• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy [ VW Passat B8 ] 1.4 TSI GTE

Vanmiddag de caravan naar mijn ouders gebracht.. ik moest achteruitrijden om de oprit op te komen, maar helaas was ik niet zo’n beste chauffeur :worried:

De beugel van de fietsendrager heeft de chroomstrip op de achterbumper geraakt, deze is gebarsten en zal vervangen moeten worden. De lakschade valt wel mee, dat krik ik nog wel goed of minder…

Toch maar eens overwegen om rijbewijs E bij B te gaan halen

AD2EB811-CE29-43F6-B08B-2A82226565D2.jpeg
 
Oei dat is pech zeg en heel jammer inderdaad van de chrome strip, de schaafplek zal je zo te zien wel aardig weg kunnen krijgen.
Ongelukje zit in een klein hoekje helaas (fietsenrek op de dissel denk ik).
 
@Kawazx inderdaad de beugel van het fietsenrek.. ik ben er inmiddels achter dat de chroomstrip in de achterbumper uit 3 delen bestaat en je dus alleen het beschadigde deel kunt vervangen.
Ze praten over een prijs van 69 ex BTW voor een origineel onderdeel, maar als ik Google op het artikelnummer kom ik prijzen tegen van ongeveer 30 euro. Dat zal dan imitatie zijn, maar voor zo'n klein onderdeel zal dat toch niet zo gek veel uitmaken?

Het enige is dat de achterbumper eraf moet voor de (de)montage, een kennis praat over een uur werk omdat je ook met de parkeersensoren en de elektrische trekhaak zit. Aan de ene kant wil ik het zelf proberen, maar aan de andere kant kan ik het beter laten doen.
 
Ik denk dat er wel verschil zal zitten in kwaliteit en dus ook de duurzaamheid. Dan zou ik hier wat meer voor neerleggen en het dan ook meteen laten monteren.

(Misschien dit voorleggen bij de garage; waarom er zo'n prijsverschil in hetzelfde artikel zit)

Laten we zeggen dat je dan alles voor elkaar hebt voor zo'n €120,-. Netjes en met garantie/service.
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Eens even een hele laag stof van dit topic blazen o_O

Ik ben een behoorlijke tijd minder actief geweest op het forum, verandering van banen waar hier mede de oorzaak van.. ik had er ook simpelweg de energie niet meer voor, nu weer wat meer rust en ook weer meer tijd en zin voor detailing...

Al geruime tijd speel ik met de gedachte om te kijken voor een andere auto omdat een diesel niet echt meer rendabel is. Maar de prijzen van occasions liegen er ook niet om zeg :worried:
De afgelopen maanden veel gewikt en gewogen en besloten om toch voor een andere auto te gaan kijken.. zowel mijn vrouw als ik waren het er snel over eens dat het naar alle waarschijnlijkheid toch een Passat moest worden :cool: we vinden het model simpelweg heel mooi en rijd voor ons heerlijk.. ik vind de GTE een ontzettend mooie wagen, het smoelt gewoon mooi met de DRL.

In de afgelopen maanden heel wat auto's als favoriet opgeslagen, afvragen of je concessies moet doen qua eisen etc.. afgelopen woensdag had ik een afspraak gemaakt om naar een gewrapte Nardo grijze GTE te gaan kijken. Natuurlijk vraag je je dan af wat er onder de wrap zit, waarom deze erop zit. Ik vond de auto echt mooi en een eyecatcher, maar deze gedachte beangstigde mij ook wel enigszins. De velgen vond ik ook prachtig, maar twee velgen hadden in ieder geval stoeprandschade vertelde de dame aan de telefoon mij toen ik een afspraak maakte, maar ik was toch maar van plan om de auto in real life te bekijken tot ik afgelopen maandag plots werd gebeld dat hij verkocht was!
Ze hadden nog wel een andere mooie Passat binnen gekregen, maar toen ik zei dat ik daar geen interesse in had omdat ik vind dat als je een afspraak maakt, dat je deze ook na moet komen, waren ze stil aan de andere kant.

Dus de zoektocht ging verder.. in Sneek stond nog een mooie witte, verlaagd onderstel, 19 inch wielen, maar deze had niet alle opties die ik er perse op wou hebben dus die is om die reden afgevallen.
Mijn vader attendeerde me op een grijze GTE eveneens in Friesland.. tja wat van ver komt is mooi zeggen ze toch ? In eerste instantie via de mail contact gehad over de inruilprijs en toen dit naar tevredenheid was hebben we telefonisch contact gehad en dit was een fijn en goed gesprek. We hebben een afspraak gemaakt voor afgelopen woensdag en zijn dan ook afgereisd naar Franeker.
Het was een stukje rijden, maar het is niet voor niets geweest kan ik jullie vertellen. Nadat we zeer hartelijk welkom werden geheten, kregen we een bak koffie en informatie over het bedrijf en uiteraard over de auto.
Daarna de auto binnen eens goed bekeken en ik moet heel eerlijk zeggen dat de auto er boven verwachting netjes uitzag. Op de motorkap zaten helaas 3 flauwe deukjes en de onderlip van de voorbumper had een schaafplek, maar dat leek ook de enige smet te zijn. De verkoper vroeg of we even een proefrit wilde maken, natuurlijk wilden we dat ;) waarop hij de groene platen monteerde.
Hij gaf ook aan dat we echt de tijd moesten nemen om een goede indruk te krijgen en dat we echt niet binnen 10 minuten terug hoefden te zijn. We hebben een goede, uitgebreide proefrit gemaakt en alles voelde zo goed!

Toen we weer terug kwamen bespraken we de puntjes zoals hierboven genoemd en ik wilde graag de DSG olie gewisseld hebben omdat dit nogal precies luistert bij deze auto's. Dit alles kon hij netjes in orde (laten) maken en ik kreeg er uitgebreide garantie bij aangeboden. Dit alles heeft ervoor gezorgd dat ik een nieuwe Passat heb vanaf volgende week !
Vrijdag gaan we de Passat ophalen, ik ben ook echt de dagen aan het aftellen haha.

Passat02.jpg
 
Gefeliciteerd met je nieuwe auto @Quincy goed dat je in de familie rijdt ;) welk bouwjaar is die? Heeft ie al veel gelopen? Mooi kleurtje in ieder geval, veel plezier er mee.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Gefeliciteerd met de fraaie Passat, blijft gewoon een mooi en tijdloos model vind ik.
Succes met het geduldig wachten;)
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Mooie auto! De Passat GTE stond ook op mijn lijstje, ook vanwege het feit dat het een hybride is. Veel plezierige en veilige kilometers gewenst!
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Mooie GTE! Het hybride rijden zal wel ff wennen zijn maar eenmaal gewend is dat echt heel fijn. Vooral voor als je de auto wil verplaatsen voor/na de wasbeurt echt een aanrader. :joy:
 
  • Grappig
Reactions: RoyR