Ik ben onlangs begonnen met mijn eerste stappen in het dappen (
) op mijn alfa 159. Ik ging er gemakshalve van uit dat een italiaan niet een erg harde lak zou hebben, maar ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal, gezien dit mijn eerste keer polijsten is. Ik heb daarom de DAP500 EL besteld, met de monello trio. Ik merk dat ik hiermee de swirls er mooi uit krijg, maar de íets diepere krasjes gaan erg moeizaam. Van een afstand niet zichtbaar en niet of nauwelijks voelbaar met je nagel, maar met monello veloce op geel en 3 hits zie ik geen verschil, waardoor ik toch denk dat ik een stap grover zou moeten gaan. Ik weet echter niet wat een geschikte zwaardere stap zou kunnen zijn. Wie kan me hierin een pad en een polijstmiddel adviseren?
Sowieso wil ik binnenkort de fiat punto evo van mijn vriendin ook eens onder handen nemen, om te kijken of ik een merkbaar verschil in lak hardheid zal ervaren. Dat zou een goede les kunnen zijn.
Sowieso wil ik binnenkort de fiat punto evo van mijn vriendin ook eens onder handen nemen, om te kijken of ik een merkbaar verschil in lak hardheid zal ervaren. Dat zou een goede les kunnen zijn.