• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Q's Mini-Rukbunker

@Ric325i - Jup, die kans is aanwezig. Aan de andere kant heb ik in 6-7 jaar geen BOA of Politie gezien hiero. :) (1x een BOA die vroeg wat foamen voor nut had, verder niks. Maar die had alleen een pakkie aan en verder niets. Misschien op visite ergens in de buurt, haha!)

Als het goed is valt een partytent onder "kampeermiddelen" en gaat de 3-dagen-regel in. Dus als ik een detail heb, dan haal ik de tent tevoorschijn en kijk het aan. ;)
 
Ik ben bang dat de 3-dagen regel voor kampeermiddelen slaat op caravans en vouwwagens die slechts beperkte tijd op een plek op de openbare weg geparkeerd mogen staan. Straks verzint een stel van die idiote detailers dat de hele parkeerplaats bij het stadhuis wordt volgezet met partytenten.:cool:
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Oneigenlijk gebruik van de openbare weg is nogal een breed begrip, maar handig om te ge-/misbruiken om je gelijk te krijgen als ordehandhaver.
Hier staat ook niets over autowassen in de APV, maar ik hoorde afgelopen week van één van mijn buren dat hij is aangesproken/gewaarschuwd door een BOA met de mededeling dat het verboden is. Helaas heeft de buur verzuimd te vragen waar de lieve BOA dat op gebaseerd heeft, maar het zal vast weer een ruime interpretatie van één van de artikelen zijn.

Overigens vervelend van je tent, maar ik vond ook al dat je er best lang mee weg bent gekomen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Quantoxx
@Soepergrover - Ik heb de APV vandaag er ook weer bij gepakt, maar vreemd genoeg waren er artikelen waar iets bij stond als "Gereserveerd" of "nog niet van kracht".

Ik kan mij heugen dat ik eerder had gelezen dat de auto wassen op straat bij een gescheiden riolering werd gedoogd omdat het regenwater (+ wasvuil) dan niet op open water geloosd word. Een stukje verder in de tekst juist weer verboden om dezelfde reden. VAAG. ;)

Jup, maandenlang geen problemen. Leuke buren, tent staat niets of niemand in de weg en nket in het zicht. Dat zal mijn geluk zijn geweest. (Seniele pannenkoeken niet meegerekend)
 
buurvrouw van 193 jaar
dus dat lost zichzelf wel op.

Die heeft een best uithoudingsvermogen, kan dus ook wel eens lang duren......:eek::eek:

Wees blij dat die tent er nog zolang heeft gestaan (zelfs met windkracht veel)!
Ik snap die BOA's / gemeente wel: je maakt gebruik van de openbare weg waar je een permanent iets op zet. Hiermee maak je jezelf "eigenaar" van dat stukkie openbaar. Of je buren er nu wel of niet soms gebruik van maken.
Als buitenstaander zou ik niet snel in jou tent gaan parkeren als ik op bezoek kwam en een parkeerplaatsje zocht........

Bij gescheiden riolering heb je regenwater-afvoer dat geloosd wordt op open water en vuil water-afvoer wat naar de rwzi gaat.
De flora en fauna in het open water vinden het wasvuil van autowassen (ook al gebruik je Ph-neutrale shampoo) niet zo fijn, volgens ambtenaren.......
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
lLinksom-Rechtsom ... ge/misbruikt wel 2 parkeervakken voor een andere noodzaak dan parkeren.
Ik begrijp dat je buren er geen problemen mee hebben, maar denk dat je beter héél voorzichtig mag zijn.
Wat Cordoba ook al aangaf: een partytent is no way een onderdeel van de 3 dagen wet !
Ik zou per definite navrraag doen v.w.b. de APV; kan middels zijn veranderd en zijn de regels weer net wat scherper geworden.
Ik denk dat het tijd wordt om te gaan verhuizen naar een huis met eigen parkeerplek :)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
De tent heeft het daar nog lang "vol gehouden"! Ik wilde hem al reserveren voor als ik de nieuwe auto heb, maar dat gaat niet meer denk ik zo haha.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@mk-us - Zelf bij een huis met oprit of tuin mag je geen tent zomaar op eigen terrein zetten. Dan moet ik een bouwvergunning hebben, haha!! :p

Maja... ik zal wat voorzichtiger zijn voorlopig.
 
Jouw tent stond niet op eigen terrein. Dan ben je vroeg of laat gewoon aan de beurt. Nee ik ben niet hatelijk, gewoon realistisch. En ja, oudjes klagen graag op hun oude dag.
 
haha ja hij kwam bij mij voorbij op mijn startpagina van Martkplaats.
Denk omdat ik wel eens zoek naar easy up tenten.

Maar mooie advertentie hoor, hoop dat je hem snel kwijt bent.
Succes met de verkoop!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Pietaah - Thanx! Hoop dat de advertentie netjes genoeg is. :) 4 pagina's vol met webshops, verhuurders en winkels. Kon maar twee gebruikte vinden van particulieren en dat waren wat simpelere tenten. :p
 
Marktplaats is wat dat betreft in diverse categorieën een moeilijk to onmogelijk verhaal geworden, probeer voor de gein eens een auto onderdeel te koop te zetten, je staat letterlijk 1 minuut later op pagina 10. : unamused:

Facebook wil nog weleens werken en anders uiteraard hier of via andere fora waar je mogelijk lid bent. Succes met de verkoop!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx

Vergelijkbare onderwerpen