• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mothers clay harder met dit weer?

Free

Detailing addict
4 feb 2010
95
52
47
hey,

Ik heb dit weekend mijn auto voor de eerste maal geclayed met de kit van Mothers. Elke keer ik de clay opnieuw wou kneden ging dit heel stroef. Na de hele auto gedaan te hebben voelde ik de spieren in mijn pols:ja Maar wat een resultaat! De lak voelt ongelooflijk zacht aan.

Kan het zijn dat er door de iets stroevere clay wat marring ontstaat?


Groeten
 
Kleine tip :idee

Gebruik 2 stukken klei, leg de ene tijdens niet gebruik in een bakje warm water en wissel steeds af.

Zo hou je de klein soepel :ja .

En de kans op marring is met de zachte klei van Mothers is uitgesloten.
 
Eens met Nicknameless, gebruik 2 stukjes klei en wissel af. Wat je ook misschien kan doen is even je handen insprayen met de glijmiddel die je gebruikt voor je klei. Ik heb met de Mothers gehad dat deeltjes aan je hand blijven plakken. Even insprayen voorkomt dat.

Succes.
 
Nou vandaag ook voor het eerst gekleid , tevreden met resultaat maar mijn mothers klei was heel zacht , te zacht zelfs ... Ben heel de middag beziggeweest. En ja hoor heb m'n stukje klei laten vallen ... Tot mijn verbazing zat er niets van zand op het stukje klei , hier en daar een donker stukje uit de klei gepitst en verdergedaan. Ik weet het , het mag niet en eigenlijk moest ik het weggooien maar er was echt niets in de klei te zien.
 
Toch zou ik hem dan idd weg gooien..
De mothers clay hoeft echt niet in een bakje water, die is al zo enorm zacht, de pb klei is veel harder bijvoorbeeld, en dan zou ik idd wel een bakje water erbij zetten.

Hard werken hoor, dat detailen!!
 
Vandaag 2 stukjes klei laten vallen, allebei direct weggesmeten. Wel stom, heb nog nooit klei laten vallen, maar vandaag 2 keer op een half uurtje tijd. Maar ermee verder kleien, echt niet. Je wil echt geen enkele korrel tussen klei en lak hebben zitten!
 
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

M'n stuk Dodo Juice Super Natural klei :confused: Overigens ook een heerlijke zachte klei :heart_eyes:

Gevalletje gelijk weggooien dus :ja
 
nicknameless zei:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

M'n stuk Dodo Juice Super Natural klei :confused: Overigens ook een heerlijke zachte klei :heart_eyes:

Gevalletje gelijk weggooien dus :ja

gevalletje weg gooien idd

maar de gele mothers klei is nog zachter als de supernatural klei
 
Wat me wel opviel is dat de klei naar het einde toe heel plastisch werd en brokkelig werd. Ik ben wel heel de middag bezig geweest...
 
Met wat heb je de klei laten glijden?

Moesten de berichten positief zijn, wanneer kunnen we de Clay dan verwachten in de webshop? (Ik zie net dat dit in het verkeerde topic staat, gaat dus over de nieuwe klei :roll )
 
Ik zit er ook al lang op te wachten.]-0
Zo komt m'n winkelmandje nooit naar Berkel en Rodenrijs.:D
 
B.K. zei:
Met wat heb je de klei laten glijden?

Moesten de berichten positief zijn, wanneer kunnen we de Clay dan verwachten in de webshop? (Ik zie net dat dit in het verkeerde topic staat, gaat dus over de nieuwe klei :roll )
Met de bijgeleverde mothers showtime
 
Ik heb op enkele plaatsen duidelijk last van marring ook , erg lastig , kan je dit ook krijgen door te hard op de clay te duwen?
 
Je moet ook niet duwen met kleien, je moet de klei gewoon het werk laten doen