• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rotary clinic I 19 september 2010 : polijsten en lakherstel met de rotary

mk-us zei:
Veelal ken ik van gezicht ( uit andere show-off of whatever ), maar wie is die "oudere" meneer met baard ( no offence )
Vanaf 5'24" zichtbaar met groen/wit geruit shirt ( en die geen halve liter spruzzo gebruikt maar een bekoorlijk toefje )

Ikke. Offence not taken.
Scheelt me overigens weer een foto in het CC-smoelenboek...w^^w
 
Je moet in ieder geval niet zo rustig als met de DAP en als je begint dan wil je liever iets te snel dan te langzaam.
Het is geen foulproof apparaat he, ik zou er niet zo makkelijk over denken.
 
Hmm okeej!
nog geen rotary aan het werk gezien maar had altijd het idee dat het vrijwel hetzelfde ging als de dap.. alleen lastiger controleerbaar als een dap!

Maarja voor mij nog geen rotary de komende jaren!
stap nog wel zeer snel over naar een dap900 =D
 
Toch is er niemand geweest die serieuze schade heeft veroorzaakt, of heb ik iets gemist? (Behalve dan de opzettelijk toegebrachte "kuilen")
 
Niet op die dag maar er zijn genoeg ervaringen waarbij het wel fout ging (waaronder bij mezelf).
Vooral kunststof is erg tricky. Lak verbranden op metaal komt niet vaak voor. Wel dat je bij randjes door de blanke lak gaat. Gewoon goed je hersens erbij houden en met verstand te werk gaan.
 
Vooral het schampen is een risico, maar ook zachtere lakken. Als we een oudere Subari binnen hadden gezet, dan was het waarschijnlijk meermaals raak geweest. :ja
 
Vadebo zei:
Ik denk dat ik een kapotte/slechte PRO900 heb gekregen. Zit amper power in de machine. Heb het idee dat de motor van een DAP500 het werk doet. Meteen de DAP900 gepakt en deze blijkt vele malen meer 'bite' te hebben.

Ach ja, kan gebeuren natuurlijk.

Tim, ik neem aan dat hier naar gekeken kan worden?
Enne, meer gehoord over dit probleem?

Anyway, ik kom van de week wel even langs als ik het ga redden voor half zes, anders moet ik het vrouwtje langs laten komen (wat uiteraard weer beter is voor de portemonnee ;) ).

Je hebt je dochter langsgestuurd. :-b Die kwam aankruipen en brabbelde wat. Enfin, je machine getest en vergeleken met de andere PRO900's hier en je machine is prima in orde. :star :weetniet

En je vrouw sturen heeft niet geholpen, ook zij trok een wensenlijstje uit haar tas. ]d~^
 
Dennis121 zei:
Hmm okeej!
nog geen rotary aan het werk gezien maar had altijd het idee dat het vrijwel hetzelfde ging als de dap.. alleen lastiger controleerbaar als een dap!

Wat mij (o.a) goed is bijgebleven van afgelopen zondag is, dat je met de DAP (als beginner) vaak te snel wilt gaan, terwijl je met de rotary eerder te langzaam gaat.
 
Tim zei:
Je hebt je dochter langsgestuurd. :-b Die kwam aankruipen en brabbelde wat. Enfin, je machine getest en vergeleken met de andere PRO900's hier en je machine is prima in orde. :star :weetniet

En je vrouw sturen heeft niet geholpen, ook zij trok een wensenlijstje uit haar tas. ]d~^

Hahahaha, had het vrouwtje toch nog een echt klein lijstje meegegeven, kon het niet laten.
M'n dochter vond het geloof ik wel gezellig bij CC, al die vrolijke kleuren van de PB producten en pads.

Anyway, vanavond nog eventjes met de PRO900 aan de slag gegaan en deze werkt idd prima!

Iig bedankt dat je even naar de machine hebt willen kijken/testen.

Kan nu weer met een gerust hart verder aan de full-detail van de X-trail.


Greets Rob aka Vadebo
 
Vadebooo.. ja toevallig dat ik je nog bezig zag ;) Binnenkort een a6 :)^

Op het filmpje is trouwens goed te zien dat ik er in het begin echt niks van bakte, maar dat Cees me heel goed op weg hielp. Na een aantal pogingen had ik de machine wel weer iets beter onder controle, want in het begin ging de machine eigenlijk met mij aan de haal. Thx nog cees!
 
GMToyota zei:
Vadebooo.. ja toevallig dat ik je nog bezig zag ;) Binnenkort een a6 :)^

Hey dorpsgenoot ;), binnen kort idd een full detail van een A6.
Momenteel met een X-trail bezig en die schiet aardig op nu er 's middags nog een beetje valt te profiteren van het goede weer.
 
Heb me prima vermaakt op de clinic dag afgelopen zondag. Nog bedankt voor de goede verzorging van die dag :)^ . Het werken met de pro 900 viel me niet tegen. Was er in eerste instantie nogal huiverig voor. Lekker kunnen kijken hoe anderen het deden voordat ik zelf aan de slag hoefde. Ook de aanwijzingen van het CC team in de oren trachten te knopen! Zo heel veel ervaring met een DAP heb ik ook al niet dus om zo snel over te stappen leek me een beetje overmoedig.

Heb me dan mede door BlackPassat laten verleiden tot de aanschaf van de pro 900.
Het thuisfront was dan ook niet verbaasd dat er een doos en tas binnen werd gedragen:-b. Het herstel loopt voorspoedig en door één oog kan ik inmiddels al weer aardig kijken.
Heb nog niet de tijd gehad om er mee te werken, maar dat komt nog wel, als mijn handen uit het gips mogen.

Nu zit ik toch met een vraag, met de DAP kies je voor een kleine oppervlakte om te bewerken. Moet je met de pro 900 nou ook een kleine oppervlakte bewerken zoals met de DAP of kies je bijv. voor lange banen bij de motorkap of het dak van de auto?

euh... dat van dat oog en handen is natuurlijk maar gekheid, een beetje humor toevoegen om de vraag een beetje leuk aan te kleden.