Gisteren El Leon maar eens gewassen, ditmaal met CG Maxi Suds in de gele Meguiars bucket.. het plan was aanvankelijk om de zomerwielen er weer onder te zetten, maar ik heb eigenlijk altijd de tic om dan ook de auto echt helemaal schoon te hebben..
Afgelopen winterperiode zijn natuurlijk mijn voor en achterbumper gespoten en op het achterportier aan de bijrijderskant heeft de jongste met haar fiets wat krassen en deukjes veroorzaakt. Die heb ik toen wel gepolijst, maar er is nooit een wax opgekomen, al met al waren er dus behoorlijk wat delen die geen enkele bescherming hadden
Het plan om de wielen te wisselen is dus een dagje opgeschoven.. ik heb gisteren na het wassen de auto gekleid, er kwam nauwelijks vervuiling af, maar onderaan de portieren waren toch wel een aantal teerspetters te vinden die er met het kleien ook gauw af waren. Ik heb gekleid met Meguiars LT en de gewone klei van hetzelfde merk..
In september had ik nog de Si3D aangebracht, maar daarvan was ik toch niet helemaal tevreden.. de laag zat er natuurlijk wel op en moest verwijderd worden om zo met een schone lei te beginnen. Even getwijfeld om de Ultimate compound erbij te nemen, puur omdat ik dat zo lekker makkelijk verwerken vind.. toch maar voor honderd procent zekerheid gekozen en gewoon gepolijst.
Monello Mezzo op geel, gevolgd door
Monello Finale op groen deed een hele mooie metallic naar boven komen.. zo de hele auto afgewerkt. Hier even een paar foto's van na het polijsten..
De raamstijlen konden ook wel een opknapbeurt gebruiken..
Lakwerk nadien gereinigd met
Gyeon Prep waarna het lakwerk klaar was voor het toetje..deze had ik een tijdje terug al gekocht voor deze auto.. De 107 staat nu in de Collinite 476S en de Leon dus in de
Soft99 New Fusso coat 12 months light wax
Aanbrengen heb ik gedaan met het meegeleverde padje, ik heb deze wel iets vochtig gemaakt voor ik hem in de wax doopte... ik ben begonnen op de motorkap en heb geprobeerd hem zo dun mogelijk aan te brengen.. volgens de beschrijving moest de wax 5-8 minuten curen afhankelijk van de temperatuur.. ik heb de volledige motorkap in de wax gezet en daarna heb ik gewacht tot de wax genoeg gedroogd was.. afnemen was echt peanuts !
De lak werd er echt superglad van.. hele auto verder lekker gewaxed en vanmorgen de zomerwielen er onder gezet. De velgen behandeld met NXT wax, die was ik toch elke week en ik heb tussentijds geen velgenreiniger nodig om de wielen schoon te houden..bandjes in de Endurance gel en toen was hij klaar om op de gevoelige plaat vast te leggen