• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stickers van 18 jaar oud verwijderen van auto

Berkant

Detailing addict
9 mei 2010
776
62
Onlangs een klein autotje voor erbij aangeschaft voor mijn vrouwtje. Oud beestje hoeft niks aan te gebeuren maar ik wil hem wel even poetsen en hier en daar bijwerken op momenten dat ik me verveel.
Nu wil ik beginnen om de stickers die erop zitten te verwijderen. Naar mijn idee zijn deze er origineel fabriek af op aangebracht (geen idee hoor).
DSC_1029.webp

Nu ziet het er wel lachen uit maar van dichtbij ziet het er echt niet uit.
DSC_1028.webp

Het is erg hard ik krijg er geen enkel hoekje van los en zit vol barsten.

HELP !! hoe krijg ik dit spul van de auto en de resten lijm netjes weg ?

Ik doe een voorzichtige uitspraak, aangezien ik hier geen ervaring mee heb:

Misschien dat verwarmen met een föhn hulp biedt?
Ik vraag me alleen wel af of er geen groot verschil in het wit zal zijn onder de sticker in vergelijking met de rest van de auto

• Leuk
Reacties: Berkant
Verwarmen is een optie, soms WD40 ook al
Er onder zit "nieuwe" lak, wit / glanzend en mogelijk met wat hoogte verschil
Dus het beste kan je ook op zoek naar een andere striping

• Leuk
Google ff op caramelschijf ( of op het forum) , begin op een lage plaats en vraag je dan af of het de moeite loont om verder te gaan.

Als je een beetje "gevoel" hebt in de vingers/handen moet dit zeker lukken. Zeker niet te lang op 1 plaats werken , anders verbrand je lak ......

12122011004.webp

• Leuk
Zoals de gsman al zegt kun je de stickers inderdaad prima verwijderen met zo'n caramelschijf. Zorg wel dat je de accuboormachine blijft bewegen van links naar rechts om te voorkomen dat je door de lak heen brandt aangezien de schijf erg heet wordt. Op kunststof delen zoals bumpers zou ik niet zo snel met de caramelschijf aan de slag gaan aangezien de kans op lakverwijdering nog groter is. De föhn komt er in dat geval bij mij aan te pas.

Hou er wel rekening mee dat je de auto na de behandeling met de caramelschijf nog moet polijsten om te voorkomen dat je de stickers nog ziet zitten onder een bepaalde hoek. Ik heb recent onderstaande Aygo van zijn stickers ontdaan en na behandeling met de caramelschijf waren de stickers toch nog te zien onder een bepaalde hoek ondanks dat ze er pas 3 jaar op zaten. Een polijstbeurt deed wonderen waarna er niks meer van te zien was.

1.webp

2.webp

• Leuk
Bedankt voor alle reacties, ik ga de fohn erop loslaten op een minder opvallend plekje eens kijken hoeveel kleurverschil ik ga krijgen en of dit weg te polijsten is.
Ik kom later terug met het resultaat dit kan wel enkele weken duren eerste weekendjes zitten vol met feestjes :D