Op mijn vorige auto's (3x een 307 gehad) had ik telkens 15 of 16"velgen, en nog nooit stoeprand schade gehad.
Sinds 4 dagen heb ik een Auris full hybrid met 17"velgen eronder, en vanochtend had ik direct 'prijs', net te scherp
naar de stoeprand gestuurd, waardoor het wiel net op de stoep schoot en bij het eraf schuiven een bonk.
Dat klonk niet best en bij het inspecteren zag ik waar ik voor vreesde, een stukje velg geschaafd.
Ik loop er al heel de dag van te balen! Dit is dus het nadeel van de 17"velgen, minder band om de velg te beschermen.
Vandaag verder nog geen tijd gehad om er naar te kijken, dadelijk de auto maar eens de eerste wasbeurt geven en morgen
lekker in de was zetten.
Maar met de velg, iemand enig idee wat ik hiermee het beste kan doen? De schade is niet zo heel erg groot, dus laten repareren
ben ik niet direct van plan. Wel zit ik er over te denken om bv de plek lichtjes te schuren zodat de krassen wat minder opvallen.
Of zou dit niet aan te raden zijn, en is enkel wax erover voldoende om de plek te beschermen?
Werner.
Sinds 4 dagen heb ik een Auris full hybrid met 17"velgen eronder, en vanochtend had ik direct 'prijs', net te scherp
naar de stoeprand gestuurd, waardoor het wiel net op de stoep schoot en bij het eraf schuiven een bonk.
Dat klonk niet best en bij het inspecteren zag ik waar ik voor vreesde, een stukje velg geschaafd.
Ik loop er al heel de dag van te balen! Dit is dus het nadeel van de 17"velgen, minder band om de velg te beschermen.
Vandaag verder nog geen tijd gehad om er naar te kijken, dadelijk de auto maar eens de eerste wasbeurt geven en morgen
lekker in de was zetten.
Maar met de velg, iemand enig idee wat ik hiermee het beste kan doen? De schade is niet zo heel erg groot, dus laten repareren
ben ik niet direct van plan. Wel zit ik er over te denken om bv de plek lichtjes te schuren zodat de krassen wat minder opvallen.
Of zou dit niet aan te raden zijn, en is enkel wax erover voldoende om de plek te beschermen?
Werner.