• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's World

Volgens mij is het gewoon Spray & Gloss alleen dan met een grappig etiket. Dus als het alleen om het product gaat:
https://www.Carclean.com/product/100716
 
Het product is er waarschijnlijk al alleen met een ander etiket & naampje.
 
Voorbij zien komen op FB:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Voor zover ik het kon lezen, was ie alleen te winnen middels een wekelijkse "give-away" competitie op de site van PB.
Schijnt een limited edition van de toch al limited edition Natty's Red te zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie bij Poorboys World de volgende sprayer voorbij komen:
Poorboys World - Standaard sprayer - Poorboy's World.
Is dit de wit/blauwe sprayen??
Heb wel op het forum gezocht maar kan het niet vinden.
 
Het is dezelfde sprayer die ook geleverd wordt bij de kleinverpakkingen.
 
Uit nieuwsgierigheid - De volgende producten van PB en Autofinesse - zijn dat dezelfde alleen van een ander merk of hebben ze een andere werking.

PB: black Hole/ White Diamond - Autofinesse Tough paint preperator
PB: EX-P - Autofinese Tough Coat paint sealant

Dan weet ik namelijk ik in de toekomst deze van PB wel/ niet hoef aan te schaffen.
 
Naar mijn weten is black hole en white diamond een echte glaze. De tough prep paint preparator is een echte paint/pre-wax cleaner. Meer vergelijkbaar met Professional polish van PB.

Ex-p en de tough sealant is beide een sealant en als ik de fora er op na sla, dan zie je met name bij donkere kleuren, super resultaten bij de tough sealant. Ik heb nog geen ervaring met beide, dus kan hier niks over zeggen. Heb de ex-p wel in bezit maar dus nog niet getest.

Eerlijk gezegd denk ik alleen niet dat dit het juiste gedeelte is om deze discussie te starten, kan beter in het wax/glaze gedeelte.
 
inge;315690 zei:
PB: black Hole/ White Diamond - Autofinesse Tough paint preperator
PB: EX-P - Autofinese Tough Coat paint sealant
Black Hole/White Diamond doen een stuk in het donkerder maken van een lak dan de Tough Paint Prep.
Daarentegen doet de TPP het weer beter qua reiniging.
Je kan beter Lime Prime vergelijken met de Tough Prep dan BH/WD.

EX-P en Tough Coat zijn beide synthetisch. Zou hier het een of het ander nemen.
Beiden voegt weinig toe.
 
Dibbuzz dank voor je uitleg.

Ik heb nu de spullen van Autofinesse dus ga daarmee aan de slag - ben benieuwd naar het resultaat ervan.
Dan weet ik in ieder geval dat ik van PB niet de White Diamond/ EX-P hoef aan te schaffen daar ik die dan al via de Autofinesse bezit. Tenzij ik als tussen stap tussen Tough Paint prep en TTP de White Diamond zou kunnen gebruiken. Of haalt dat weer de voorbereidende werking van de Tough Paint Prep weg?

Zal een verslag maken van de de resultaten en bevindingen van de Autofinesse - die ik wil aftoppen (als het met de rug wil) met Pinnacle wax omdat ik die nog ongeopend heb staan en best wel benieuwd ben naar de werking en verwerking ervan.