• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Professional Polish

Sportline

Detailing addict
1 jun 2008
148
62
Hallo ...

Ik heb de zoek functie gebruikt maar ik kom er niet helemaal uit, wordt de PB professional polish nu voor of na de SSR gebruikt ?
Ik zie het eigenlijk meer als een cleaner dus de stap na het kleien,doe ik het nu goed of niet ?... het wordt handmatig gebruikt.

mvg,

Micha
 
Bij mijn weten wordt het na de SSR serie gebruikt als finish.
Je kunt het ook machinaal gebruiken (D/A of Excenter)

Of je het goed of fout doet hangt af van de staat van je lak.
Sccs! ;)
 
dan toch niet goed gezocht ;)

Tim zei:
De Professional Polish heeft geen abrasives, maar is een chemische polish. Deze polish gebruikt dus de cutting van je pad. Machinaal kan je zelfs flinke defecten ermee weg krijgen (werkt een beetje zoals de Solo van Meguiar's). Gebruik je een lichte pad dan is hij erg geschikt voor nabewerking.

Het gaf op de mini in ieder geval een mooi resultaat. Bovendien kan hij hem daarna gewoon als Paint Cleaner / Pre-Wax Cleaner gebruiken.
 
@turbulence... Dat ben ik ook tegengekomen maar het was me toch niet helemaal duidelijk...
Ik probeer wel waar ik het het beste resultaat mee kan halen Prof.polish of de SSR 1 voor handmatige verwerking..
iig bedankt voor het meedenken


mvg,

Micha
 
Sportline zei:
@turbulence... Dat ben ik ook tegengekomen maar het was me toch niet helemaal duidelijk...
Ik probeer wel waar ik het het beste resultaat mee kan halen Prof.polish of de SSR 1 voor handmatige verwerking..
iig bedankt voor het meedenken


mvg,

Micha

ligt er denk ik ook aan wat voor pad je ervoor gebruikt... er zijn ook foampads voor handmatig gebruik die de structuur hebben van een polishing of cuttingpad ( https://www.Carclean.com/merken/Lake_Country )

als je de prof. polish aanbrengt met een gele applicatorpad zal er denk ik niet veel gebeuren, misschien dat je wel wat meer kunt wegwerken icm een LC polish applicator

anders de SSR1 of zwaarder, deze zijn ook geschikt voor handmatig aanbrengen en werken zeer goed
 
De professional polish kan fijner zijn dan de SSR serie. Dus je kan hem gebruiken als nabehandeling. De pad zelf bepaald de cuttingfactor van De Professional Polish.

De Professional Polish is zeer veelzijdig en kan gebruikt worden als:

- Step 1 Paint Cleaner met een handpadje of een finishing pad - Hij haalt dan alle oude resten, vlekjes, kalk, ingetrokken vogelpoep etc. veilig weg.
- Swirl remover met bijvoorbeeld een Polishing pad of een cutting pad. De Polish neemt de cuttingfactor van de pad over en zo kan je lakdefecten behandelen.

Het lijkt dus op Solo van Meguiar's qua idee of de nieuwe Rocket Polish van Chemical Guys.

Ik gebruik de Pro Polish juist vaak als laatste stap met een zwarte pad van Lake Country. Dan is hij lekker mild voor je lak, maar je haalt de oude productresten geheel weg, alsmede kleine vlekjes en restjes die je ergens tegen zou kunnen komen. Bijvoorbeeld insectenvlekken enzo.
 
Binnen een paar weken heb ik weer tijd om te detailen. Ik zit met een serieuze vlek van vogelpoep, zal dat eens met de professional polish aanpakken en er de nodige foto's van nemen. Ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn, want het is een serieuze doffe plek.
 
Tim,

Heb net de PB prof polish en groene pad bij je besteld.
Ik wil hem gebruik om de auto te onderhouden dus
- prof polish met groene LC
- blackhole met zwarte LC
- EX-P
- wax
 
Ook mijn vraagje over de PP hier maar bijzetten. Aangezien de PP vloeibaarder is in vergelijking met bijvoorbeeld de SSR-reeks vroeg ik me af, is de manier van gebruiken hetzelfde? Min of meer dezelfde hoeveelheid op pad aanbrengen? En kan je ook zien wanneer het product volledig verwerkt is en klaar om af te nemen?