• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sam's Detailing

Ik heb geen vergelijk met andere (anders dan glassex of HG, dus nee), maar ik denk dat het verschil hem inderdaad zit in de wijze dosering/aanbrengen en daarmee ook het verbruik.

Wat ik zo terug zie is dat bijna elke glass cleaner op basis van een "solvent" werkt en dus vluchtig wordt bij gebruik en zo een streeploos resultaat kan behalen.

Ik had eerst "invisible glass" en "Revision" op de verlanglijst staan maar toen kwam deze net uit en heb hem getest om toe te voegen aan het collectief geheugen van dit forum.

Zijn instructie spreekt van 2x een "glass microfiber" en natuurlijk zijn dat zijn eigen doeken in de video :rolleyes: maar ik lees hier ook voor- en tegenstanders van wafeldoeken, pads, keukenrol, dikke MF, fijne MF etc. Als het werkt voor diegene, is het natuurlijk prima.

Zijn instructie werkte in ieder geval. Hij benadrukt vooral dat de 2e doek absoluut schoon moet zijn. Dus de ene gebruik je voor het reinigen, de ander enkel om na te lopen. Ik denk dat dit 'pretty straightforward' is voor een ruitenreiniging en aansluit op wat eenieder toch al deed.

De DDJ is 1:3 en zou dus 12,50 per liter kosten t.o.v. 19 euro per liter voor Sam's detailing. Maar dan komt de dosering: deze zou 3x zuiniger zijn in gebruik dan een reguliere spray én deze kun je zorgeloos aanbrengen op de ruit en hoeft dus niet voorzichtig eerst op een doek te puffen om vervolgens "indirecter" te werk gaan. Of dit in de praktijk zo uitkomt kan ik met mijn prille ervaring niet staven.
 
Ah, dus de dosering wordt nog een dingetje om eens te checken.

Ik denk niet dat het perse indirecter is. Je spuit dan weliswaar de Sam's op het glas, maar gaat het dan verdelen/boenen met een doek. (Trekt het er alsnog in ;))

Schone doek bij het afnemen? Zéér zeker, haha! :p
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Is die veilig voor folie getinte ruiten ?
Ik gebruik nu een glasreiniger van een redelijk onbekend merk uit UK. Prima spul. Fles is nu 2/3e leeg omdat ik er ook eens de ramen van de woning mee gedaan heb langs de binnenzijde. Ook 2 doeken methode en streept weinig tot niet. Wel een geur aan het product
 
@RoCo
Wat ik mij afvraag: Wat maakt deze beter/anders dan andere glasreinigers?
De gel formule komt echt weinig voor.

Echte goede glasreinigers bevatten alcohol en zijn daardoor een stuk effectiever dan bijvoorbeeld de Meguiar's Glass Cleaner Concentrate.
Jaren gebruikt en je merkt het wel met Clearly Menthol. Het doet prima zijn werk voor normaal onderhoud maar is wel minder ontvettend dan CM of andere glasreinigers met alcohol. Uiteraard is de prijs/kwaliteitsverhouding van de Meg's ongeëvenaard al deed ik altijd wel 1:4 en niet 1:10 dat vond ik echt veel te mild maar dan nog.
 
@RoCo ,mooi dat jij de glasreiniger een topper vind! Wellicht moet ik em ook eens proberen.
Persoonlijk vind ik clearly menthol geen topper (merk Ddj is wel veelal topspelers vind ik) geef mij dan maar liever de glasreiniger van Gyeon (momenteel favoriet) of Monello Cristalino.
De glasreiniger van Scholl is ook een gelvariant trouwens en laat volgens mij ook een laagje bescherming achter zeker niet slecht maar ik heb al Nanolex op de ruiten zitten.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo en Pter