Beste carcleaners,
Via het forum van de W123 club ben ik hier terecht gekomen. Ik heb een Mercedes 280CE uit 1979. De kleur is antraciet grijs metallic. Ik hoop dat er hier op het forum mensen zijn die nuttige informatie en/of tips voor mij hebben, want ik ben vandaag behoorlijk geschrokken toen ik mijn Benz na een teflon behandeling weer terug zag. Zie hieronder de beschrijving van het probleem:
Mijn Benz is eind vorig jaar (in augustus 2009 om precies te zijn) geheel overgespoten. Het spuitwerk is heel mooi gedaan. Hij staat echt strak in de lak. Om de lak optimaal te beschermen, heeft hij onlangs een teflon-behandeling gekregen bij "bedrijf x". Na zo'n behandeling is de lak voor enkele jaren "verzegeld", althans de garantie is 3 jaar. Waxen zou niet meer nodig zijn, en poetsen ook niet, want de lak is immers verzegeld door de teflon. Ik zou hem alleen nog met water hoeven wassen, en gebruik daarvoor een microvezel handschoen om krassen en swirls te voorkomen.
Nu heb ik mijn auto vandaag opgehaald, en dat was even schrikken! Over het resultaat ben ik zwaar teleurgesteld, ook al geeft het bedrijf aan dat ze hun uiterste best hebben gedaan. Ik vermeld hier expres geen bedrijfsnaam, omdat ze mij hebben aangeboden om naar een oplossing te zoeken. Als het straks netjes is opgelost, vind ik het niet fair om hun naam hier op het forum negatief in het nieuws te brengen.
Ten eerste: de hele auto zit onder de ronde krassen, de zogenaamde "swirls". Deze waren er vlak na het overspuiten nog niet, en dat is natuurlijk logisch want er is na het spuiten niet gepoetst. Ik heb de auto sinds het overspuiten expres niet gewassen of gepoetst, om te voorkomen dat er swirls of krassen zouden ontstaan. Hij ging dus zonder swirls of krassen de behandeling in.
Ten tweede: de hele auto zit onder de kringen van opgedroogde druppels water. Deze zitten helemaal in de lak (of in de teflon laag, ik weet het niet) ingevreten, en zijn niet meer af te spoelen.
Ik heb mijn klachten meteen laten zien aan degene van "bedrijf x" die het heeft uitgevoerd. Hij was het met mij eens dat er swirls te zien zijn. Hij zou alleen niet weten waardoor deze zijn ontstaan. Ik houd het er op dat dit komt door het polijsten of naderhand poetsen met een doek. De lak is, voordat de teflonlaag er op is aangebracht, door "bedrijf x" geheel gepolijst om hem glad te maken. Bedrijf x vermoedt dat de zichtbare swirls worden veroorzaakt door de teflon zelf, dat het gewoon in dat spul zit. Dat lijkt mij vreemd, want die teflon laag zou er volgens mij juist voor moeten zorgen dat er een super strak resultaat ontstaat, zonder krassen, swirls of ingevreten waterdruppels. Of zie ik dit verkeerd?
De opgedroogde druppels kon "bedrijf x" nauwelijks zien, zei hij, maar ik zie ze overduidelijk over de hele auto.
Ik vind dit zo ontzettend jammer! Ik zou zo graag willen dat dit wordt opgelost, en dat ik straks mijn 280 CE met super strakke lak (ZONDER swirls, vlekken en andere narigheid!) netjes kan houden en "met het handje" kan gaan wassen. Want een wasstraat daar zal je mijn Benz NOOIT in zien, dat doe ik mijn auto niet aan!
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met teflonbehandelingen, en die bovenstaande zaken herkennen? En bovenal, die een oplossing weten om dit te herstellen?
Via het forum van de W123 club ben ik hier terecht gekomen. Ik heb een Mercedes 280CE uit 1979. De kleur is antraciet grijs metallic. Ik hoop dat er hier op het forum mensen zijn die nuttige informatie en/of tips voor mij hebben, want ik ben vandaag behoorlijk geschrokken toen ik mijn Benz na een teflon behandeling weer terug zag. Zie hieronder de beschrijving van het probleem:
Mijn Benz is eind vorig jaar (in augustus 2009 om precies te zijn) geheel overgespoten. Het spuitwerk is heel mooi gedaan. Hij staat echt strak in de lak. Om de lak optimaal te beschermen, heeft hij onlangs een teflon-behandeling gekregen bij "bedrijf x". Na zo'n behandeling is de lak voor enkele jaren "verzegeld", althans de garantie is 3 jaar. Waxen zou niet meer nodig zijn, en poetsen ook niet, want de lak is immers verzegeld door de teflon. Ik zou hem alleen nog met water hoeven wassen, en gebruik daarvoor een microvezel handschoen om krassen en swirls te voorkomen.
Nu heb ik mijn auto vandaag opgehaald, en dat was even schrikken! Over het resultaat ben ik zwaar teleurgesteld, ook al geeft het bedrijf aan dat ze hun uiterste best hebben gedaan. Ik vermeld hier expres geen bedrijfsnaam, omdat ze mij hebben aangeboden om naar een oplossing te zoeken. Als het straks netjes is opgelost, vind ik het niet fair om hun naam hier op het forum negatief in het nieuws te brengen.
Ten eerste: de hele auto zit onder de ronde krassen, de zogenaamde "swirls". Deze waren er vlak na het overspuiten nog niet, en dat is natuurlijk logisch want er is na het spuiten niet gepoetst. Ik heb de auto sinds het overspuiten expres niet gewassen of gepoetst, om te voorkomen dat er swirls of krassen zouden ontstaan. Hij ging dus zonder swirls of krassen de behandeling in.
Ten tweede: de hele auto zit onder de kringen van opgedroogde druppels water. Deze zitten helemaal in de lak (of in de teflon laag, ik weet het niet) ingevreten, en zijn niet meer af te spoelen.
Ik heb mijn klachten meteen laten zien aan degene van "bedrijf x" die het heeft uitgevoerd. Hij was het met mij eens dat er swirls te zien zijn. Hij zou alleen niet weten waardoor deze zijn ontstaan. Ik houd het er op dat dit komt door het polijsten of naderhand poetsen met een doek. De lak is, voordat de teflonlaag er op is aangebracht, door "bedrijf x" geheel gepolijst om hem glad te maken. Bedrijf x vermoedt dat de zichtbare swirls worden veroorzaakt door de teflon zelf, dat het gewoon in dat spul zit. Dat lijkt mij vreemd, want die teflon laag zou er volgens mij juist voor moeten zorgen dat er een super strak resultaat ontstaat, zonder krassen, swirls of ingevreten waterdruppels. Of zie ik dit verkeerd?
De opgedroogde druppels kon "bedrijf x" nauwelijks zien, zei hij, maar ik zie ze overduidelijk over de hele auto.
Ik vind dit zo ontzettend jammer! Ik zou zo graag willen dat dit wordt opgelost, en dat ik straks mijn 280 CE met super strakke lak (ZONDER swirls, vlekken en andere narigheid!) netjes kan houden en "met het handje" kan gaan wassen. Want een wasstraat daar zal je mijn Benz NOOIT in zien, dat doe ik mijn auto niet aan!
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met teflonbehandelingen, en die bovenstaande zaken herkennen? En bovenal, die een oplossing weten om dit te herstellen?