• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ROTARY-WORKSHOP 1 OP ZONDAG 16 AUGUSTUS

ik neem lekker de ferm mee w^^w (moet enkel nog wat cutting pad's kopen, en monello's ophalen):party:
ik was en klei me motorkap wel voordat ik die kant op kom.
 
En ik mijn PE150-je ! Zo te zien zijn we compleet, ken er wel een paar uit de Meg`s periode vanuit Baarn, de rest komt zondag wel ! Kom niet met de Scenic :confused: , waarschijnlijk met de A3 van Maarten (Dutchcardetailing)
 
Ik breng ook mijn eigen machine mee incl de pads en cream van het So1o systeem als dat nodig is.

Ik werk nog niet aan mij eigen auto voordat ik voldoende heb geoefend op die van mn buurman..Huh wat zeg ik nou weer, Ik bedoel natuurlijk sloopdelen ]d~^
 
Ik ben er helemaal klaar voor. Ik neem ook mijn eigen apparaat mee en natuurlijk de beloofde versnaperingen. Alleen jammer dat er niet meer dames ingeschreven hebben. Maar ja , dat mag de pret niet drukken. Tot zondag.
 
neemt eigen machine mee.

gaat geen uitvoering detail doen aan zijn eigen auto,ik heb het al druk zat deze week
 
Reeds betaald! Kom met Tinus mee,.dus ff oefenen met zijn Festool. Dan binnenkort zelf maar een rotary aanschaffen. Gaat het toch allemaal net iets vlotter!
 
tinus zei:
- je MAG aan je eigen auto werken in de middag, maar WAS hem dan voordat je komt. Ter plekke gaan we NIET de auto wassen.

Nee, dat is lekker handig. Thuis wassen, naar Bergschenhoek rijden en dan meteen de rotary erop zonder te wassen. Zandkorrels, vliegenlijken en dergelijke zo onder de machine. Welkom swirls en krassen...

Groet, Peter
 
Helemaal top dat we nu met z'n 15en zijn:party:
JJonkie en MOEW30 komen zondag uit het hoge noorden en nemen beiden geen rotary mee aangezien we deze nog niet hebben.
We wachten nog op de PRO900 :-"

Uiteraard nemen we wel Monelo Raffini Polish Kit mee naar huis en......
 
Peter Jansen zei:
Nee, dat is lekker handig. Thuis wassen, naar Bergschenhoek rijden en dan meteen de rotary erop zonder te wassen. Zandkorrels, vliegenlijken en dergelijke zo onder de machine. Welkom swirls en krassen...

Groet, Peter

Zal wel meevallen, bij de DAP workshops was er ook ruim gelegenheid om te wassen. Ik kan me niet voorstellen dat dat nu niet het geval zal zijn.
Echter is het wel handig thuis de auto te wassen, kun je in Bergschenhoek nog een paneeltje afdoen dat je onder handen wilt nemen.
 
Peter Jansen zei:
Nee, dat is lekker handig. Thuis wassen, naar Bergschenhoek rijden en dan meteen de rotary erop zonder te wassen. Zandkorrels, vliegenlijken en dergelijke zo onder de machine. Welkom swirls en krassen...

Groet, Peter

Aangezien jij niet meedoet mag je ook geen commentaar leveren, hahaha :grinning:

Ik bedoel natuurlijk: je auto ZOVEEL mogelijk voorbereiden door te wassen/kleien van te voren. Ter plekke alleen nog even met een quickdetailer voorzichtig schoonmaken, MITS de auto niet al te smerig is geworden. Je hebt bovendien echt geen tijd om je HELE auto te doen; een motorkap of paneel is al een mooi begin toch?
 
Maar dat staat er niet. Er staat duidelijk ''niet wassen''. Heb de auto wel eens s'avonds gewassen en de volgende morgen naar Bergschenhoek gereden. Nou, dan wil je niet weten hoe die eruit ziet. Dan s er maar één oplossing: wassen. Niet eens een quickdetailer, nee gewoon wassen.

En ik heb zo mijn reden om deze clinic aan me voorbij te laten gaan....

Groet, Peter
 
nou en?

ik neem aan dat er bij cc gerust wel een beetje water te bietsen is..
dan leg je van te voren een emmer met een druppie shampoo erin, in de auto, washmitje erbij, droogdoekje ernaast..

enmaal daar aangekomen, EVEN snel litertje water (of2) in de emmer. mitje over de kap, droogdoekje eroverheen..
is mischien 10 minuten werk...

er word meer gehamerd op de insteek, dat we niet hoeven te verwachten dat we met zijn allen vrolijk de auto gaan staan soppen.
 
Haal anders bij de bouwmarkt een emmer met deksel (bijv een latex emmer). Deze zijn los verkrijgbaar. thuis water / shampoo erin, deksel erop en op naar de clinic. Ik heb het vaker gedaan, nooit geen lekkage gehad in de auto.

@allen, veel plezier!
 
Maar het is toch helemaal niet nodig om je auto te wassen ? We oefenen op motorkappen en een oud wrak (heb ik gelezen) Ik ga niet oefenen op mijn eigen wagen ! (vooral niet wetsanden !) Ik probeer op oude materialen de kunst te beheersen. Pas daarna zien we wel weer ! Toch ???
 
Uiteraard kan je hier je auto wassen. We hebben echter alleen 1 slang en onze ervaring met eerdere clinics is dat je dan mogelijk staat te wachten totdat je kan beginnen want iedereen wil die slang, zeker als het zonnetje lekker aan het schijnen is. Dus als je hem vantevoren wast dan is deze minder vies en sneller schoon.
En voor de mensen die dichtbij wonen kunnen hem dan alleen afnemen met een Quick Detailer.

Er kan dus wel degelijk gewassen worden maar het is mogelijk dat je in de rij staat :)^
Geen paniek mensen!
 
Handiger en sneller is om bij ons even het deel te wassen wat je gaat doen met de rotary en niet de hele auto te doen ;)