• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Impreza WRX '03 (Revisie klaar!)

Dat randje zat erop toen ik hem kocht. Waarschijnlijk een randje voor de steenslag. Het is geen tape ofzo en ik zelf kreeg het er niet af. Ook het schadebedrijf kon er niet veel mee. Het is bewerkt en de blanke lak zit er over heen gespoten.
 
Mooi hoor Erik, is tie nou helemaal naar je zin. Zag toevallig vanmiddag een zelfde exemplaar rijden in de vlugte. Incl. spoiler en gouden velgen.
 
Dat randje zorgt ervoor dat je daar geen slijtage krijgt door de luchtstroom.
Heel gek,maar de lak slijt daar gewoon weg.
Zoals bij mijn Gtt als Wrx.
 
Jup, Erg knap hoe Woody omging met de Pro. Zou er zelf ook 1 willen aanschaffen en 't willen leren.

De wagen is naar mijn zin aan het worden maar nog niet echt af. Maar aangezien 't allemaal een hoop geld kost probeer ik 't beetje bij beetje te doen. Hier nog een to do lijstje:

- Dubbel Din dvd speler met usb en apple aansluit mogelijkheden.
- Wat betere speakers plaatsen.
- Velgen opknappen.
- Remklauwen opknappen en verfen.
- Remschijven vervangen, omdat het stuur trilt tijdens remmen op de snelweg.

Dat was voorlopig de to do list :-D
 
Zat even lekker op mijn gemak op 't Subaru forum rond te neuzen. Daar kwam ik een heel topic tegen over Autoglym engine cleaner. Als ik dan deze foto zie van iemand zijn Subaru GT van 't forum zal ik ook maar eens dit product aan gaan schaffen. Ik dacht dat dit niet kon vanwege de dynamo, bougie's en andere electra. Blijkbaar kan het geen kwaad. Zie zelfs dat men de hoge druk gebruikt, wat ik dan weer niet zou doen.

motorreinigen010small2u.jpg


motorreinigen067small3n.jpg


Als ik deze plaatjes zo zie begint het bij mij ook goed te kriebelen. Zal 't maar eens in mijn eigen voorraad opnemen. Foto's zijn dus niet van mijn subaru maar van een andere.
 
Heerlijke auto is dit! Jarenlang verliefd op geweest en me vader ooit eens 7 kleuren laten schijten tijdens een proefrit bij de dealer.:D
 
Het accelereren is inderdaad erg verslavend :-D Echter houd ik me redelijk rustig. Helemaal in deze wagen staan alle ogen op jou gericht.
 
Nu nog een mooie avatar van een detail van je auto. De spoiler of die mooie velg etc.
 
Vanmiddag een ritje naar Almere gehad. Ben naar Fineline Imports geweest. Een soort garage die enorm bekend is op 't Subaru club forum. Hier mijn auto globaal bekeken en mijn stuur probleem aan de kaart gebracht. Omdat mijn stuur een klein beetje schuin blijft staan na de bocht. Stuurhuis rubbers waren erg oud en versleten. Deze zijn vervangen. Daarnaast zit er speling op het linker axiaal gewricht. Deze moet dus nog vervangen worden.

Daarnaast nog even gevraagd welke mods er op mijn subaru zitten. Blijkt dus behoorlijk wat duur spul onder te liggen; Open uppijp, Prodrive downpijp met "racekatalysator", Open middenpijp en Prodrive einddemper. Daarnaast zitten er goeie sileconen intercooler slangen op. Dit is dus een voordeel als ik mijn wagen wil laten ecu-tekken.

img0673gi.jpg


Nou vraag ik me alleen af. Even gekeken op internet wat een axiaal gewricht kost. Ongeveer 37 euro. Zal dit niet zelf te vervangen zijn?
 
dat zelf vervangen lukt misschien nog wel maar ik denk dat je meer met je uilijning zit na het vervangen
 
Vanmorgen de wintervelgen omgeruild weer voor de goude velgen. Waarschijnlijk zijn de wintervelgen + banden verkocht voor een leuk prijsje. Had ze al een tijdje op internet gezet op het Subaru forum. De goude velgen is nog steeds even de vraag hoe ik ze ga laten opknappen. Waarschijnlijk zal ik ze gaan laten stralen en coaten. Echter ben ik op internet nog even aan het kijken wat voor mij de mooiste oplossing zou zijn. Ik heb namelijk altijd gespoten velgen gehad en altijd tevreden geweest verder. Dit word dus nog vervolgd.

Daarnaast had ik nog een piepklein klusje wat ik telkens liet liggen. Toch maar eens gedaan. Klein verschil maar toch:

Voor:

img0676q.jpg


Na:

img0678cv.jpg


Nog even een shot van de wintervelgjes:

img0677mm.jpg
 
lees het net allemaal , wat een mooie subaru ! , heerlijk ding , heb opt werk ook zo een staan , enkel deze heeft niet de mooie sti vleugel er op ,

even een kleine tip , als je hebt zitten blazen met je subby , voor je hem stillegd laat hem dan even een minuutje op stationair toerental draaien , vindt je turbo leuk ! , oftewel een turbotimer er in
 
Ik rijd de WRX altijd netjes warm en laat deze ook weer afkoelen. Weet niet of een timer ook werkt met het huidige alarm systeem. Ik doe zowel bij de WRX als bij de Megane eerst warm rijden en netjes afkoelen. Nog een leuke foto na mijn detail :-D

img0613as.jpg
 
Ah nog een Scooby liefhebber. Alleen orgineel is de lak erg zacht hoor. Ik durf er niet met zulk zwaar geschut op als jij gedaan hebt. De lak is orgineel ook heel erg dun.

Dit is mijne:

2011-11-02130448.jpg
 
Blijft het mooiste model he. Dat was Johan(blackpassat) zijn gedachte ook, dat het waarschijnlijk een zachte lak zou zijn. Woody heeft behoorlijk lopen buffelen met de Pro op best heftige combi's naar mijn idee. Ik weet niet of ooit de hele wagen is afgespoten is. Als er ooit schade is geweest is 't netjes hersteld. Het blijft een tweedehands auto, dus ik zal het nooit terug kunnen vinden. Bij mijn auto zitten vanaf 2007 alle bonnen van de garage/reparatie/onderhoud erbij. En als belangrijkste de factuur van het compleet revisieblok, koppeling en alles wat er maar bij hoort.
 
Gelukkig hadden we de wash and shine anders had scooby er niet zo shiny bij gestaan :D

De lak was echt wel bikkelhard. Stond er zelf ook van te kijken het was meer a la VAG (en nee niet iedere VAG heeft een harde lak ;) )
Der staat nu wel een plaatje van een auto!