• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem om aangekoekte remstof te verwijderen

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Beste mensen,

Al vanaf het moment dat ik mijn huidige auto heb (Alfa 155 td), heb ik problemen om de aangekoekte remstof te verwijderen. Ik krijg het gewoon niet weg.
Tot nu tot heb ik het geprobeerd met: Bilberry safe wheelcleaner, met Poorboy's Spray and Rinse wheelcleaner, APC, WD40, met monello finale maar dit ging ontzettend lastig omdat je met een hand polishing pad niet makkelijk er tussen komt.
Tot slot nog iron cut geprobeerd maar niets biedt de goede oplossing.
Op bepaalde plekken wordt het wel minder maar het gaat niet weg.

DSC_1587.jpg


DSC_1586.jpg


DSC_1589.jpg


Iemand nog suggesties?
 
Dan is de kans erg groot dat het is ingebrand dan we4l ingevreten, dan is er weinig meer aan te doen ben ik bang, behalve spuiten o.i.d. Heb je ook een powerball/cone geprobeerd? die zijn voor dit soort doeleinden perfect geschikt.
 
Powerball geprobeerd maar die paste niet/wilde niet meer ronddraaien in de krappe uitsparingen. Power cone niet, maar heb ik ook (nog ;)) niet in mijn collectie. Misschien dat nog maar eens een keer proberen.
En anders de velgen spuiten of op zoek gaan naar een setje andere velgen.
Bedankt voor je snelle reactie :)^
 
Angelique zei:
Powerball geprobeerd maar die paste niet/wilde niet meer ronddraaien in de krappe uitsparingen. Power cone niet, maar heb ik ook (nog ;)) niet in mijn collectie. Misschien dat nog maar eens een keer proberen.
En anders de velgen spuiten of op zoek gaan naar een setje andere velgen.
Bedankt voor je snelle reactie :)^

Wij hebben nog een setje velgen liggen van onze oude alfa 33 sportwagon, weet eigenlijk niet in wat voor staat die zijn, ze liggen bij me oma in de garage. Als je wilt kan ik een keer kijken.
 
Angelique zei:
Iemand nog suggesties?


wielen demonteren en een hele krachtige velgenreiniger PUUR gebruiken (die vind je dus niet in de CC-webshop
afspuiten icm hogedrukstoomcleaner/hogedrukdpuit

eventueel een zure velgenreiniger maar dan moet je wel oppassen met spetters want dat brand de gaten in je kleren.
ook die is niet bij CC te koop.
 
Pure Dasty nemen.. sprayen, borstelen en binnen 2 min. spoelen. Desnoods herhalen.
Heb zo wel vaker velgen goed mee schoon gekregen die pakweg 10 jaar lang niet gereinigd waren aan de binnenzijde.
Die gaatjes is wel lastig... misschien met oude (electrische) tandenborstel proberen?
 
zonder gekheid.
:ja

velgen in een vuilniszak stoppen en daarbovenop/ daarin een kommetje met ammonia neerzetten, vuilniszak dicht maken en zo een nacht laten staan . volgende dag zak open en je veegt die zooi zo weg .

hetzelfde doe je dit ook met aangekoekte ingebrande pannen / oven schalen .
resultaat is subliem:heart_eyes:
 
Waarom een PM, er kan toch gewoon de naam worden doorgegeven ( alleen de www-link hoeft / mag niet ).
Er wordt vaker iets voorgedragen wat uit de UK komt en waar men blij mee is.
Soms komt het op een later tijdstip wel in de CC-shop, maar soms ook niet ( kan niet alles inkopen ).
Al die geheimzinnigheid, pff, we zijn er ook om elkaar uit de brand te helpen.
Zeggen dat je de gulden oplossing hebt is top, maar doe dan OF meteen middels een pm'tje OF meteen het merk 'en public;, nu is er een half bakken verhaal :(
Dit is een zeldzaam naar klusje, over algemeen werkt de spray&rinse of de bilberry ( zelfs verdund en al ) meer dan genoeg,
sterker nog gelukkig wordt men er op geattendeerd dan indien de velgen weer tiptop in orde zijn er gewoon met een sopje gewerkt dient te worden ipv elke keer velgenreiniger.
 
Ik zou Meguiars wheelbrightener eens gebruiken....in het slechtste geval puur. Ik heb hiermee al erg moeilijke plekken schoon gekregen. Wel proberen na wat weken; met een stijf borsteltje.
 
Oef, deze velgen heeft mijn broertje ook onder de 146 zitten.

Lekker irritant om ik geloof, 64 ronde gaatjes schoon te maken, en nog zijn ze niet helemaal schoon, wat ik ook geprobeerd heb :roll

Wel kwam ik erg ver met pure spray and rinse, na goed inwerken en borstelen.
In ieder geval past de wielboutborstel van CC precies goed in die gaten!!
Daar kun je lekker mee rond soppen.
 
ik heb eens een stukje gezien hier over een velgenreiniger die: aluminium duivel heette..
dat zag er best subliem uit..

alleen zijn sommige velgen gewoon niet meer schoon te krijgen.

de mijne bijvoorbeeld.. alles geprobeerd wat ik heb/had..
pure wheel brightener deed 0.0
pure dasty flink schrokken ook 0.0
 
Lukt dit ook allemaal niet zou je ook nog thinner kunnen proberen. Daarna wel de velgen weer goed wassen en afspoelen.
 
Voor zoiets gebruik ik NXT Generation Metal Polish + katoenen doek en heel veel geduld maar het gaat er wel af, althans van mijn velgen.