• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy: VW Passat Variant 3BG 2003: Auto Finesse Desire

Ziet er allemaal netjes uit, heb mijn lijsten ook mee laten spuiten en heb er zelf sml's in gemonteerd. Helaas kan je de comfortline strips niet in grondkleur bestellen bij de dealer, deze zijn alleen voor de highline versie dus met chroom.

Maar net wat er al gezegd word als je een beetje een spuiter kent moet het wel goed komen. Ik was voor het spuiten alleen 100 euro kwijt en nog met garantie ook :D
 
Stootstrip linksvoor in grondlak: 42,28 (3B0 853 515 C)
Stootstrip linksachter in grondlak: 30,91 (3B0 853 753 D)
Stootstrip rechtsvoor in grondlak: idem (3B0 853 516 C)
Stootstrip rechtachter in grondlak: idem (3B0 853 754 D)

Kan de chroomlijst niet vinden :confused: alleen in satijnzwart... vaag dat de chroomlijst er niet bij staat.
 
Thanks Gideon, zou je voor mij in Etka na willen kijken of deze prijzen nog een beetje up to date zijn ?

Ik heb de informatie van passatplus.de gehaald maar het schijnt dat deze prijzen voor geen cent meer kloppen.. :no

Seitenleisten, zijkanten

3B0 853 515 C GRU Leiste, vorne links, grundiert, mit Chrom 48,08
3B0 853 516 C GRU Leiste, vorne rechts, grundiert, mit Chrom 48,08
3B0 853 753 D GRU Leiste, hinten links, grundiert, mit Chrom 35,22
3B0 853 754 D GRU Leiste, hinten rechts, grundiert, mit Chrom 35,22

Heckschurzenleisten, achterzijde

3B9 807 791 C GRU Leiste, links, grundiert, für Chrom 30,94
3B9 807 792 C GRU Leiste, rechts, grundiert, für Chrom 30,94
3B9 807 459 2ZZ Chromleiste für 3B9 807 791 C GRU 30,94
3B9 807 460 2ZZ Chromleiste für 3B9 807 792 C GRU 30,94

Frontschurzenleisten, voorzijde

3B0 807 717 B GRU Leiste, links, grundiert, für Chrom 30,94
3B0 807 718 B GRU Leiste, rechts, grundiert, für Chrom 30,94
3B0 807 243 2ZZ Chromleiste für 3B0 807 717 B GRU 19,52
3B0 807 244 2ZZ Chromleiste für 3B0 807 718 B GRU 19,52
 
Twijfel je nog over de TT pedalenset?
Maakt het interieur wel dik!

Kijk even op leon.de en kijk even onder Ibiza 6J.
Deze past ook op jouw Passat.
Daar kost ie met verzenden iets minder dan €40,-


Verder mooie auto en velgen staan super!:)^
 
Prijzen kloppen niet meer, heb het afgelopen jaar gevraagd bij de dealer en toen kon ik het krijgen voor 500 euro met 25% korting, de achterlijst voor de sedan is duurder dan die van de variant.

Quincy zei:
Thanks Gideon, zou je voor mij in Etka na willen kijken of deze prijzen nog een beetje up to date zijn ?

Ik heb de informatie van passatplus.de gehaald maar het schijnt dat deze prijzen voor geen cent meer kloppen.. :no

Seitenleisten, zijkanten

3B0 853 515 C GRU Leiste, vorne links, grundiert, mit Chrom 48,08
3B0 853 516 C GRU Leiste, vorne rechts, grundiert, mit Chrom 48,08
3B0 853 753 D GRU Leiste, hinten links, grundiert, mit Chrom 35,22
3B0 853 754 D GRU Leiste, hinten rechts, grundiert, mit Chrom 35,22

Heckschurzenleisten, achterzijde

3B9 807 791 C GRU Leiste, links, grundiert, für Chrom 30,94
3B9 807 792 C GRU Leiste, rechts, grundiert, für Chrom 30,94
3B9 807 459 2ZZ Chromleiste für 3B9 807 791 C GRU 30,94
3B9 807 460 2ZZ Chromleiste für 3B9 807 792 C GRU 30,94

Frontschurzenleisten, voorzijde

3B0 807 717 B GRU Leiste, links, grundiert, für Chrom 30,94
3B0 807 718 B GRU Leiste, rechts, grundiert, für Chrom 30,94
3B0 807 243 2ZZ Chromleiste für 3B0 807 717 B GRU 19,52
3B0 807 244 2ZZ Chromleiste für 3B0 807 718 B GRU 19,52
 
Quincy, ik heb net gekeken op ETKA maar hij herkent de nummers die je opgegeven hebt niet :( Niet in de stam gevonden staat er in het scherm.
 
@Quincy/Paulus Er komen toch meerdere al overeen?

Quincy schreef: 3B0 853 515 C GRU Leiste, vorne links, grundiert, mit Chrom 48,08

Paulus schreef: Stootstrip linksvoor in grondlak: 42,28 (3B0 853 515 C)


Dus ze zijn goedkoper geworden als Paulus de meest recente prijslijst heeft ( en ze beiden ex btw zijn)
 
Ik heb ook even dezelde vraag uitgezet op het vwpassat.nl forum ;)

Mocht ik daar de goede onderdeelnummers kunnen krijgen, dan meld ik dat hier uiteraard ook nog even !
 
Weer een update: augustus 2011

Begin juni heb ik de auto behandeld met C-Quartz van CarPro, dit met name met het oog op de vakantie naar Spanje en de invloeden die de auto te verduren kreeg tijdens deze reis.

Nu zijn we twee maanden verder, in die twee maanden heb ik niet veel meer gedaan dan de auto wassen en een keer voorzien van een laagje Reload spray. De sheeting viel me ook steeds meer tegen, vandaar dat ik met de gedachten liep om de C-Quartz te verwijderen :ja en de auto weer fijn voorzien van mijn favoriet wax: Dodo Juice :heart_eyes:

Gisterochtend ben ik begonnen met het wetsanden van de koplampen, daarna wou ik de auto even lekker wassen maar dat werd noodgedwongen iets meer werk..

Bij mijn koplampen had ik hele fijne aanslag, het meeste had ik al eens verwijderd met gewoon polijsten op de Pro900, maar toch bleef er nog het nodige zichtbaar, waar ik mij dus aan stoorde, vandaar nu de lampen maar wetsanden..

Hele fijne barstjes.. niet echt fraai dus
P1040130.jpg


P1040131.jpg


Tijdens het wetsanden
P1040136.jpg


Lekker dof
P1040134.jpg


O.a. met deze middelen weer netjes gemaakt
P1040137.jpg


En tot slot het resultaat, niet alles is weg maar zeker 90%, ik denk zelf dat de lampen te veel zijn aangetast om ze voor de volle 100% strak te krijgen
P1040138.jpg


Omdat er natuurlijk overal smurrie zat van het wetsanden, wou ik de auto graag wassen. De laatste wasbeurt was ook al weer 2 weken geleden, dus ze kon het hebben ;)

Eerst heb ik de wielen schoongemaakt met een sopje en nadien ingesprayed met Iron X
P1040140.jpg

P1040141.jpg


Na even ingewerkt te zijn, borstelen om alles goed te reinigen
P1040143.jpg


Al tijdens het wassen merkte ik overal zwarte spetters welke er met moeite af gingen, sommige bleven zitten, zo ontstond het idee om de auto in ieder te kleien na het wassen.
Dit is gedaan met gele klei en DJ Born Slippery, daarna de auto nog even afgespoeld en vervolgens insprayed met Iron X, dit omdat sommige vervuiling zich ook moeilijk liet verwijderen met kleien.
Na een aantal minuten kleurde toch redelijk grote delen paars van de Iron X, dus er zullen wel op de een of andere manier ijzerdeeltjes op de lak zijn vastgehecht, vermoedelijk tijdens de vakantierit :weetniet

In de veronderstelling dat de C-Quartz nu in ieder geval is aangetast, na kleien en Iron X er maar voor gekozen om de auto te ontdoen van de laag. Ik had vorige week al wat advies ingewonnen bij CC voor wat betreft het verwijderen, zie hier het antwoord:

Verwijderen kan met polijsten (wit+mezzo) moet al voldoende zijn

Ook onder de kap heb ik nog even wat schoongemaakt met APC en nadien ingespoten Valet Pro Interior Revived, deze had ik eens :kado gehad van CC en ik moet zeggen dat het goed werkt, mooie look en handig zo'n spuitfles

P1040144.jpg


Na het hele was, iron X en kleigebeuren de auto gedroogd en klaar gemaakt voor de volgende stap, polijsten :ja gekozen om dit te doen met de Pro900 en een witte Kompressor tesamen met Monello Mezzo, de kleine hoeveelheid swirls verdween hierdoor. Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel het idee heb dat de C-Quartz coating hier aan bij heeft gedragen dit te reduceren tot een minium :cool:

Na deze sessie, de wagen volledig afgenomen met 1:1 IPA en omdat ik geen hologrammen zag onder de carport en lampen, de auto in het zonnetje gezet om te kijken of ze dan zichtbaar waren, maar ook hier zag ik niets en het resultaat was simpelweg perfect. Terug onder de carport nog de motorkap onderworpen aan een hit met een groene Kompressor voorzien van een paar druppies Monello Finale, maar ik zag geen verschil met de overige delen van de auto en heb het dus hierbij gelaten. Natuurlijk de motorkap ook weer afgenomen met IPA om de wax zo goed als mogelijk te laten hechten aan het lakwerk, maar dat kwam er niet meer van op de zaterdag , daar ben ik vanmorgen mee bezig gegaan.

Ik zat nog te twijfelen over welke wax ik zou gebruiken, ik had de keuze uit DGPS, Collinite 845 en Dodo Juice SN (panel pot) en de nieuwste aanwinst, de Dodo Juice Rainforest Rub (Thanx Ivo), toch gekozen voor de laatstgenoemde, heerlijk ruikend en lekker smeerbaar !
Terwijl ik aan het smeren was, dacht ik nog"Hoe lang moet deze wax "curen" ? Even gekeken op het potje en daar las ik 5-10 minuten, do not allow to cake on, eigenwijs als ik ben, heb ik de auto toch helemaal gewaxed en daarna pas begonnen met uitbuffen en dat ging zonder problemen zoals mijn ervaring ook is met andere waxen van Dodo Juice. Er kwam een mooie, natte glans en een spiegelglad lakwerk onder de waas vandaan :heart_eyes:

Tijdens het afnemen van de wax begon ook nog eens te onweren, maar de regen bleef gelukkig uit totdat ik klaar was met het lakwerk, de rest moest nog wel gedaan worden. Het kunststof had ik gisteren ook al behandeld met PB Trim Restorer, maar dat het nodig was bleek vandaag wel, op sommige plaatsen was het helemaal ingetrokken, het kunststof heeft wel meerdere applicaties nodig om weer mooi vol van kleur te zijn en vooral blijven !

Toen het weer droog was ben ik verder gegaan, de velgen behandeld met PB Wheel sealant, banden voorzien van Endurance gel van Meguiars en het kunststof dus nog eens met TR. De raampjes ook meegepakt met GCC van Meguiars en daarna het dashboard even vrij gemaakt van stof met de Dodo interieur mitt. Natuurlijk ook even de stofzuiger erdoor gehaald en voor het lekkere, een paar spraytjes met PB Pina Colada :)^

Dan nu, na een stuk tekst ook nog foto's .. enjoy !

P1040146.jpg

P1040148.jpg


De nieuwe velgen :heart_eyes:
P1040149.jpg


Getracht een close up te maken van de metallic flakes
P1040150.jpg


P1040152.jpg

P1040153.jpg

P1040159.jpg


Het zonnetje even vastgelegd..
P1040154.jpg


Vorige week een start gemaakt met het "wrappen" van wat interieurdelen. Op de foto komt het wat "Johnny-achtig" over maar in "real life" ziet het er mooi en OEM uit
P1040160.jpg


Tot slot..
P1040164.jpg

P1040161.jpg
 
Mooi werk Quincy, koplampen zijn zeker goed opgeknapt. Mazzel hebben (of talent natuurlijk :)^ ) dat polijsten met Mezzo op wit op de Pro goed uitpakte zonder nabewerken.

Maar over de CQuartz, ben je daar toch wat minder tevreden over? 2 maanden is niet heel erg lang toch.
 
Prachtig resultaat Quincy, vooral de koplampen zijn weer prachtig helder geworden :)^ En Dodo Juice: :)^ :heart_eyes: :party: Dus C-quartz is jou niet 100% bevallen? Ik heb het hier ook liggen, maar nog niet gebruikt. Wilde het voor de winter gebruiken. Maar de SNII heeft zijn werk afgelopen winter ook zeer goed bewezen en doorstaan, en twijfel nu tussen het aanbrengen van of de SN hybrid of c-quartz. :weetniet
 
@ Audi A3, klopt inderdaad, 2 maanden is niet heel erg lang. Ik merkte dat de sheeting al stukken minder was dan de eerste keer dat ik de auto ging wassen en dat na 2 maanden al, terwijl dit product een veel langere duur zou moeten hebben. Wel denk ik dat de laag het nodige te verduren heeft gehad tijdens de reis, maar ik vind het gewoon leuker om lekker te waxen, dat kan op zich met C-Quartz ook wel alleen neemt de lak dan de eigenschappen van de wax aan en dan heb je simpelweg niet meer de sheeting waar C-Quartz zo bekend van is, dan kun je mijn ogen beter gewoon waxen

@Paulus, ik ben niet overtuigd geraakt in deze twee maanden van een dergelijke coating :no laat mij maar lekker waxen, vooral Dodo Juices :heart_eyes:
 
Ik vind het een hele mooie Passat en je bent er mooi zuinig op. Die zonneschermen zijn ook erg strak.
Denk je trouwens dat je een keertje in de gelegenheid bent om een stukje op mijn achterklep te wetsanden? Daar zit namelijk de vieze resten van een NL sticker.