• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Over de IJssel II (zondag 18 november 2012)

Ik heb een testpaneel waar men wat mijn betreft zijn gang op kan gaan, en ik ga met de Caddy, dus ik kan hem evt. wel meenemen.
Workmate oid om hem op te leggen moet je zelf ff meebrengen, die heb ik niet.

Ik wil dan wel zeker weten dat hij ook gebruikt word, heb geen zin om dat ding voor jan joker mee te zeulen.

Radio kun je meebrengen, geen idee of de machines hem gaan overstemmen, maar een beetje muziek is wel leuk.

D-J => Weet niet of je het nog besproken hebt, maar meen me te herinneren dat we vorig jaar met zijn allen op 1 stopcontact stonden te werken.
Hebben we het volgens mij nog wel over gehad (dacht ik toch), maar weet niet of dat nu nog ter sprake is gekomen met de eigenaar.

Soepergrover;304674 zei:
Dan wel graag een iets andere muziekkeuze dan in Lelystad Dennis :lol
Zit ook gewoon een radio op, als iemand een USB sticky met mp3's mee neemt dan kan dat ook (of een SD kaartje)

Als die 4 stopcontacten op dezelfde groep zitten dan hebben we wel een uitdaging, dan kunnen er max 7 DAP's op.
Gezien het opgave lijstje denk ik dat dat er wel wat meer zullen zijn dan vorig jaar.

Even iets om na te vragen denk ik. Mocht dit dezelfde groep zijn en er wel krachtstroom aanwezig zijn, stuur me dan even een pb, wellicht kan ik dan een paddestoel regelen om daar wat extra stopcontacten mee te creëeren.

Zoals het er nu uitziet zal ik alleen 's morgens aanwezig zijn en zal ik ook niet met een DAP (of iets anders electrisch) gaan werken.
Wordt dan 'gewoon' wat met het handje. Ik hoop trouwens wel veel bij anderen mee te kunnen kijken :) en de kunst af te kijken natuurlijk :)

Oja.....maar natuurlijk....de ham-vraag voor alle deelnemers:

Wat neem je mee (nog exotische waxen?) en wat ga je allemaal doen?

:-d :jippie :-)^

Ik ga heerlijk simpel doen: auto goed wassen, geen kleien (en ja, ik weet dat dat dom is, enz. enz.), vertuabond aanbrengen, collinite 476s aanbrengen (evt. 2 laagjes).
Ik heb geen exotische waxen of zo, dus die kan ik ook niet meebrengen. Ik neem mee wat ik zelf nodig heb, en ik probeer tussen het werken door bij anderen te kijken wat er gebeurd en hoe en welke mooie resultaten dat oplevert!

Ik ga eerst mijn eigen bakkie doen. Deze is niet lang geleden gepolijst. Daar heb ik dus niet veel werk aan. Als mijn bakkie er weer netjes bij staat, ga ik mijn maatje Patrick (DMSLex)nhelpen. Patrick komt met de Yaris van zijn vrouw. Deze auto is nig nooit gedetailed. Het wordt doorwerken, maar met z'n tweeen moeten we toch een eind komen.

We zijn van plan het goed aan te pakken met iron-x, body solvent, kleien, DAP/Pro etc etc. We kijken wel wat er nodig is. Ik neem iig mee, diverse Swissvax producten waaronder de mirage, saphyr en concorso wax, de monello polijstmiddelen, diverse pads, MF doeken etc etc etc. Ik ga geen selectie maken van wat ik meeneem. Alles zit in twee Swissvax master bags en twee plastic bakken. Het is net zo makkelijk om alles achterin de auto te gooien. Ik zie wel we gaan gebruiken. Wat ik iig niet ga vergeten is een haspel.

Ik heb er veel zin in. Wat ik nu anders aan ga pakken in vergelijk tot de vorige keer is dat ik eten meeneem. De vorige keer had ik niets meegenomen en ik kreeg best trek. Geen kritiek op de organisatie hoor, ik had er zelf niet bij stilgestaan.

Ik neem ook alles mee wat ik heb.
Wat ik ga doen:
- wassen
- kleien
- polijsten met 3M machine polish
- sealen met Autoglym SRP
- sealen met Wolfgang DGPS of Meguiars NXT
Ik denk dat ik zo wel werk genoeg heb :ja ;-)

Hebben 3 opties :
Of het wordt een Astra OPC die we gaan aanpakken met behulp van de eigenaar,
Of het wordt een Astra GSi die we een winterbeurtje gaan geven
Of ik ga eens aan de slag met die denim pad's op de kofferbak van onze eigen Astra en ga lekker rustig aan doen.

Wij nemen mee :
- haspel
- DAP900
- PRO900
- lakdiktemeter & brinkmann
- polijstspulletjes & wat algemene detail producten
- uiteraard een dodo wax en nog een Swissvax wax

Mocht er behoefte aan zijn dan kan ik eventueel ook wel de padwasher meenemen, maar dan moet deze die dag wel gebruikt gaan worden ?

Ik kan evt. ook de padwasher meenemen, dap, rotary en schuurmachine heb ik sowieso wel mee.
Verder, krat met vloeistoffen, krat met doeken, krat met pads, en een met waxen, sealants klei en andere prularia:-b (keus genoeg, ook qua waxen en polijstmiddelen, dus als er iemand wat wil proberen).

Ik ga denk ik ff mijn dak aanpakken met de orangepeel pads, ben benieuwd hoe dat gaat, de rest hoop ik zaterdag al te kunnen doen, dan heb ik zondag misschien ook wat tijd voor gezelligheid.

Ik wil vooral kijken hoe andere het doen. Klinkt simpel, maar zie graag andere technieken ed. Ik zal wel de DAP en een deel van de collectie meenemen om warm te blijven :-D

Ik ga proberen de leasewagen toch redelijk winterklaar te krijgen, aangezien ik er maar niet aan toe kwam de afgelopen weken ...

plan:
- wassen (ga hem proberen zaterdag reeds even een goede beurt te geven, maar vrees dat na 200km hij weer wel wat water kan gebruiken)
- kleien
- polijsten
- sealant erop

... en dan als er nog tijd is: velgen polijsten en in de sealant, interieur nog even opfrissen, .... en we zien nog wel. Altijd wel iets te vinden. Mijn dagen zijn meestal te kort, dus denk dat ik komende zondag ook wel ga kunnen vullen.

wat breng ik mee:
Denk dat ik even moet kijken wat er allemaal in de wagen past, maar verkies ook om zo veel mogelijk mee te nemen. Wil de "dat-ligt-nou-net-thuis" momenten vermijden ;-) . Verder ga ik even na om hoelaat ik bij de bakker terecht kan. Breng ik even wat koeken mee. Maar dan moet ik er wel om 7u terecht kunnen. Moet ik dus nog even navragen.

Als het weer het toelaat ga ik in zaterdag al proberen wat te doen (wassen, kleien, wellicht wat polijsten en velgen/banden) om in elk geval zondag niet teveel te hoeven stressen om wat af te krijgen.

Ik neem mee wat ik heb, is overigens niet al te veel. Zaterdag proberen de auto te wassen. De Fofo zit na bijna 6 jaar best wel vol swirls en er zitten een paar lelijke glijsporen op de motorkap. Eens kijken of die zooi er uit wil. Ik heb dus wel belangstelling voor een DAP-masterclass!
Ga het wel zien, heb er erg veel zin in!

Duckmole

Hoop wel dat ik en beetje opknap, ben nogal snotterig en zo

Voor een DAP test en/of uitleg ben je welkom bij de rode Ford Fiesta Sport.

Top LB!!!

Verder: vergeet niet 5 euro mee te nemen voor 'onbeperkt' wassen, als je dat daar zou willen!!!