• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Osmose water bruikbaar?

PAS60

Detailing rookie
9 jul 2010
28
0
Denk dat de meeste hiervan wel gehoord hebben?
(glazenwassers gebruiken dit voor de ramen op hoogte, hierbij is het water puur gemaakt, dus geen stoffen zoals chloor,kalk e.d.)

Nou vroeg ik me af of dit handig zou zijn bij het wassen voor het stappenplan en wassen na een stappenplan.(als je dus gewaxed hebt enzo)

Mijn theorie:

1.Osmose water is puur dus je producten zijn alleen aanwezig in het water die dus optimaal hun werk kunnen doen zonder invloed van stoffen uit normaal water?

2.Poetsmiddelen maken gebruik van de stoffen in normaal water om goed tot hun recht te komen?

3.Osmose water ontrekt (voedings)stoffen uit je lak,plastic en chroom waardoor wax e.d. niet goed ''hecht''?

4.De krasstraat gebruikt dit ook voor vlekvrij naspoelen wil het zeggen dat ook wax e.d. blijft zitten na het wassen hiermee?
 
PAS60 zei:
Mijn theorie:

1.Osmose water is puur dus je producten zijn alleen aanwezig in het water die dus optimaal hun werk kunnen doen zonder invloed van stoffen uit normaal water?
2.Poetsmiddelen maken gebruik van de stoffen in normaal water om goed tot hun recht te komen?
3.Osmose water ontrekt (voedings)stoffen uit je lak,plastic en chroom waardoor wax e.d. niet goed ''hecht''?
4.De krasstraat gebruikt dit ook voor vlekvrij naspoelen wil het zeggen dat ook wax e.d. blijft zitten na het wassen hiermee?

Meer vragen dan theorie, deels kloppen de aannamen wel.
Ad 1; zouten (zoals kalk) remmen licht de werking van schoonmaakmiddelen, afwezigheid van zouten is dus positief.
Ad 2; nooit van gehoord.
Ad 3; het osmose proces (ook bij omgekeerde osmose) leidt niet tot aggressieve vloeistoffen, neen dus.
Ad 4; hierin zit de waardevolle toepassing. door afwezigheid van (kalk)zouten voorkom je vlekken.

Tip van Flip; aanlengen van producten als Spay & Wipe of Born Slippy met kalkvrij water (osmose of demin) is aan te bevelen.

Hans
 
Theorie, theorie....vragen i.d.d. van 04.30 tot 23.25 ga je dingen anders formuleren :D

Het vreemde is dus dat onbehandeld aluminium wel dof uitslaat dus ik dacht wie weet is dat ook de boosdoener op b.v. mijn plastic werk onder de voorruit.

Maar ik weet nu zeker dat het een toevoeging heeft en wil het zo zijn dat ik altijd over 300L osmose beschik :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator: