• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Microvezelbundels nu te bestellen!

rodders zei:
Zijn er eigenlijk al samples te bekijken/bevoelen van deze doeken bij carclean?

We hebben samples liggen in andere kleuren, dus mocht je willen, dan zijn ze te voelen. Ze zijn wel aan flinke tests onderworpen. :)_[]

JC-Chris zei:
Zijn jullie al door de introductieprijs voor het Trio-pakket heen? Als ik hem nu zou willen bestellen kost ie al EUR 69,99.

Hmm, nee hoor. Prijs is weer aangepast. Vreemde dingen gebeuren er hier :)

RST-Smurf zei:
ook als ik een mail naar Carclean.com stuur krijg ik direct een retour mail van met een error van Qualitystores8o

Dat is een ander probleem, waarschijnlijk spamfilter hier. ;)

zijn deze vergelijkbaar met de poorboys deluxe mega towel? dus lange en korte micro fibers?
(of beter)

Vandaag de sample doeken even aan een kleine test onderworpen.
Kan er 1 ding over zeggen: de beste doeken die ik tot op heden ben tegengekomen.
Superzacht (zowel de zijde met lange als met korte vezels) en een superieur opname vermogen.

Ik ben om en ga nu gelijk bestellen.

Grtz. Rob aka Vadebo

Tim, hoe zijn de doeken in vergelijking met de Cobra 530 & 600 doeken? Dit zijn tot op heden verreweg de beste doeken die ik ooit gebruikt heb namelijk. Ik weet dat die doeken 530gsm en 600gsm zijn en dus in theorie zachter zouden zijn. Hoe is het in de praktijk? :-b

Of is die denkwijze fout?

Wouter B zei:
Tim, hoe zijn de doeken in vergelijking met de Cobra 530 & 600 doeken? Dit zijn tot op heden verreweg de beste doeken die ik ooit gebruikt heb namelijk. Ik weet dat die doeken 530gsm en 600gsm zijn en dus in theorie zachter zouden zijn. Hoe is het in de praktijk? :-b

Of is die denkwijze fout?
Dat was ook mijn gedachten, er was een tijd geleden een soort wedloop wie de meest dikke en zwaarste doek had.
Want die is nog veiliger en beter, toch? Zo dacht ik ook.

Totdat ik dikke doeken ging gebruiken en ze helemaal niet zo ideaal waren.
Dikke doeken zijn zwaar en opgevouwen zijn ze vrij hoog en als er dan even een stroef stukje zit dan schiet de hele stapel naar voren.
Voor een droogdoek is een redelijk dikke doek wenselijk maar daar houdt het voor mij dan ook op.

Ik heb liever wat lichere doeken en dan i.p.v. 1 dikke doek je hele auto 3 lichte voor gebruiken.
Het afnemen gaat lichter, minder zwaar en je hebt 3 keer een schone doek.

Na veel testen bleek de 350 grams voor mij in ieder geval het ideale gewicht.
De doeken zijn bijzonder zacht, dikkere doeken wil absoluut niet zeggen dat het veiliger is.
Het gaat om de kwaliteit van de vezel en de kwaliteit van de splijting en natuurlijk de verhouding tussen de verschillende materialen.

De 600grams is perfect voor drogen maar dan niet al te groot, we hebben een 600grams doek in XL formaat maar dat ding wordt loodzwaar en dat werkt niet lekker.

Of ie beter is dan de Delirium is lastig te zeggen, beiden drogen ze gewoon uit de grote kunst.

Totaal andere vezel dan de SN doek, denk meer aan de grote cobra 600grams doeken maar dan in het formaat zoals die is.

Tim zei:
Peluce Verde – 45x45cm (350gsm) € 4,99
Peluce Verde Trio € 12,99

Deze groene zachte doek van 45x45cm heeft een dichtheid van 350 gram p/m2 en is uitermate geschikt voor het afnemen van polijstmiddel, glaze en wax. Ook goed te gebruiken voor detailers en glass cleaners. Afgewerkt met een zachte en krasvrije satijnen rand.

Peluce Bianco – 45x65cm (350gsm) € 6,99
Peluce Bianco Trio € 18,99

De grote broer van de Peluce Verde, met een afmeting van 45x65cm is deze witte doek comfortabel groot en geschikt voor het afnemen van polijstmiddel, glaze en wax. Ook goed te gebruiken voor detailers en glass cleaners. Afgewerkt met een zachte en krasvrije rode satijnen rand.

Piccolo Nero – 35x35cm (300gsm) € 3,49
Piccolo Nero Trio € 8,99

Deze vriendelijke geprijsde alleskunner mag in geen enkele collectie ontbreken. Met 300 gram/m2 is deze [INSERT zwarte] doek geschikt voor allerhande klusjes. En omdat Monello altijd net iets luxer is, is ook deze doek voorzien van een zachte satijnen rand.

Tim/Dennis,

Nu weet ik dat foto's lang niet alles zeggen en heb ik ook wat kleine foto's gezien op jullie verkoop site maar is het misschien mogelijk om enkele foto's van de producten op het forum te plaatsen?