• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rotary clinic I 19 september 2010 : polijsten en lakherstel met de rotary

Soepergrover zei:
Zal ik dan de zon maar weer meebrengen?
Kijken of ie nog achterin past.
Grotere auto kopen Joost, want blijkbaar paste hij niet meer :p

Dan maar binnen, ging prima
 
Leerzame dag gehad, beetje gestoeid met de rotary en er toch weer eens van bewust geworden dat ik m'n
oefenpaneeltje nog hard genoeg nodig ga hebben.
 
Was zeker een leuke dag.

Alleen weer slecht voor de portemonnee, ik moet en zal de Festool excenter hebben :confused:
Het wetsanden en oppolijsten is zooooo makkelijk en leuk :grinning:

Paneel gewetsand met de excenter (2mm schuuruitslag + korrel 2000)

Links behandeld rotary + light woolpad + Inizio Forza. Daarna rotary + zwarte pad + Meguiars M205
19092010635.jpg


19092010636.jpg


Ik mis iets...................glans!
19092010637.jpg


50/50
19092010638.jpg
 
ThaBird zei:
Gaat toch ook prima met de DAP en de abralon schijven..

Heb je dus geen Festool voor nodig he ;)
Had je toch even beter op moeten letten in het wetsandingtopic...
 
@ ThaBird,

het kan met de DAP, alleen is de schuuruitslag té groot, namelijk 8mm. De kans is zeer groot dat je mircomarring blijft overhouden.

Voorbeeld van zogenaamde piggytails van een machine met een té grote schuuruitslag.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Om dit te voorkomen, heb je juist een machine met een zo klein mogelijke schuuruitslag nodig, vandaar de 2mm machine.
Dit zorgt voor veel minder nabewerking.
 
Wat je op de foto ziet komt niet door een te grote uitslag. Er heeft rotzooi in de schuurschijf gezeten, ook met een uitslag van 2mm had je dit gezien alleen dan dichter op elkaar :ja
 
Klopt, het gaat ook om de rondjes die de machine maakt. De 2mm maakt ze dichter op elkaar, betere afwerking en makkelijker uit te polijsten.

Tijdje geleden contct gehad met Ludo (een lid van het Belgische Meguiar's forum) en die heeft aardig wat ervaring met machinaal sanden.
Stukje uit de mailwisseling:
Enkel excentische machines komen in aanmerking , en dan liefst met een zo kleine schuuruitslag.
Ik doe regelmatig dit soort werkjes voor een paar carrosserie bedrijven , en dan blijkt een uitslag van 2.5 mm
het ideaal . Een zeer fijn schuurpatroon , en weinig of geen inspanning om de schuurkrassen om te zetten in
een mooie diepglans.
 
Bij thuiskomst na de clinic van vandaag, welke zeer leerzaam en gezellig was, druk aan het clayen geweest. Daarna eventjes de PRO900 gepakt en wat blijkt......ik denk dat ik een kapotte/slechte PRO900 heb gekregen. Zit amper power in de machine. Heb het idee dat de motor van een DAP500 het werk doet. Meteen de DAP900 gepakt en deze blijkt vele malen meer 'bite' te hebben.

Ach ja, kan gebeuren natuurlijk.

Tim, ik neem aan dat hier naar gekeken kan worden?
Enne, meer gehoord over dit probleem?

Anyway, ik kom van de week wel even langs als ik het ga redden voor half zes, anders moet ik het vrouwtje langs laten komen (wat uiteraard weer beter is voor de portemonnee ;) ).

Greets Rob aka Vadebo
 
@Harold: was ook als antwoord bedoelt op de vraag van ThaBird vs DAP vs Wetsandtopic, plaatje er tussen was een in dit geval een ongelukkige bijeenkomst
( normaliter geen 28 sec nodig om te antwoorden, anders had plaatje onder mijn antwoord gestaan ;) )
 
CC-crew, nogmaals bedankt voor de geslaagde dag. Ben een hoop wijzer geworden, en vooral het zelfvertrouwen is weer wat meer gegroeid.
Heb overigens een extra rol tape meegenomen, eens kijken of de straat hier ook snapt waar "de lijn" voor is.... :-b
 
Ik vond het een zeer geslaagde dag.lekker kunnen oefenen met verschillende rotary's,En weer een hoop tips gekregen en goede begeleiding van de cc-crew gehad was erg leerzaam.
 
nicknameless zei:
@ ThaBird,



Voorbeeld van zogenaamde piggytails van een machine met een té grote schuuruitslag.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

vandaar de 2mm machine.
Dit zorgt voor veel minder nabewerking.
Die foto slaat natuurlijk nergens op he :no

Het laatste stukje kan ik me wel in vinden,maar is dat echt die 400 euri waard vraag ik me dan af.
Want laten we wel wezen met de dap bereik je toch ook het zelfde effect zij het dat je een pass extra moet geven.
Want je hebt je peugekotje er toch ook mee gedaan he ;)