• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rotary clinic I 19 september 2010 : polijsten en lakherstel met de rotary

@ ThaBird,

die foto is een beetje overdreven inderdaad, maar het gaat erom dat je met een DAP té grote piggytails achterlaat.
Dit zorgt voor veel nabewerking. Dus een excenterschuurmachine met een kleinere schuuruitslag zorgt voor minder (zichtbare) piggytails en dat zorgt dan weer voor minder nabewerking.

Lees eens de how to's van forumlid Ludo op het Belgische Meguiars forum. Er gaat een wereld open op het gebied van wetsanding.

Wel even registreren.

http://nl.meguiars.be/forum/viewtopic.php?t=970
http://nl.meguiars.be/forum/viewtopic.php?t=1433

Feit is dat er weinig is te vinden op dat gebied.
Wij wisten destijds ook niet beter dat een machine met een kleinere schuuruitslag beter is voor het wetsanden, anders hadden wij dat direct al gedaan op mijn 206 :ja

Waarom een extra pass doen als het ook met minder kan? Je had bij de wetsandclinic van Festool moeten zijn.

Excentrisch wetsanden met een 2 en 3mm machine + korrel 1500-2000, daarna slechts 2, ja echt, je leest het goed, twee :! passes om een perfecte spiegelgladde afwerking te krijgen.

Soms is er bij gewoon polijsten al 5 of 6 stappen nodig om een glad resultaat te verkrijgen

@ GM,

De foto's staan hier ;)
 
Roy, waarom een Festool Shinex van €500 ipv een Pro900 van €100: goed, beter, best denk ik dan maar.
Die extra 400 is zijn geld waard als je hoog op de ladder wilt staan en sommige personen zetten zichzelf graag hoog op de ladder qua detailing niveau.
Gebruik je eenmalig of veelvuldiger, wil je die extra nabewerking ( kost je dus extra tijd / moeite en wellicht geld ).
Voor 95% voor ons gaat het een flinke slag te ver, maar er zijn er die het een goede investering vinden en het er dan uit halen.
Daarbij zoals ik al aangaf gaat de ene een stuk verder met zijn / haar hobby dan een ander.

Geen idee wat er aan de hand is, maar ondertussen al wat berichten tussen :(
Toch maar een extra F5 aan deze kant, want zo blijf ik er achter aan lopen, grrr
 
En wat hebben we geleerd op de rotary workshop op een matte motorkap: je krijgt het beste resultaat met ..... een DAP :)_[] :-" ;) :D
 
Eelco moet gewoon wat vaker oefenen met wol + compound, komt wel goed.
Ook de Pro is ff wennen als je een andere machine gewend bent vond ik (smoesjes!:D )

Later nog op mn gemak nog wat geprobeerd met de light cut wol en diverse producten, dat ging een heel stuk beter.
Ook nog de M105 en 205 vielen niet tegen.
 
Whaha, hoe sommige ook met die apparaten om staan te zwiepen :p

Maar man o man, binnenkort volgens mij gratis gesponsorde Carclean.com oordopjes.

6 minuten dat filmpje, maar zult er maar heel een dag tussen staan, tussen al die zoemende wespen.
 
Het is zowieso aan te raden om gehoorbescherming te dragen bij het gebruik van machines.

Je staat toch gemiddeld 6 tot 7 uur met een machine te werken.

Ik heb gehoorbescherming op maat laten maken via m'n werk. Geen gefrut met oorpropjes, gehoorkappen enz.
 
Ik heb ook oordopjes op maat via m'n werkgever. Werkt goed, beter dan standaarddopjes. Mijn dopjes waren/zijn bedoeld om het geluid in zware industriële omgeving te dempen, dus het geluid van een polijstmachine wordt ook goed gedempt. :)
 
Alleen lastig als de vrouw roept dat de koffie klaar staat:D Zonder gekheid, ik heb ook Otoplastieken. Op maat gemaakte oordopjes die perfect het geluid dempen. Onlangs een gehoortest ondergaan en 10 jaar rijden met zware pantservoertuigen heeft geen enkele schade aan mijn gehoor veroorzaakt:)^
 
Veelal ken ik van gezicht ( uit andere show-off of whatever ), maar wie is die "oudere" meneer met baard ( no offence )
Vanaf 5'24" zichtbaar met groen/wit geruit shirt ( en die geen halve liter spruzzo gebruikt maar een bekoorlijk toefje )
 
hmm ligt het nou aan mij of jagen ze die daps er heel snel overheen :O
hoor altijd iedereen LANGZAAM roepen... maar in vergelijking met veel lui in dat filmpje staat mijn dap bijna stil op de lak xD

oordopjes zijn voor watjes :p
gewoon muziek in doen! werkt ook relaxter!