• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche 993 Carrera 4S

276159

Detailing rookie
27 dec 2008
196
0
Met koninginnendag de porsche van me pa gewassen en gewaxt. Auto is recentelijk overgespoten en nieuwe rubbers laten zetten, dus nu was het tijd om hem in de wax te zetten. (foto's zijn niet top, moet toch echt eens gaan leren om mooie foto's te gaan maken)

Stappen:
- Gewassen met Dodo Juice Born to be Mild
- Spatschermen, motorkap en voorbumper gekleidt. De auto is na spuiten 1x buiten weesten spelen, dus vuil was makkelijk weg te krijgen)
- Naast koplamp glas 2 krasjes weg gewerkt met DAP, Orange pad en SSR2.5
- Nabewerkt met witte pad en SSR1
- Zwarte pad en white diamond. (Heb nog getwijfeld welke ik zou gebruiken, maar het is een frisse/felle groene kleur. BH zou volgens mij op het oog niet veel verschil geven)
- Blauwe pad en EX-P
- 2 lagen Natty's

- Rubbers ontvet met APC 1:15, gevoedt met PB Trim restorer
- Banden ontvet en zwart gemaakt met PB Bold 'n Bright
- Velgen allen gewassen, aangezien hier volgende week andere op gaan (zelfde model alleen anders soort metaal ofzoiets :weetniet, hele uitleg van me pa, maar niet echt geluisterd, was druk doende met waxen)
- Intrieur uitgezogen en ramen met Mothers glass cleaner gedaan.
- Koplampglazen en voorruit met Rain-x behandelt

De voorfoto's:
P1010412.jpg


P1010413.jpg


P1010414.jpg


P1010417.jpg


P1010416.jpg


P1010418.jpg



De nafoto's:

P1010445.jpg


P1010447.jpg


P1010450.jpg


P1010448.jpg


P1010449.jpg


P1010451.jpg


P1010420.jpg
 
Mooie auto met een aparte maar mooie kleur en het resultaat is prachtig.

Wat betreft de foto´s, ik weet niet voor camera je gebruikt, maar het komt wel meer voor dat een camera het licht niet goed inschat als er één bepaalde kleur domineert (de auto) in het beeld. Het resultaat is dan een kleurzweem of een wat vlak resultaat. Probeer eens een spotmeting.
 
Netjes gedaan hoor!!!

kleur is persoonlijk. en maar goed ook want iedereen in dezelfde kleur auto. brrrrr...
 
LB zei:
Mooie auto met een aparte maar mooi kleur en het resultaat is prachtig.

Wat betreft de foto´s, ik weet niet voor camera je gebruikt, maar het komt wel meer voor dat een camera het licht niet goed inschat als er één bepaalde kleur domineert (de auto) in het beeld. Het resultaat is dan een kleurzweem of een wat vlak resultaat. Probeer eens een spotmeting.

Gebruik een panasonic lumix, ooit een keer aangeschaft voor de vakantie. Met de camera is niet veel in te stellen, altans niet voor een leek zoals mij. Was van plan een betere camera te kopen, en eens langs de boekenhandel voor een boek in de trant van fotograferen voor dummies te kopen. Denk dat de foto's dan wel een stuk beter zullen worden.

De kleur vindt ik zelf ook niet super, maar is wel een originele 993 4S kleur. Me pa en ma gaan vaak weg met de NPC (nederlandse porsche club), en wordt vaak gevraagd of tie niet te koop staat. Helaas niet want me pa heeft 3 jaar gezocht naar een mooie 993 4S, laatste luchtgekoelde porsche model, dus ook nog een origineel boxer geluid achterin volgens veel liefhebbers.
 
Bling bling! Lekker opvallende kleur zeg.
Mooi resultaat :cool:
Was dus niet nodig om het dak te kleien...? Waarschijnlijk omdat ie binnen staat. Ideaal zeg.
 
ParaNoya zei:
Was dus niet nodig om het dak te kleien...? Waarschijnlijk omdat ie binnen staat. Ideaal zeg.

Inderdaad, staat altijd binnen geparkeerd & is na het spuiten nog maar 1x buiten geweest tijdens een ritje. Het lekkere weer en seizoen bij de NPC begint nu pas. De porsche is echt voor de fun, dus komt hooguit 10x per jaar buiten.

tinus zei:
Dat lukt niet meer; hij heeft net een lage wagen gedaan

Laag genoeg, maar ik ben ook maar 1.65 groot/klein dus heel diep bukken was niet echt nodig :D .

Bedoel met kwaliteit foto's meer het lichtbeeld etc. vindt de standpunten zelf redelijk goed genoeg, alleen wil ik meer met de kleur en scherpte van de foto's kunnen werken.
 
Nog één keer ff snel off topic over de fotografie.

Neem de tweede foto, de foto van de achterzijde. Zoals ik het nu inschat sta je te dichtbij de auto waardoor je een (te) kleine brandpuntsafstand hebt. Waarschijnlijk is de brandpuntsafstand kleiner dan 50 mm. Dit geeft vaak een vertekend beeld. De foto is zeker niet mislukt, maar zou nog mooier worden bij een paar stappen verder van de auto zodat je moet zoomen en zo de brandpuntsafstand vergroot. Ook is een lager standpunt vaak ook iets mooier.

Om niet telkens off topic te gaan stop ik nu hier over fotografie. Je mag me altijd een PM sturen met vragen. Geen probleem.
 
Tnx voor de info LB, heb me enigzins zitten google-en maar wordt er allemaal niet veel wijzer van. Lijkt wel het begin met detailen, veel stof & weinig kennis :-"

Heb er een topic in off-topic over aangemaakt, hopelijk dat ik hier op weg geholpen kan worden. Klikkie doen