• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rubberen matten stinken

Remko.me

Detailing rookie
1 nov 2010
192
0
Hoi Allemaal,

Ik heb vorige week via mijn dealer officiele matten gekocht, nu is het zo dat deze ontzettend stinken echt een hele vieze rubberen lucht. Ik heb al geprobeerd om ze te besprayen met Poorboys Luchtverfrisser Green Apple maar de geur blijft overtreffen.

Elke keer als je nu de auto in stapt wordt je gewoon een beetje misselijk van de combinatie van deze twee geuren van de poorboys geur en die vieze lucht van de matten.

Heeft iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden en wat ik het beste kan doen?

Groeten, Remko
 
De geur van rubber kan erg indringend zijn en is moeilijk te verwijderen. Ik denk dat er niets anders op zit dan wachten dat de geur weg is. Je zou kunnen proberen de matten met shampoo en een spons te wassen.
 
Of je koopt een setje stoffen matten voor met het mooie weer. Dan kan je in het vieze winterweer je rubbermatten gebruiken en tot die tijd zal de geur wel weg zijn.

In de winter blijven dan de stoffen netjes schoon en de rubberen zijn dan heel makkelijk te onderhouden.
 
Wij hebben ook altijd in de winter originele rubberen matten. Deze stinkten in het begin ook heel erg. Ik heb dat zo opgelost: 24 uur laten weken in het bad met een overdosis autoshampoo. Vervolgens met trim restorer behandeld. Weg rubber geur!
 
Eens goed schoonmken met apc goed schrobben en dan nog eens ruiken.....
In de states gebruiken ze allemaalrubbermatten in de winter
 
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb geen APC in juis, dus dat is niet mogelijk. De optie om hem in autoshampoo 24 uur te leggen kan wel. Ik ga ze denk ik eerst flink schrobben met auto schampoo. Ik heb trouwens een nieuwe auto en daarbij de rubberen matten gekocht voor de winter zodat mijn nieuwe stoffen matten niet vies worden deze winter.

Die geur is inderdaad echt vies!
Mochten er nog tips binnen komen hou ik me aanbevolen, morgen ga ik sowieso even met shampoo aan de slag. Een scheutje Poorboys luchtverfrisser erdoor gooien niet slim door de shampoo en water?
 
zuidwest10 zei:
gaat niet werken,ga eens naar de wibra en haal een dasty probeer het daar maar eens mee,suc6


Maar ik wil wel oppassen dat ze niet wit opdrogen, die originele matten kosten 89 euro vandaar.
APC moet ik denk ik toch een keer kopen, zie overal dat wonderwoord langs komen.
 
Remko, koop die Apc maar. Is super veelzijdig en ook nog eens goedkoop. Die van meguiars is iets duurder, maar meer inhoud. De poorboys is geconcentreerder.

Als je een normale dosering gebruikt zal het niet wit uitslaan of zo, na gebruik even behandelen met bijv TR, zoals Paulus aangaf.
 
tamer zei:
Remko, koop die Apc maar. Is super veelzijdig en ook nog eens goedkoop. Die van Meguiar's is iets duurder, maar meer inhoud. De poorboys is geconcentreerder.

Als je een normale dosering gebruikt zal het niet wit uitslaan of zo, na gebruik even behandelen met bijv TR, zoals Paulus aangaf.

Ik ga binnenkort maar is bestellen. Die APC vind ik zelf zo duur.... waarom gelijk zoveel he!? Grr!

Maargoed - bedankt allemaal voor jullie adviezen!
 
Tis dat ik zelf niet giga veel meer heb anders had je van mijn wel een beetje kunnen overnemen.
ps plaats anders eens een te koop gezochtje voor bv een halve litertje APC/APC+:cool:
 
zuidwest10 zei:
Tis dat ik zelf niet giga veel meer heb anders had je van mijn wel een beetje kunnen overnemen.
ps plaats anders eens een te koop gezochtje voor bv een halve litertje APC/APC+:cool:

Ohja wat zit jij vol goede ideeen!

Ga ik vanavond direct doen haha! Mooi! Hopelijk kan iemand dat.. :) ik heb nog wel een lege fles :)
 
Het staat nu flink te weken in APC, zie hier de foto's.

Hopelijk werkt het en zit ik straks lekker zonder stankende lucht met alleen nog Green Apple.
 
Toch blijft de lucht overtreffen, bizar gewoon!

Ik heb ze weer ingesmeerd, PUUR!

De achterkant zo ook maar doen.
 
zuidwest10 zei:
wegrotte die matten:D ,ps je kan ook altijd nog de super degreaser eens proberen

Haha, ja ik hou me aanbevolen! Eerst even dit proberen! Deze matten kosten nog 89 euro - en dan zo'n lucht... :p
 
In mijn werkbus heb ik ook rubberen matten gelegd..
Na een tijdje verdwijnt de geur wel hoor :) Even doorbijten ;)
 
Heb hetzelfde probleem gehad toen ik mn nieuwe autotje met rubber matten ging ophalen. Van de lucht krijg je gewoon koppijn ! Wassen ed hielp niet. Heb ze een paar dagen buiten aan de waslijn gehangen en toen werd het al minder. Probleem is dat het rubber nog een tijdje ademen/uitwasemen en dat duurt even. Het snelste gaat dat op een goed geventileerde plaats (buiten).