• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's World

Ben ik ook wel benieuwd naar, al vind ik ze beide flink aan de prijs voor poorboys producten.1 liter iron remover 35,- vs bijvoorbeeld non ferro voor 20,-.
Dan moet het toch wel heel goed zijn...?
 
Ik denk dat je bij PB's ook rekening moet houden dat het uit de VS komt. Dat zorgt voor vervoers- en importkosten. Vandaar dat het niet meer zo 'poor' is in NL.
Denk dat het even goed is overigens.
 
Denk dat je beter kan gaan kijken wat voor jou het meest prettigst werkt.
De ene zegt product-x de ander prioduct-y, terwijl 9/10 het over het algemeen wel het zelfde resultaat zal gaan geven.
Prijzen zijn aan zoveel dingen onderheven dat alleen het over laten brengen vanuit land-x niet meer de hoofdrolspeler is
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Ik denk dat je bij PB's ook rekening moet houden dat het uit de VS komt. Dat zorgt voor vervoers- en importkosten. Vandaar dat het niet meer zo 'poor' is in NL.
Denk dat het even goed is overigens.
Voor een jaar of 10 geleden waren de pb producten een stuk aantrekkelijker geprijsd.

Nu heb je tig andere merken die bijvoorbeeld een betere standtijd bieden voor een veel leukere prijs.
 
@Ronniiie - Hah! Flats op de camera. :)

Hoe beviel het jou? Kan je een vergelijking maken met bijv. de veelgebruikte Artico Magico?

De prijs ligt wel erg hoog. (€53,- voor een gallon) Artico Magico is €38,- voor 5L. :)
 
@Quantoxx

Werking is prima weekte de vliegjes netjes los.
Maar ik zou hem niet meer bestellen omdat hij sws duur zat is in aanschaf en dan ook nog 1 op 4 gebruiken terwijl ik met de waxaddict 1 op 10 net zo goede werking heb.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@tembaco, als de fles niet groot genoeg is kan je toch ook gewoon een iets sterker mengsel maken en de stelknop ietsjes meer open zetten? Dan wordt de fles wat minder snel leeggezogen, maar blijft de uiteindelijke verdunning hetzelfde en de foam even dik. Als je begrijpt wat ik bedoel.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Er komen nieuwe producten van Poorboys World aan!

https://poorboysworld.com/info/new-products.html

Matte Detailer & Protectant

For a company who's motto is "Not Much Money, But What a Shine!", creating a product that doesn't shine was kind of weird but we did it anyway and we are pleased to introduce Poorboy's World Matte Detailer & Protectant to the detailing world! Use to it remove dust, dirt, road grime, fingerprints and smudges for a streak-free appearance on matte finishes. It provides UV protection, without adding gloss!

Strip Down Wax Stripper

Take it all off with Strip Down from Poorboy's World. Just spray it on each panel and wash as usual with a water hose, bucket with suds and a wash mitt to turn your car washing process into a wax stripping and deep cleaning process. Strip Down strips off old wax and sealants, removes polishing oils & residue, cuts through tough road film, gets rid of mold and mildew, dissolves dirt & grime and softens and removes tree sap. When you want to make sure that your paint care starts with a clean slate, Strip Down!

Non-Acid Wheel Cleaner (aka Wheel & Tire on the next label run)

Poorboy's World Non-Acid Wheel Cleaner is a safer wheel cleaner for all types of wheels including polished aluminum wheels and all aftermarket wheels. Non-Acid Wheel Cleaner lifts and loosens brake dust and cuts through road grime. It's not a spray-on, rinse off product so light agitation may be required with a wheel brush. For those who prefer a non-acid wheel cleaner as opposed to an acid-based cleaner, Poorboy Non-Acid Wheel Cleaner is an eco-friendly and biodegradable formula for safer wheel cleaning. Further testing has shown that Poorboy's World Non-Acid Wheel Cleaner is not only safe for tires... it does a great job of cleaning tires too!




3961e1fd33590e0f1f393669cf6312df.jpg
4c5a1aa36916d5745de391228c1f91f3.jpg
c7bb48c3a6dcb6b5a85fc72e75301abe.jpg
 
Ben de Poorboy's aan het ervaren/bestellen.
Heb nu al diverse producten maar welke moet ik perse ervaren?!?

In mijn bezit : Typhoon, Tornado, Enzyme, Spray&Gloss, Bird Shit Remover, Bug Squash, Strip Down, Clay Lube, Natural Look, Chrome Polish, Trim Restorer, QD+ en vast nog wat meer maar welke MOET ik gebruiken mijn beste detailers…..
 
Spray en wipe en apc+d worden altijd gewaardeerd. Zelf ook in bezit en prima tevreden over.

Spray and wipe als drooghield werkt perfect en streeploos. Soms als clay lube wanneer ik niet nog de auto wil wassen (1:1 verdunt in beide gevallen.)

Apc heb ik geen echte vergelijking van maar werkt prima als apc :)
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Oke oke, voor mijn gevoel kun je S&W redelijk vergelijken met S&G behalve dat je de laatste niet als clay lube kan gebruiken...
APC&D is al in bezit en gebruikt naar volle tevredenheid ;) vergeten om op te schrijven maar als apc is deze erg goed voor exterieur werk. Voor het interieur vindt ik m net iets te chemisch, dan is een TWO of een specifieke vinyl cleaner prettiger.
En PP zat ik ook naar te kijken maar wat doet dat eigenlijk? In mijn optiek is het een polijstmiddel zonder korrel waardoor het weer meer naar een reiniger neigt waardoor ik dan een apc weer denk... Waar gebruik je PP voor op een auto en wanneer?
 
  • Leuk
Reactions: Jahe
Professional Polish @Istnogferarie .......dat kan je ook gebruiken voor glas, werkt zeer goed, koplampen, chroom, plastic, metaal etc......
Werkt ook als paint cleaner of waterspot remover. De mogelijkheden zijn eigenlijk bijna eindeloos. Ik gebruik het behoorlijk veel op glas, chroom en dakrails bv
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie