• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

renault clio(2000) dashboard plakt

bloemie

Detailing addict
14 feb 2010
176
62
51
anna paulowna
Ik heb het volgende ,laatst kwam de vriendin van mijn vrouw langs met haar clio welke alleen maar een wasstraat en een zemenlap ziet.

Nu gaf ze de opmerking dat het dashboard plakt ,ach zeg ik moet je dat schoonmaken.

Nu komt het ze heeft het schoongemaakt maar met een soort schuim waarvan ik vermoed dat je de oven er mee schoonmaakt.

En inderdaad het dasboard plakt zo erg dat zelfs stof of microvezeldoek blijft hangen ,nu heb ik het al schoongemaakt met apc 1:5 en 2x een laag pb natural look erop.

Maar het blijft plakken ,wat is nog een andere optie om dat weer redelijk in fatsoen te krijgen.

De buitenkant van de wagen zal ik jullie besparen want ook daar zitten krassen die er niet meer uit willen.
 
Ik zou eerst maar eens stoppen met Natural look en eens APC 1:2 / 1:1 of wellicht 100% APC proberen.
Wellicht helpt het om met een zachte borstel de APC wat schuimend in te borstelen.
 
owkee, dit is even slikken, de kans bestaat dat het "oven schuim"(late nwe het even zo noemen?) het plastic gewoon kapot heeft gedaan, en dat je het gewoon nooit meer goed gaat krijgen!
ik wens je veel succes met apc, probeer ook eens een klein stukje met ipa, mss dat dit de plastic terug uithard...maar ik heb er niet veel hoop op!
 
Denk dat het plastic zeer zacht is geworden door de zeer sterke chemicaliën in de ovenreiniger. Zoals Acc_Focus al schrijft; dat komt denk ik niet weer goed!
 
Weet niet hoe lang geleden dat gebeurt is? Zorg ervoor dat de aanwezige chemicalien zoveel mogenlijk wegespoeld worden met gewoon een spons, water en veel niet pluizende doeken (theedoeken).
Misschien dat als alles uitgewasemd is, dat het kunstof weer uithard(?) Mooier gaat het er in ieder geval niet op worden vrees ik. Wellicht als het kunstof weer hard is,biedt plastidip (vloeibaar rubber) uitkomst.
 
Hier een vergelijkbaar renault probleem,ook een sticky dashboard. worstel maar ff door de 373 posts . http://www.renaultcarclub.com/board/phpBB3/viewtopic.php?f=39&t=50932&sid=83aa6cdaca8e80a0f19ae0f8478e032c&start=360
 
Ik vrees... dat je dit niet meer netjes gaat krijgen. M'n vader rijdt een Scenic van 2001 en daar is ooit het dashboard plaatselijk schoongemaakt met een iets te krachtig goedje. Het plakt niet (meer) maar heel de structuur is 'gesmolten'.

Ik zou 't voor nu zo laten en kijken wat 't verder doet. Misschien dat 't inderdaad uitdroogt door het zaakje uit te laten dampen.
 
heb even geinformeert waneer ze het gesmeert heeft ,en dat was toch half jaartje terug wat betekend dat het toch uitgedampt zou moeten zijn.
 
Dat is een kwaaltje, mijn clio had dit op de handgrepen en de cover ronde de radio/ventilators.
Blijkbaar heeft het jou dashboard ook getroffen. Die bovenkant is makkelijk te demonteren, dus ik zou op de sloop een andere nette gaan halen voor een paar tientjes.

Overigens heb ik de genoemde onderdelen helemaal kaal geschuurd en opnieuw gespoten.