• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

tyregel / spray vergelijking.

bassochist

Detailing addict
17 jul 2008
463
62
n.a.v. het topic: "de perfecte tyregel?"

trap ik vast af met een close up van mijn banden.

banden eerst schoongemaakt, met velgenreiniger en autoshampoo goed nagespoeld en daarna een aantal uur laten drogen in de zon, alvorens het aanbrengen.

op deze band zit shining monkey's no spittin tyre shine.
eerst het spul op de band gespoten, en daarna ingewreven met een katoenen doek.

DSC02028.jpg
 
Ik blijf dat toch geweldig spul vinden. Misschien niet heel zuinig in gebruik, maar de fles is ook goedkoop en het resultaat is gewoon super.

Mooi egaal zwart en niet te glimmend! :)^

Trouwens, wat een mega mooie velgen zijn dat zeg! 8-())
 
Mooie, dof zwarte look! Ik heb vandaag de bandjes gedaan met de Bold n'Bright van Poorboys. Morgen (of aan de tijd te zien inmiddels al vandaag) waarschijnlijk de foto's. Helaas zonder mooie lichtmetalen velgen overigens
 
Shining Monkey is mooi spul. Vooral het resultaat is erg mooi, maar ik vind dat het resultaat niet lang blijft.
Ik heb nu de Meguiars Endurance High Gloss tire gell die langer mee gaat, vooral de fles gaat veel minder snel leeg.
Ik blijf alleen het resultaat van Shining Monkey beter vinden.

Zeg Tim nu vroeg ik me af hoe goed de Black Onyx tire Gel van Pinnacle is en ook ben ik wel benieuwd naar de Wolfgang Black Diamond Tire Gel.
 
Ziet er mooi uit dat apenspul! :cool:

Dat het niet vreselijk lang houdt zie je er ook wel een beetje aan af, maar de finish is netjes.

Ik zet deze er ook maar weer bij, geloof niet dat iemand al Wolfgang heeft...

qd2.jpg



Geeft zo te zien iets meer glans, maar dat kun je bij deze zelf regelen...
 
Dit zijn de mijne met Meg's Tyre Gel...

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

PS: Is dezelfde auto als Bas $$)
 
Mooi, dan hebben we die ook.... :cool:

Ziet er goed uit, ietsje meer glans dan de Shining Monkey...


Maar ik geloof toch dat ik de Wolfgang nog steeds het mooist vind!


Nou nog even een foto van de Bold n' Bright van Poorboys, en wat er verder nog ontbreekt (?) dan hebben we een perfect vergelijkingstopic! :)
 
Sven vraagt, Martin plaatst! :D Toevallig gisteren de PB gebruikt (eerste keer) toen ik m'n auto gedaan heb. De glans is nu een beetje mat
Ik heb het kleien overgeslagen (was niet nodig), verder het heel stappenplan (spray & wipe, SSR!, Black Hole, EXP, Natty's Blue) afgewerkt

DSCN2224.jpg

DSCN2233.jpg

DSCN2232copy.jpg
 
Ah, muchos gracias! :)

Ziet er ook erg mooi uit... Ik had door de verhalen minder glans verwacht, dit valt me alles mee!

NB: op de bovenste foto komt het denk ik het mooist tot z'n recht, een beetje in de schaduw.
 
Mij ook. Maar het was voor mij de eerste keer dat ik überhaupt dergelijk spul gebruik. Ik heb het 2x met een pad opgebracht. Volgende keer slechts 1 keer.
Oh ja, de stalen wielen waren ook niet mijn keuze, maar ja, met een nieuwe tuin in aanleg, trouwerij afgelopen mei en een nieuwe auto houdt het een keer op, nietwaar?! Ik vind persoonlijk het design van de doppen niet lelijk, alleen wel dat de stalen velgen zichtbaar zijn. Nu maar sparen voor een par mooie lm-velgen.
 
Toch vind ik dat die Meg's Tyre Gel een mooie, redelijk natte glans geeft. Hij is goedkoop en gaat aardig lang mee aangezien je maar weinig nodig hebt.

Die van Wolfgang ziet er ook top uit, maar kost ook het dubbele ;)
 
@DKBM Hoe dik heb je de bold'n bright opgebracht?


Bij mij glanzen m'n banden niet zo erg als bij jou..
 
Er zit idd ene dubbele laag op (beginner he....) Na een dag was de glans als veranderd in een matte glans om inmiddels (we zijn bijna een week en heel veel regenbuien later) gewoon zwart te zijn. De 'hoogglans' is iig verdwenen. Hieronder nog een andere foto met de banden niet in de zon. Op de foto's lijken de banden in de zon veel harder te glimmen dan uit de zon. maar zoals eerder gezegd: volgende keer slechts 1 laag.

DSCN2229copy.jpg
 
ik gebruik de meg's tyre gel met applicator
doe het er alleen vaak te dik op want heb nog weleens spatten op auto zitten
vind die applicator juist wel fijn werken, moet er alleen minder op doen
en moet ook eerst de banden ontvetten maar dat heb ik ook nog niet gedaan
volgende keer
 
Heb mijn banden maandag ontvet met Dasty en hierna de Meg's Tyre Gel opgebracht. Zit er nu nog steeds mooi op terwijl het toch een aantal keren heeft geregent! :)^