De laatste tijd kreeg ik steeds vaker de opmerking naar m'n hoofd geslingerd dat er weer een pakketje van Carclean was bezorgd..."ja is ook voor jouw auto schat". Om dat dan ook te bewijzen heb ik dit weekend onze Mini onder handen genomen. Doel was om een goede correctie op de lak te doen. Niet 100%, zover ben ik nog niet en ben nog lerende.
Object: Mini Cooper F56
Lak: Blazing Red II Metallic, dak en spiegels zwart
In mijn beleving een harde lak, maar heb geen andere ervaring dan BMW en Mini.
Eerst de velgen gewassen:
- Afspuiten HD
- Insprayen met Meguiars all wheel & tire cleaner
- Ingewerkt met EZ Detail Mini brush en de wheel brush van Mothers
Vervolgens de auto grondig wassen:
- Foamen met Monello Lancia en Artico Magic
- Afspuiten HD
- Gewassen 2 emmer methode, DDJ BTBM, Gyeon smoothie washmitt en een oude Meguiars mitt voor de onderste delen
- Gedroogd met Monello Senza Aqua en Delirium doek
Vervolgens auto gekleid met Monello Dolce Verde en Perfette spray. Was de eerste keer dat ik deze klei heb gebruikt, had op de motorkap wel last van marring. Reinigt wel heel erg goed. Voor wanneer ik niet ga polijsten na het kleien zoek ik dus nog een mildere klei, tips iemand?
Daarna de auto afgeplakt (wat een werk op een Mini) en in de garage gezet (tijdens polijsten is de kentekenplaat eraf geweest)::
Testspot op de motorkap met de DAP 900 v3 en Monello Raffini Mezzo op oranje en Finale op wit
En na:
Met deze correctie ben ik tevreden dus hiermee de hele auto gedaan.
Ondanks een kleine auto zitten er toch heel wat polijstuurtjes in. Na het polijsten de auto stof- en vetvrij gemaakt (prep) en achtereenvolgens beschermd met:
- PB EX Sealant;
- DDJ Orange crush wax (rode lakdelen)
- DDJ Purple velvet (dak en spiegelkappen)
Vervolgens de auto buiten gezet en wat witte residuvlekken van de trims verwijderd met Pre-wow. Voor:
Na:
Bandjes in de Meguiars Goldclass high gloss endurance gel (overblijfseltje uit het Halfordsrek, ik maak 'm eerst op voor ik iets nieuws koop):
En dan shinen maar
Hierbij mijn nederige excuses voor mijn waardeloze Paint skills, maar wilde wel graag de kentekens blurren.
Still to do:
- Hoogglans zwarte A- en C-stijlen polijsten (Monello finale???)
- Uitlaat sierstuk behandelen (Mothers mag & aluminium polish, sealen met PB wheel sealant);
- Chromen sierlijsten behandelen met Poorboys professional polish;
- Kunststof trim in Gyeon trim
- Velgen polijsten, hiervoor moet ik nog een Cone aanschaffen. Deze velgen worden uiteindelijk de wintervelgen, er staat een setje 17" Mini JCW wielen op ons verlanglijstje.
- Kunststof interieur voeden met PB Natural look
Dat is het denk ik wel zo'n beetje. Als iemand nog tips/tricks heeft voor het al gedane werk of voor mijn to-do lijstje, ik hoor ze graag! Mijn vriendin is in ieder geval weer heel blij met het resultaat.
Object: Mini Cooper F56
Lak: Blazing Red II Metallic, dak en spiegels zwart
In mijn beleving een harde lak, maar heb geen andere ervaring dan BMW en Mini.
Eerst de velgen gewassen:
- Afspuiten HD
- Insprayen met Meguiars all wheel & tire cleaner
- Ingewerkt met EZ Detail Mini brush en de wheel brush van Mothers
Vervolgens de auto grondig wassen:
- Foamen met Monello Lancia en Artico Magic
- Afspuiten HD
- Gewassen 2 emmer methode, DDJ BTBM, Gyeon smoothie washmitt en een oude Meguiars mitt voor de onderste delen
- Gedroogd met Monello Senza Aqua en Delirium doek
Vervolgens auto gekleid met Monello Dolce Verde en Perfette spray. Was de eerste keer dat ik deze klei heb gebruikt, had op de motorkap wel last van marring. Reinigt wel heel erg goed. Voor wanneer ik niet ga polijsten na het kleien zoek ik dus nog een mildere klei, tips iemand?
Daarna de auto afgeplakt (wat een werk op een Mini) en in de garage gezet (tijdens polijsten is de kentekenplaat eraf geweest)::
Testspot op de motorkap met de DAP 900 v3 en Monello Raffini Mezzo op oranje en Finale op wit
En na:
Met deze correctie ben ik tevreden dus hiermee de hele auto gedaan.
Ondanks een kleine auto zitten er toch heel wat polijstuurtjes in. Na het polijsten de auto stof- en vetvrij gemaakt (prep) en achtereenvolgens beschermd met:
- PB EX Sealant;
- DDJ Orange crush wax (rode lakdelen)
- DDJ Purple velvet (dak en spiegelkappen)
Vervolgens de auto buiten gezet en wat witte residuvlekken van de trims verwijderd met Pre-wow. Voor:
Na:
Bandjes in de Meguiars Goldclass high gloss endurance gel (overblijfseltje uit het Halfordsrek, ik maak 'm eerst op voor ik iets nieuws koop):
En dan shinen maar
Hierbij mijn nederige excuses voor mijn waardeloze Paint skills, maar wilde wel graag de kentekens blurren.
Still to do:
- Hoogglans zwarte A- en C-stijlen polijsten (Monello finale???)
- Uitlaat sierstuk behandelen (Mothers mag & aluminium polish, sealen met PB wheel sealant);
- Chromen sierlijsten behandelen met Poorboys professional polish;
- Kunststof trim in Gyeon trim
- Velgen polijsten, hiervoor moet ik nog een Cone aanschaffen. Deze velgen worden uiteindelijk de wintervelgen, er staat een setje 17" Mini JCW wielen op ons verlanglijstje.
- Kunststof interieur voeden met PB Natural look
Dat is het denk ik wel zo'n beetje. Als iemand nog tips/tricks heeft voor het al gedane werk of voor mijn to-do lijstje, ik hoor ze graag! Mijn vriendin is in ieder geval weer heel blij met het resultaat.
Laatst bewerkt: