'Old Trusty Collinite 476S erbij gepakt i.c.m. een Doppio. Normaliter smeer je bij weinig druk op de pad een flinterdun laagje OP de lak, nu moest ik flink drukken op de pad en de wax in blijven masseren tot een egale dekking c.q de lak donker werd. -->

09 Comp 05.jpg
10.jpg



Waxen op bijv. koplampen geeft meestal wat statische lading. (Of hoe je het ook noemt) De pad wil dan wel eens knetteren. Op al deze kunststof panelen was het helemaal knettah! :p -->


Op het dak begon ik rechts en omdat ik de antenne niet volgas wilde waxen, ging ik er té lichtjes omheen waardoor de lak zich niet lekker had gevoed. Met als gevolg vlekken die ik alleen weg kreeg door opnieuw te waxen.
11 Comp 06.jpg


Beetje verschil op de motorkap. -->


Verschil tussen achterpaneel en deur
(Uni - metallic) is ook een heel stuk minder. -->

12.jpg



Bandjes in de Tire en After-shots. -->
13.jpg
14.jpg
15.jpg
 
Laatst bewerkt:
Haha, daar was je mooi klaar mee! Maar het resultaat mag er zeer zeker zijn, mooi verslag ook! Van een lelijk eendje naar een prachtige zwaan :yum
 
  • Geweldig
Reactions: Quantoxx
Die is er flink van opgeknapt! Voor zoiets zou ik graag mn polijst arsenaal tevoorschijn halen alleen al vanwege de eer van het werk dat je dan hebt! En dit bewijst maar weer, glans komt óók uit het potje, al is het maar tijdelijk. Leuk klusje zo tussendoor.
 
  • Geweldig
Reactions: Quantoxx
@johnwoo - Thanx!
Het vervelendste was nog dat waxen meestal betekent dat je vrijwel klaar bent om van je werk te gaan genieten. Echter moest ik nu de meeste panelen 2-3 waxen en kreeg on de havenklap wel een schok omdat de boel zo statisch was.

Dit keer was waxen dus niet het ''kers op de taart - lekker bijna klaar - therapeutisch smeren'' :D


@pwillemske - Ooooh, ik wilde zó graag polijsten! :p Glans uit een potje is zeker waar, maar ik heb na het handwassen wat kleine stukjes lak geprobeerd te waxen om te kijken of ik het met dit netjes kon krijgen. Dit was helaas niet het geval omdat de lak zich niet liet voeden.

Hoe schoner de auto werd, hoe meer alle defecten/dofheid duidelijker werd. Ik hoopte dus dat na alle reinigings-stappen en het vele VELE kleien, de lak liet zich voeden. Zeker omdat je een auto krijgt om netjes te maken en je 'm dan schoon, maar erger terug zou geven! :yum
 
Mooi resultaat behaald mr. Q, alleen jammer dat je de tent niet meer hebt, zo te zien had de oude buuf al een plek gereserveerd voor de tent (NP).

...Echter moest ik nu de meeste panelen 2-3 waxen en kreeg on de havenklap wel een schok omdat de boel zo statisch was....

Ik zou je toch andere detailkleding adviseren, bijvoorbeeld een string in metallic kleur: metallic in de lak geleidt, en voert dus de statische lading af.
 
Is ook wel een leuk om dit soort projecten te zien! En zo zie je maar weer... Wat een laagje wax wel niet kan doen.

Good job!
 
  • Geweldig
Reactions: Quantoxx
Leuk projectje. Colli 476 is altijd al wat harder werken en dan ook nog 2 a 3x aanbrengen
Vind je 476s harder werken? :O

Zelfs nu ik het echt heel vadsig moest smeren, was het prima af te nemen. Op het eerste paneel smeerde ik het zoals het moet; Dunnetjes. Dit was helemaal koekie-eitje om af te nemen. ;)
 
Gebruik het al 10jaar en altijd flinter dun. Het is niet vervelend maar ook niet super chill, menig vaste wax is fijner in verwerking. 476s is 7 uit 10.
 
  • Geweldig
Reactions: Quantoxx
Hi Quantoxx, ik heb jouw detailbeurt m.b.t. de brommobiel met veel belangstelling gelezen, Ik probeer alles te lezen wat mij een goede detailer maakt.
Toch een paar vragen die mij bezig houden : op veel plekken zwarte spikkels en oxidatie. Er is niet gepolijst, krijg je deze spikkels en oxidatie dan weg
middels kleien ?

Dan moet je cleanen/polijsten en dit zou een enorm verschil gaan maken met de rest van de auto . Waarom ? Groeten Juultje 16
 
  • Geweldig
Reactions: Quantoxx