• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe forum online!

@Tim - Ik vind het een drama om via mijn telefoon (S7) iets te typen op in een topic. Wanneer ik wil typen, komt het toestenbord omhoog en schuift het tekstvenster/cursor een aantal regels omhoog. Je ziet dus niet wat je typt. Je kan dan het toetsenbord even wegklikken en scrollen, zodat je de cursor nog nét kan zien, maar zodra je aan de tweede regel begint schuift hij weer omhoog.

(De telefoon houd ik op zijn zij)

Volgens mij gebruik ik gewoon de Samsung browser. Moet ik misschien ook op mijn telefoon Chrome gaan gebruiken om dit te verhelpen?
 
Ik kan een hele lap tekst schrijven zonder te hoeven scrollen. Gebruik me telefoon dan ook gewoon rechtopstaand misschien dat dat het geheim is.
Anders zou tapatalk misschien een oplossing zijn. Dat maakt forums volgens mij overzichtelijker voor de telefoon.

P.s.ik gebruik Chrome.
 
@Twolde - Thanx voor je info. :D

Ik zal wel eens gaan rommelen met wat instellingen en misschien een andere browser. (Gebruik ook pas sinds enkele maanden Chrome op de PC. Moest wel omdat het forum anders niet te doen was, haha!)
 
Heb niet dit hele stuk doorgenomen, dus misschien is het al gevraagd, ik wil 2 van mijn posten aanpassen, dat kan ik niet zo gauw vinden, hoe is dit mogelijk?
 
Allereerst wil ik even zeggen dat de tekst-editor op het forum na de update een stuk verbeterd is. :)
De smileys bovenaan i.p.v. onderaan is veel overzichtelijker en de functie om een link in te voegen is veel beter zo. Toch een opmerking over die link-functie: als je een link hebt ingevoegd dan is die geselecteerd. Als je dan direct verder typt dan wis je hem dus gelijk weer. Als je het eenmaal weet is het zo ook opgelost maar een vergissing blijft zo gemaakt en het invoegen van de link is weer voor niks geweest : unamused:

Wat ik ook nog steeds vreemd vind, is dat je in de pulldown menus van fonttype en tekengrootte niet kan zien welk font of formaat momenteel geselecteerd / actief is. Als je een keer een andere lettergrootte wil gebruiken, dan blijft het altijd een beetje proberen of het nu groter of kleiner wordt dan het standaard of huidige formaat. En het is me ook nooit duidelijk geweest wat het standaard lettertype eigenlijk is...
 
Op het “kettinkje” klikken.
Daarna link plakken en op enter klikken. Werkt alleen in de browser en niet met tapatalk.

Als je bij eerdere versie op ‘invoegen’ wilde klikken was het weg.
 
Oke, even een kleine tutorial linkjes invoegen voor de liefhebbers ;)

1. Kopieer de url (het webadres) van de site waar je naar wil linken
(dus even de tekst in de adresbalk van je browser selecteren en dan rechts-klikken en Kopieren (ik heb een engelstalige Windhoos-versie) of ctrl + C

01 - copy.jpg

2. Klik in de teksteditor op het forum op het ketting-symbool om een link in te voegen. Je krijgt nu 2 tekstvelden te zien. In de bovenste plak je het zojuist gekopieerde webadres door ofwel rechts te klikken en Plakken (Paste) te kiezen ofwel ctrl + V

02 - paste.jpg


3. In het onderste tekstveld typ je het woord of de woorden zoals die in je bericht zullen komen

03 - tekst.jpg


4. Dan klik je op de knop Invoegen. En de hyperlink verschijnt in je bericht. Het ziet eruit als de tekst die je hebt ingetypt maar is aanklikbaar en verwijst naar de eerder opgegeven url. Dit is dus de situatie die ik bedoel: je link is nu geselecteerd (groen) en als je nu direct verder typt, dan is je hyperlink dus ook weer weg.

04 - link.jpg


5. Dit is gemakkelijk op te lossen door ofwel even naast de link te klikken of bijvoorbeeld op de toets [>] (pijltje naar rechts) te drukken.
(no big deal, maar als je het even vergeet dan is vooralsnog je link weer verdwenen) o_O

05 - link OK.jpg
 
@Tim

Krijg de laatste dagen steeds vaker van dit soort gekkigheid ->

Schermafbeelding 2018-07-05 om 14.45.25.png



Druk aan het spelen op de achtergrond? Dit was nu net een paar minuutjes terug, even later lijkt het wel gewoon te werken. Hier in netwerk is helemaal niets veranderd,... :no_mouth: