Ik heb me een tijdje geleden al voorgesteld en ben de laatste tijd steeds meer aan het lezen op het forum. Ik heb inmiddels een Nilfisk C125 aangeschaft en ben nu van plan om mijn eerste bestelling op CC te doen.
Het plan is om de auto van mijn ouders (Peugeot 2008) een keer netjes aan te pakken. Mijn ouders geven er eerlijk gezegd niks om, maar ik wil toch het een en ander uit proberen en kijken of ik het detailen leuk vind.
Zodra mijn Volvo 240 weer uit de winterstalling is wil ik deze aan gaan pakken en eventueel het assortiment uitbreiden. Om het budget even in de gaten te houden heb ik een kort lijstje gemaakt met dingen die ik nu wil bestellen. Ik ben benieuwd of jullie mij bepaalde dingen aanraden of juist afraden. De auto is relatief jong en ik ben niet van plan om hem te polijsten. Ik heb er bewust voor gekozen om nog geen foamlance aan te schaffen, omdat ik eerst wil kijken of het iets voor me is.
Wassen
- Wassen met dodo Juice Born to be Mild shampoo
- gebruik van 2 emmers met 1 grit guard
- meguiars microfiber wash mitt (al aanwezig)
- Wieldoppen schoonmaken met Monello Non-ferro + kwast
- drogen met monello senza acqua 70x80 (al aanwezig)
Kleien
- kleien met behulp van Dolce verde Klei - 150 gram + 100 gram gratis
- Dodo juice born slippy
Waxen
- Ontvetten met Gyeon Prep
- Waxen met collinite 845 (al aanwezig) en een disco Rosso
- Banden behandelen met Gyeon Tire
Nu is mijn vraag, is dit een beetje een goede start om te beginnen? Is het aan te raden om na het kleien toch een polish te gebruiken ivm marring oid?
Tips zijn welkom!
Het plan is om de auto van mijn ouders (Peugeot 2008) een keer netjes aan te pakken. Mijn ouders geven er eerlijk gezegd niks om, maar ik wil toch het een en ander uit proberen en kijken of ik het detailen leuk vind.
Zodra mijn Volvo 240 weer uit de winterstalling is wil ik deze aan gaan pakken en eventueel het assortiment uitbreiden. Om het budget even in de gaten te houden heb ik een kort lijstje gemaakt met dingen die ik nu wil bestellen. Ik ben benieuwd of jullie mij bepaalde dingen aanraden of juist afraden. De auto is relatief jong en ik ben niet van plan om hem te polijsten. Ik heb er bewust voor gekozen om nog geen foamlance aan te schaffen, omdat ik eerst wil kijken of het iets voor me is.
Wassen
- Wassen met dodo Juice Born to be Mild shampoo
- gebruik van 2 emmers met 1 grit guard
- meguiars microfiber wash mitt (al aanwezig)
- Wieldoppen schoonmaken met Monello Non-ferro + kwast
- drogen met monello senza acqua 70x80 (al aanwezig)
Kleien
- kleien met behulp van Dolce verde Klei - 150 gram + 100 gram gratis
- Dodo juice born slippy
Waxen
- Ontvetten met Gyeon Prep
- Waxen met collinite 845 (al aanwezig) en een disco Rosso
- Banden behandelen met Gyeon Tire
Nu is mijn vraag, is dit een beetje een goede start om te beginnen? Is het aan te raden om na het kleien toch een polish te gebruiken ivm marring oid?
Tips zijn welkom!