• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's World

Voor iedereen die twijfelt aan een Glaze als Black Hole en White diamond zoals ik. Ik ben vanaf vandaag overtuigt.

Ik heb een klein jaar geleden mijn auto bij aanschaf grondig gepolijst. Wellicht dat ik dit later in de zomer nog een lichtjes over doe, maar vandaag vond ik het tijd voor een wash&wax.
Een maat van me had een flesje White diamond en die heb ik dus voor de wax (collonite 845) machinaal met de DAP500 op een zwarte CCS per aangebracht.

Ik heb een lichte grijs/paars achtige lak die echt een stuk dieper werd en een stuk meer glans kreeg. Met alleen een wax redt ik dit resultaat niet. Daarbij voelde de lak niet alleen glad, maar ook 'zacht' aan.
Aanrader dus! Wel ben ik van mening dat als je een auto echt goed hebt gepolijst, een glaze weinig toevoegt. Nu na bijna een jaar en toch was kleine swirls gaf het echt resultaat en het ruikt heeeeeeerlijk:heart_eyes:
 
Ik ben in het bezit van EX-P, nu ben ik toch ook wel heel benieuwd naar de EX. Wie kan mij het verschil uitleggen? (m.u.v. de toegevoegde carnauba in de EX)
Is het de moeite om de EX te testen of beter wachten tot de EX-P op is omdat het verschil zo klein is?

De zoekfunctie met "EX" en "EX-P" of "EXP" geeft bij mij niets..
 
@hi_sven: lekker bij de EXP houden, je hebt die reeds en werkt goed. Wat ik gelezen heb is men minder tevreden over de EX.
Je kan 2 laagjes EXP doen ( dekking garantie + iets meer standtijd ) of EXP + een waxje ( bv de natty ( is een zeer goede combi ! )).
 
Dan hou ik het lekker bij de EXP ;) Ik gebruik de #915 meestal over de EXP en de combi is voor mij prima. Was alleen heel benieuwd geworden naar de EX, maar dat scheelt weer op mijn verlanglijstje voor SDD zo. Bedankt voor je reactie!
 
Zou Poorboy's Professional Polish een goede vervanging zijn voor de Deep Crystal Paint Cleaner Step 1, en de Deep Crystal Polish Step 2 van Meguiars? In de afgelopen jaren ben ik erg fan geworden van de PBW collectie na ooit eens de QD+ cadeau te hebben gekregen bij een bestelling, en nu de Deep Crystal set op raakt ben ik op zoek naar vervanging. $$)

Bedankt voor de hulp!
 
Pro Polish vervangt step 1, Black Hole of White Diamond vervangt step 2.
 
Bedankt voor de verduidelijking Dibbuz!
Ik gebruik inderdaad al naar volle tevredenheid Black Hole, en kijk er naar uit de Pro Polish ook te kunnen gebruiken. :)
 
Nu we het toch over de pro polish hebben,

Deze kan dus als stap 1 aangebracht worden voor de glaze, maar kan dit machinaal?

En hoe werkt dit verder? is het aanbrengen en gelijk afnemen, of moet het ook een tijdje blijven zitten? (leek mij van niet),^^
 
Deze kwam ik op de site van Poorboysworld tegen.

bsr.jpg


Gaat deze ook naar NL komen of is dit een detailer in een andere verpakking?