Helemaal vergeten dit te vermelden.
Ik heb een tijdje geleden de Delirium Orange Drying Towel aangeschaft bij onze
Carclean.
Dit bewuste topic kon ik me nog herinneren, dus was voornemens deze doek eerst apart in de wasmachine voor te (laten) wassen.
Helaas had ik op dat moment weinig tijd om dat te doen en bovendien was mijn partner voor meerdere dagen onderweg. Ik heb derhalve door tijd gedreven mijn nieuwe doek in een klein emmertje met Dreft Afwasmiddel gezet en daar (doordat ik het vergeten was) toch wel 18-uur in laten staan. Viel me trouwens op dat de doek daarin wekend vrijwel geen kleur af gaf.
Inmiddels was mijn schatje weer terug uit het buitenland en zorgzaam als zij is, constateerde zij in de keuken die emmer met een microvezelproduct. Geprogrammeerd, maar vooral lief als ze is, heeft ze toen die doek samen met andere microvezel doeken in de wasmachine gedaan. Zoals ze dat eigenlijk altijd voor mij doet. Kwaliteit.
Thuis gekomen uit mijn werk, schrok ik me natuurlijk een hoedje, omdat ik verwachtte dat alles nu oranje uit de wasmachine zou komen.... Struikelend over mijn eigen voeten mij naar de wasmachine gespoed.
Tot mijn starre verbazing was er niets aan de hand!!!! Ik had gerekend op een hele mooie oranje-achtige uitbreiding van mijn assortiment, maar dat viel dus zwaar tegen! (Het viel dus mee...). Niets geen verkleuring en enkel de Delirium was nog immer oranje.
Mijn behandeling bestond er dus uit dat ik deze doek eerst een kleine 18 uur in de Dreft Afwasmiddel heb laten weken. Doek is nu twee keer gewassen en nog immer geen kleurafgifte.
Happy detailing,
Aficior