• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pontiac Trans Sport... We rollen hem zwart!

eerste gedachte: echt heel mooi geworden!

sta er zelfs een beetje van te kijken.. blijft een foto natuurlijk maar vind hem een goed voorkomen hebben!
 
De verf die ik wou gaan gebruiken was Rust-Oleum. Dit is echter anders gegaan omdat deze verf meer voor metaal was en voor polyester mij Wijzonol aanbevolen werd. De Wijzonol zit er nu dus op in hoogglans zwart. Belangrijk is dat je verf gebruikt die bedoeld is voor buiten. Deze lak met UV-filters en al dat soort moois meer wordt meestal gebruikt voor houten/stalen kozijnen, deuren en hekwerken etc. Een echt goede buitenlak dus.

Ik ben zeer tevreden over hij de auto er uit ziet na de eerste laag. Deze ga ik nog nat schuren met 400 en dan een dunne laag Wijzonol er over heen. Er zijn wat kleine plekjes met een mindere dekking, en op sommige plekken waren er wat kleine zaden van een of andere boomsoort in gewaaid waardoor daar het groen nog te zien is. Verder kun je van dichtbij nog de tekst "Trans Sport" lezen op de deuren waar de letters gezeten hebben. Ik hoop dat dit na nog een laag een stuk minder is.

Verder moet ik de binnenzijden van alle deuren ook nog schuren en aflakken omdat dat nu nog groen is en dat ziet er natuurlijk niet uit als je de deur open doet. :) Maar ik ben wel zeer tevreden over het resultaat. De auto ziet er nu al beter uit dan voordat ik er aan begon. Mijn Murena of Avantime zal ik niet gaan rollen, die zullen netjes gespoten worden door een vakman, maar voor een oude auto als deze is het een zeer goedkope (maar best wel arbeidsintensieve) manier om de auto weer fris te krijgen.

Tot nog toe heb ik trouwens ongeveer een halve pot verf van 0,75L gebruikt. Omgerekend €15,- aan verf.... Dat is ook de reden dat ik het project op deze oude wagen aan durfde...

Martijn
 
Wijzonol is goede verf, vind erg strak geworden, zeker gezien ik meer van dit soort projecten langs zien hebben komen met sinaasappel huid all over. Ben wel benieuwd naar foto van dichtbij.

Trouwens een viltrollertje gebruikt?