Hey GlimKezen & GlansPoppen!
Vandaag stond er een simpele ''wasbeurt en stofzuigen'' op de planning; van een brommobiel.
Gisteren aan mijn buurvrouw-van-vroeger (ouderlijk huis) toegezegd dat ik voor een klein prijsje de auto zou aanpakken, zónder haar brumbrum gezien te hebben. Vandaag stond ik dus even met de bakkus vol tanden toen ik besefte dat 't ding er niet uit zag!
* Aangekoekte vuillaag.
* Enorm veel swirls.
* Hologrammen.
* Overal zwarte spikkels.
* Oxidatie onder de blanke lak.
* Verschillende lakken. (Uni zonder blanke lak, uni mét blanke lak, metallic)
Vóór -->
* Foamen met een flinke dosis Artico Magico
* Handwas
* Non-Ferro / Teer-harsverijderaar / APC+D / kwasten
* Kleien (Dolce Verde + 1,4L Born Slippy)
* Handwas -->
Ná het reinigen en als de lak nat is, dan is het een mooie warme kleur -->
Helaas droogt het dan weer op tot een drama -->
Op veel plekken zwarte spikkels en oxidatie -->
Verrassend weinig remstof op de velgen
EZ-Go paste perfect! -->
Omdat de lak zo verdomd dorstig was, durfde ik het niet aan om met Fusso Coat te smeren. Mochten er vlekken ontstaan, dan moet je cleaner/polijsten en dit zou een enorm verschil gaan maken met de rest van de auto.
Ik heb dus de GOod'Old Trusty Collinite 476S erbij gepakt i.c.m. een Doppio. Normaliter smeer je bij weinig druk op de pad een flinterdun laagje OP de lak, nu moest ik flink drukken op de pad en de wax in blijven masseren tot een egale dekking c.q de lak donker werd. -->
Waxen op bijv. koplampen geeft meestal wat statische lading. (Of hoe je het ook noemt) De pad wil dan wel eens knetteren. Op al deze kunststof panelen was het helemaal knettah!
-->
Op het dak begon ik rechts en omdat ik de antenne niet volgas wilde waxen, ging ik er té lichtjes omheen waardoor de lak zich niet lekker had gevoed. Met als gevolg vlekken die ik alleen weg kreeg door opnieuw te waxen.
Beetje verschil op de motorkap. -->
Verschil tussen achterpaneel en deur (Uni - metallic) is ook een heel stuk minder. -->
Bandjes in de Tire en After-shots. -->
Vandaag stond er een simpele ''wasbeurt en stofzuigen'' op de planning; van een brommobiel.
Gisteren aan mijn buurvrouw-van-vroeger (ouderlijk huis) toegezegd dat ik voor een klein prijsje de auto zou aanpakken, zónder haar brumbrum gezien te hebben. Vandaag stond ik dus even met de bakkus vol tanden toen ik besefte dat 't ding er niet uit zag!
* Aangekoekte vuillaag.
* Enorm veel swirls.
* Hologrammen.
* Overal zwarte spikkels.
* Oxidatie onder de blanke lak.
* Verschillende lakken. (Uni zonder blanke lak, uni mét blanke lak, metallic)
Vóór -->
* Foamen met een flinke dosis Artico Magico
* Handwas
* Non-Ferro / Teer-harsverijderaar / APC+D / kwasten
* Kleien (Dolce Verde + 1,4L Born Slippy)
* Handwas -->
Ná het reinigen en als de lak nat is, dan is het een mooie warme kleur -->
Helaas droogt het dan weer op tot een drama -->
Op veel plekken zwarte spikkels en oxidatie -->
Verrassend weinig remstof op de velgen
EZ-Go paste perfect! -->
Omdat de lak zo verdomd dorstig was, durfde ik het niet aan om met Fusso Coat te smeren. Mochten er vlekken ontstaan, dan moet je cleaner/polijsten en dit zou een enorm verschil gaan maken met de rest van de auto.
Ik heb dus de GOod'Old Trusty Collinite 476S erbij gepakt i.c.m. een Doppio. Normaliter smeer je bij weinig druk op de pad een flinterdun laagje OP de lak, nu moest ik flink drukken op de pad en de wax in blijven masseren tot een egale dekking c.q de lak donker werd. -->
Waxen op bijv. koplampen geeft meestal wat statische lading. (Of hoe je het ook noemt) De pad wil dan wel eens knetteren. Op al deze kunststof panelen was het helemaal knettah!
Op het dak begon ik rechts en omdat ik de antenne niet volgas wilde waxen, ging ik er té lichtjes omheen waardoor de lak zich niet lekker had gevoed. Met als gevolg vlekken die ik alleen weg kreeg door opnieuw te waxen.
Beetje verschil op de motorkap. -->
Verschil tussen achterpaneel en deur (Uni - metallic) is ook een heel stuk minder. -->
Bandjes in de Tire en After-shots. -->
Laatst bewerkt: