• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pontiac Trans Sport... We rollen hem zwart!

Omdat zoonlief zijn handen om een spuitbus kreeg........ Jep, lekkere zilveren dot spuitverf op de deur.

We gaan de auto dus maar rollen met Rustoleum. Gloss-black wordt hij maar de gouden onderkant blijft. Lekker fout! Bedoeling is om dit op een goedkope manier te doen aangezien de auto niet veel waard is en misschien de volgende APK niet meer gaat halen. Maar aan de andere kant ben ik een beetje van de wagen gaan houden dus ik wil hem wel netjes maken en houden eigenlijk.... Is namelijk een geweldige auto om lekker mee te rijden op vakantie. Rijdt heerlijk relaxed, alles past erin (en dan bedoel ik ook echt alles) en je kunt er 12 uur op rij in zitten zonder een houten kont te krijgen.

Plan is nu als volgt:
- Auto wassen met veeeeel dreft
- Schuren met 240 e eventueel wat plamuren
- Rollen met Rustoleum zwart
- schuren met 500
- Rollen met Rustoleum zwart
- vorige stappen nog een aantal keer herhalen
- wetsanden met 1500
- polijsten


Ik ben benieuwd wat het wordt. Is een leuk project hoe het ook uit pakt denk ik, dus we gaan er voor!

Martijn
 
De meeste aankopen zijn gedaan voor het rollen. Het valt mee, nog geen €50,- aan materiaal tot nog toe.

Dit soort projecten vind ik altijd erg leuk om te doen. (veel leuker dan de aandrijfassen van de Murena al drie keer losgeslepen, afgemeten en gelast te hebben en nog niet goed passen....) Lekker schuren van het weekeind. Kunnen de kids ook mee helpen want dat kan toch weinig kwaad... Het weer werkt nog mee, maar groot voordeel is dat het een polyester auto is dus als het opeens echt koud gaat worden dan rijd ik hoogstens een aantal maanden voor lul met een geschuurde wagen, maar roesten gaat het niet. :)

Keuze is gevallen op een glanzend zwart voor alle delen die nu groen zijn. Het goud rondom houdt ik erop. Wordt een mooie "foute" bak. :D Ik zit nog te oeken naar van die striping tape in goud om een mooi biesje rondom de ramen te kunnen doen.

Martijn
 
Een biesje zetten uit de hand gaat hem niet worden uiteraard... :grinning:

Er is op fora heel veel te vinden over het "rollen" van auto's Vooral oude beetle's en dergelijke schijnen vaak gerold te worden. De meesten raden aan een metaallak te gebruiken zoals Rust-oleum, maar mijn Jakje is van polyester.. Welke verf zal ik dus moeten gaan gebruiken? Iemand een idee?

Martijn
 
ik zie hem al voor me:grinning: :


jps600.jpg
 
Hoe ruwer het geschuurd is des te beter de hechting als het goed is.... Zal pas na een laag of 3 aan verf er een beetje uit gaan zien denk ik.

Martijn
 
Hoe fijner geschuurd des te beter.

Meer schuur krassen is meer oppervlakte vergroting dus betere hechting.

Te diepe schuur krassen blijf je zien door de uiteindelijke laag.
 
Dat is waar. De foto's zijn trouwens genomen na het schuren. Hierna heb ik de auto nog eens afgespoten en ziet het er allemaal een stuk minder dramatisch uit... :)

Martijn
 
Vandaag heb ik toch nog wat tijd gehad om er een eerste laagje op te zetten. Resultaat is bevredigend.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Er zitten wat vliegjes op en wat kleine pluisjes, maar het schijnt dat je die een dag later er gemakkelijk af kunt poetsen... In ieder geval staat hij er al wat chicker bij dan een paar dagen geleen. :D

Martijn
 
Dat ziet er zo op de plaatjes helemaal niet onaardig uit. Waterproof schuren, polijsten en een laagje wax erop, niemand die ziet dat 'ie gerold is :-"
 
Zo op de foto ziet het er niet gek uit, bijne chique zelfs. Dit is de eerste laag natuurlijk, er zullen meer volgen ga ik vanuit. Ga je de auto dan ook nog voorzien van een blanke laklaag?