• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls verwijderen na Swissvax behandeling, hoe pak ik dat aan?

bmwhans

Detailing addict
13 mrt 2011
100
65
Hallo, ik ben nieuw hier en heb meteen al een vraag,mijn auto heeft pas geleden een swissvax behandeling gehad omdat ik door reuma zelf niet in staat ben een auto te poetsen.

Ik heb een carbonzwarte bmw 325i coupe clubsport uit 2006 die er nu weer schitterend bij staat,maar ik zag na het auto wassen dat ik toch alweer op de motorkap een klein swirltje heb ondanks het wassen met een handschoen,2 emmer methode en drogen met een delirium droogdoek.

Mijn vraag is hoe kan die swirl het beste weghalen en kan ik wel met andere middelen over de swissvax heen? Er zit de swissvax shield op.

ik heb eigenlijk geen zin om de peperdure wax van swissvax te kopen(120 euro een potje), en dan heb ik de swirl er nog niet uit.
ik heb van poorboy's de ssr 2,5 en ssr 1.

Dus ik zou graag advies hebben wat ik nu het beste kan doen,is van poorboy's de blackhole,de exp,en de natty blue een idee?

elke methode van verwijderen van swirls zal het verliezen van de SW shield laag inhouden.

zijn het diepe swirls? heb je er foto's van?
want anders ben je of heel erg ruw te werk gegaan op je BMW lak of ze zaten er nog in.

maar verwijdering zou kunnen met de SSR2.5 en dan afbouwen naar SSR1.
hier staat genoeg info voor op het forum.

maar ga je het machinaal doen? dus heb je een DAP?
of ga je het met de hand doen?
welke pad's heb je?

vervolgens je lak weer bijhouden met als sealant EX-P en als pure top wax: natty's blue is prima! :cool

Voor de harde BMW lak heb je eigenlijk Monello Raffini nodig. Om swirls te verwijderen heb je aan Mezzo gevolgd door Finale voldoende. Het best is om dat machinaal te verwerken met een DAP500 (is rustiger en wellicht beter icm je reuma) of de DAP900 (krachtiger, maar daardoor ook wat wilder).

Maar als je zelf niet kunt poetsen, wordt het wellicht lastig. Je kunt overwegen om een filler te gebruiken, zodat ze minder opvallen. Dat kan met relatief weinig inspanning.

Je shield zal inderdaad verwijderd worden.

ik heb geen machine en ook geen ervaring mee, het is een swirltje die je niet met de nagel voelt en alleen zichtbaar in de zon.
gr hans
ps ik heb hele zachte pads cutting 0 en pads cutting 2

Swirls kun je nooit en te nimmer voorkomen en zullen altijd in de lak komen, hoe voorzichtig je ook bent (tenzij je de auto in een glazen kastje zet en en er nooit mee rijdt ;) ) Je kunt alleen de kans op swirls verminderen door op de juiste manier te wassen e.d.