• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips voor mijn stappen plan.

Klak86

Detailing rookie
24 aug 2010
10
0
De wagen in kwestie is een mercedes c220 uit '99.

In zijn 11 jarig bestaan heeft dit beestje een dikke 170.000km gereden (en heeft nog veel km's voor de boeg).

in zijn 11 jaar heeft hij paar jaar lichte verwaarlozing gehad (niet door mij).
Onder mijn beheer kreeg hij al een regelmatige poetsbeurt

(2-emmer systeem, Meguiar's Ultimate Wash & Wax en droogmaken met watermagnet).

uiteindelijk ook nog een quick spray wax (om de 6maand ongeveer) voor wat extra bescherming...


Maar de wagen heeft de nodige swirls ed.
en ik wil dus een stapje verder gaan.

Ik zoek dus eigelijk tips naar goeie producten,
(ik heb al op vele plaatsen gelezen dat een mercedes een nogal harde lak heeft, en dat bv handmatig polieren weinig tot geen effect heeft).

Ik ben natuurlijk bereid om bv een dap 500 te kopen,
maar dan wil ik wat tips erbij hebben zodat ik de lak niet verniel...

Dus wie kan mij wat helpen?
wat tips in juiste richting geven?

Ik heb al heel wat gelezen, maar wil een soortement van "op maat gemaakte stappen plan" (vooral vanwege harde lak, en liefst toch wat resultaat te hebben).
 
Persoonlijk zou ik gelijk een DAP 900 kopen. (vandaag even 5 telen mee mogen spelen)
Daar heb je in de toekomst als je wat meer bedreven in het machinaal detailen raakt, meer plezier van.

Gewoon een keer een afspraak maken bij carclean en je gaat met de juiste uitleg en spullen de deur uit.

Succes
 
+1 wat betreft de afspraak en de thuisreis inclusief spullen.

Kijk ook even naar de mogelijkheid van een clinic
Dan krijg je uitleg en heb je gelijk een toeziend oog bij de start van je klus.

Hans
 
Ik ben natuurlijk wel een Belg,
en carclean zit in Nederland, dus dat is wel al lastiger om zo dagjes te volgen...
 
Amaai, maar natuurlijk zijt gij een belg ( heb er alleen overheen gelezen waar dit te zien is ) :LOL
Zou ook voor de 900 versie gaan ( en dan met de zalige kompressor pads ) dan heb je mocht het nodig zijn toch net even dat beetje extra achter de hand.
Wat betreft een op maat pakket: wat kan en wil je uitgeven, als je de gehele pad serie aanschaft ism de Monello serie ben je al een heel eind.
 
mk-us zei:
Amaai, maar natuurlijk zijt gij een belg ( heb er alleen overheen gelezen waar dit te zien is ) :LOL
Zou ook voor de 900 versie gaan ( en dan met de zalige kompressor pads ) dan heb je mocht het nodig zijn toch net even dat beetje extra achter de hand.
Wat betreft een op maat pakket: wat kan en wil je uitgeven, als je de gehele pad serie aanschaft ism de Monello serie ben je al een heel eind.


Ik ben blijkbaar wel vergeten te melden dat ik Belg ben (mijn excuses :|~* )
Hoeveel ik wil uitgeven?

wel,
ik heb momenteel enkel nog polijstpakket nodig,
shampoo, quick detailer, en klei-toestanden heb ik reeds voorhanden...

ik denk dat ik voor polijstpakket, een 300eur wil apart houden,
daarmee hoop ik toch al een hele eind te geraken :s

maar ik vraag mij vooral af,
welke producten aan te raden zijn voor de mercedes,
ik hoor altijd dat deze een harde lak hebben,

maar kan ik die dan ook gebruiken voor bv de clio van mijn moeder (die dan normaal minder harde lak/zachte lak zal hebben)?
 
Tuurlijk te gebruiken, je pakt dan een minder grove pad en een minder zwaar polijstmiddel.
Om die reden de gehele monello serie en alle pads, weet je zeker dat je goed zit :)
Voor de overige producten: zie stappenplan machinaal ( o.a. te vinden middels mijn onderschrift )
 
Klik

Denk dat je hiermee een zeer mooie machine hebt, pads en product. Hoeft je enkel nog een paar goede doeken.

Wax, shampoo... keuze over in de webwinkel. En zeer goede levering naar België. Als het pakje wordt verstuurd dan heb je het de volgende dag.



Greetz
 
Stel, dat ik mij van volgende producten voorzie voor het polijsten:
(let op: puur polijsten, shampoo's, clay, wax ed heb ik voor handen).

DAP900 D/A (Dual Action) Polijstmachine
5.5" CCS Orange Light Cutting Pad
5.5" CCS Black Finishing Pad
3M 3434 High Performance Masking Tape
Poorboy's SSR1
Poorboy's SSR2.5


Mis ik dan nog iets? (van pads ? of product zelf? )
 
Je mist een belangrijke tussenstap qua pads.

Van oranje naar zwart is is de overgang te groot.

Gebruik daarvoor een witte pad. Ook zou je een stapje daaronder nog een lightgreen polishing pad overwegen.
 
Ok, en met die 2 pads erbij kom ik toe qua pads en qua polierproducten feitelijk?

(ook voor bv harde lakken en dan nog wat zachte lakken? :p )
 
De belangrijkste wagen waarover het gaat is deze:
http://users.telenet.be/Koen3/Benz/DSCI0070.JPG

(nogal grote foto's, dus zal het bij link houden).

en de belangrijkste plekken die ik weg wil zijn:
http://users.telenet.be/Koen3/Benz/DSCI0075.JPG

die laatste plek voel je niet als je erover gaat met je hand,
ik weet niet of dit verschil maakt (het lijkt dus niet of de lak daar weg geschraapt is ofzo).

Verder heb ik producten:

dap 500,
poorboy's ssr1 tot en met 3.
CCS pads zwart, oranje en wit

welke combinatie zouden jullie aanraden om te beginnen?
(de rest van de lak heeft wat swirls maar geen overdreven schade/krassen).
 
Volgens mij is op de onderste foto de lak weg tot op de grondverf. Dikteverschil van lak ga je niet voelen aangezien dit voor grondlaag, kleurlaag en vernis maar een 120 à 160 micron is voor de meeste wagens.