Na een drukke periode heb ik de aankomende weken eindelijk een beetje tijd om wat liefde in de GTI te steken.
Dit weekend ben ik begonnen met de wielen. Om dit goed te doen had ik 4 assteunen besteld om de auto op te zetten, maar de auto op alle 4 te zetten wilde me niet echt lukken. Dus na een tijdje te sukkelen, uiteindelijk maar een beetje creatief de voorkant van de auto op een kratje bier gezet.
Als eerst ben ik begonnen met de modderkuipen en remklauwen schoon te maken, gebeurd niet elke dag dat je daar zo goed bij kan, dus dan moet je de kans pakken ook.
Voor was zo schoon, want dat is van glad kunststof. Maar achter is het van een soort vloerbedekking. Dat ging met iets meer gevloek.
Iets wat ik verschrikkelijk vind en bij bijna alle auto’s ziet is het roest op de naven. dus dat heb ik meteen aangepakt.
Deze heb ik eerst met een staalborstel schoon gemaakt, daarna en paar keer ontvet met Prep, alles afgeplakt en in verschillende lagen gespoten met Hammerrite.
Toen waren de velgen aan de beurt. Ik had bewust gewacht met deze te coaten omdat ik de poedercoat eerst volledig wou laten uitharden.
Uiteraard beginnen met de deze te wassen.
De Dodo Ferrous Dueller aan het werk, altijd leuk om te zien
Daarna de laatste paar teer plekjes nog weg gehaald met Valma Harsverwijderaar, en toen de velgen gepolijst. Dit in 1 stap gedaan met Mezzo. De voorkant met de iBrid en een blauwe pad (bij gebrek aan een medium pad) en de binnenkant met de Rupes Mini en een groene pad.
Toen zat de glans er lekker in, dus was het tijd om te ontvetten en te coaten.
Ik heb de binnenkanten van de velgen 3 lagen Rim gegeven, en de buitenkanten 2 lagen Rim en dit afgetopt met een laagje Cancoat. (Gewoon omdat het kan)
Toen waren de velgen toch wel “swaffelbaar” te noemen

Uiteraard ook de naafkapjes en ventieldopjes mee genomen. Deze kregen een laagje Rim en Cancoat.
Toen de voorste modderkuipen gevoed met Revive.
En uiteraard werden ook de remklauwen niet vergeten. Deze kregen ook 2 laagjes Rim.
Daarna heb ik de garage een dagje vermeden zodat alles goed kon drogen en uitharden.
Uiteraard de banden nog voorzien van een laagje Gyeon Tyre.
En daarna de velgen weer gemonteerd, en is de auto weer klaar voor het volgende hoofdstuk. Daarvoor word hij morgen weg gebracht