• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's World

Ik hou erg van de geuren van hun producten. Ik heb een carport en de stank van Iron-X wordt na een wasbeurt vaak volledig weggevaagd door de lekkere geur van Spray en Wipe of mijn favoriet: QD+.

Vandaar dat ik het lijstje met geuren nog eens heb opgezocht:
EX= Banana
EX-P = Coconut
Natty's = coconut
Natty's Blue = Juicy Fruit
Natty's Red = Strawberry
Liquid Natty's Blue = Juicy Fruit
Wheel Sealant = watermellon
Bold n Bright = Coconut
PP = Citrus Lemon
PwC = Coconut
PwCB = Juicy Fruit
PwS = Creamsicle
BH = Grape
WD = Mango
SSR1 = Keylime Pie
SSR2 = Strawberry
SSR2.5 = Juicy Fruit
SSR3 = no scent
PP2 = no scent
S+W = Green Apple
S+G = Keylime Pie
QD+ = Mango
Bug Squash =
QW+ = Coconut
Leather Stuff = Leather
Natural Look = Cherry
Trim Restorer = Coconut
Super Slick n Suds = Green Apple
Super Slick & Wax = Peach
APC =
Spray + Rinse = Lemon

bron: http://poorboysworld.net/board/showthread.php?1477-Pootrboy-s-Scents/page3

Ik ben bijna door mijn QD+ heen, tijd om misschien QW+ eens een keer te proberen. Die zal goed samengaan met de trim restorer zie ik :p
 
Straks groeit er nog een palmboom uit je auto met al die kokosnoot geur.
Vind trouwens dat de natural look ook iets weg heeft van bitterkoekjes.
 
Ook Wheel Sealant ruikt naar aardbei en niet naar watermeloen, of ze hebben in Amerika andere meloenen. Natural Look is toch kokos als ik me niet vergis?
 
hmm.. Trim Restorer is echt kokos. Natural Look was toch amandel? :p (ik lees nu pas dat het Cherry is.. x-]
 
hmm wat het ook is, het ruikt lekker en werk heel erg goed (in mijn auto, voordat we discussies krijgen)
 
Wie gebruikt de Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash als foam?
Ben van plan deze zelf te gaan gebruiken alleen welke mengverhouding moet ik hier voor gaan aanhouden?
 
Aangezien het met de Poorboys World - Super Slick & Wax kan (ook hier staat geen hoeveelheid bij) en ik de gewoone SS&S thuis heb staan;)
 
Probeer eens een 40ml op een liter in de foamfles zou ik zeggen. Kijken waar het je brengt, daarna kun je meer of minder toepassen. Deel het dan hier.
 
Yup,
Ruikt lekker naar citrus en werkt prima.
Sprayen, uitwrijven met een MF doek en na wrijven met de waffle weave
 
Al een tijdje de 473ml variant:
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Glass_Cleaner_473ml_GC16_102595

En sinds vanmiddag ook de 946 navulverpakking:
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Glass_Cleaner_964ml_GC32_102687
 
Ik heb even een vraagje aan de zeer trouwe Poorboy's gebruikers onder ons.
Ik ben zelf in het bezit van de Super Slick & Suds, de doseer hoeveel heid is 1:375.
Het gebruik is 3ml producht op 1 liter water (wat de calculator aangeeft)
Nu dacht ik zelf als de berekening klopt van 3 ml op 1 liter water dan is dit ook vermenigvuldigbaar naar 5 liter water of 10 liter water, maar dit blijkt niet zo te zijn.

Hier onder een tabel die ik heb overgenomen van de calculator op de site van carclean.

Poorboys World - Super Slick & Suds
Hoeveelheid
Water Product
1 liter 3 ml
2 liter 5 ml
3 liter 8 ml
4 liter 11 ml
5 liter 13 ml
7,5 liter 20 ml
10 liter 27 ml
15 liter 40 ml

Iemand eenig idee hoe dat kan?
 
Ik heb zojuist de auto met dezelfde shampoo gewassen en gebruik op de 12L niet meer dan 20ml
Dat is voor mij genoeg omdat ik onthard water heb, en daarmee heb je misschien een reden voor de verlopende verhouding
De kalk in het water vermindert de werking van de shampoo deels, vooral de eerste ml denk ik dan
Dus hoe meer water hoe minder compensatie dan nodig zou kunnen zijn, relatief gezien ...
 
Hmm ok, vond het namenlijk een beetje tegenstrijdig vandaar, dus eigenlijk het aantal liters wat je in emmer hebt berekenen en daar onder gaan zitten?