• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vloerbekleding en koffertapijt

golf fahrer

Detailing trainee
14 nov 2011
4
47
Hallo,

Daar ik de volledige vloerbekleding en het koffertapijt uit
de oldtimer gehaald heb, zou ik dit volledig willen reinigen.

Welk produkt laten inwerken?
APC of de speciale tapijtreiniger van poorboysworld?
Iets anders. Verdunning....

Mijn idee was om dit daarna gewoon in de tuin met de drukreiniger proper te krijgen.
Of toch gewoon met de tuinslang?

Heb geen detailing ervaring ofzo. Dus weet niet zo goed hoe te beginnen.

Bedankt voor de hulp.
 
Bedankt voor de tips.
Met dat het interieur eruit is, dacht ik met de hoge druk alles proper te krijgen.

Maar die Tornador lijkt mij wel nuttig.
Kan ik mijn stoelbekleding ook proper krijgen.

Maar er zijn 2 maar's:
- heb een compressor van 310l/min (max8 bar) 25l tank. vrees dat dit te weinig is.
- blaas je daarmee het vuil niet dieper?
 
Bedankt voor de tips.
Met dat het interieur eruit is, dacht ik met de hoge druk alles proper te krijgen.

Maar die Tornador lijkt mij wel nuttig.
Kan ik mijn stoelbekleding ook proper krijgen.

Maar er zijn 2 maar's:
- heb een compressor van 310l/min (max8 bar) 25l tank. vrees dat dit te weinig is.
- blaas je daarmee het vuil niet dieper?

De Tornadornis echt top, ga wel voor de ZS-10s aangezien de anderen voor andere doeleinden zijn.

310l/min aanzuig vermogen of afgifte ?
En ik denk inderdaad dat 25liter te weinig is. Ik heb een 420l/min compressor met 100liter tank. Deze is perfect hiervoor.

Je blaast het vuil niet dieper. Je perst er op hoge druk water in. Dit hecht zich aan het vuil en neemt het mee omhoog, ik doe door mijn water nog wat APC 1:10. Daarna zet je de tornador op de luchtstand en zo blaas je het vuil weg en zuig je het meeste op in de tube.
Even een stofzuigertje erdoor en alles is als nieuw !

Echt een top ding. Op youtube staan veel filmpjes (zo ben ik ook overgehaald)
 
Nog is de specs bekeken van de compressor. Te zwak vrees ik.
Tornado valt dus af want ga echt niet nog een compressor bijkopen.
 
Op dit gebied nog mensen die een ervaring kunnen delen wat betreft een compressor?
Vereiste aan aantal L/min en inhoud tank. Zou ook graag een tornado reiniger aanschaffen mits een benodigde compressor enigszins betaalbaar is.
 
...Daar ik de volledige vloerbekleding en het koffertapijt uit
de oldtimer gehaald heb, zou ik dit volledig willen reinigen.

Welk produkt laten inwerken?
APC of de speciale tapijtreiniger van poorboysworld?
Iets anders. Verdunning....

Mijn idee was om dit daarna gewoon in de tuin met de drukreiniger proper te krijgen.
Of toch gewoon met de tuinslang?...
Ik ken geen tapijtreiniger van PBW en zie 'm ook niet op de site van CarClean. Persoonlijk gebruik ik de "Interior shampoo" van Autoglym, en dat werkt goed.
Verdund opsprayen, met een zachte borstel inwerken even laten rusten om het vuil los te laten weken. Vervolgens het vuile water er uit zuigen, en nog een keer naspoelen met gewoon water en er opnieuw uitzuigen. Als er nog steeds veel vuil in zit, de behandeling herhalen, waarbij je op moet passen om de shampoo dosering niet te hoog te maken (dan ben je heel lang bezig om de shampoo er uit te krijgen, anders krijg je droogvlekken van de shampoo). Ik heb het ook gebruikt voor hele vuile stoelen en bank en het kleurverschil vóór en ná reiniging is echt bizar. Als het uit de auto is, kun je het gewoon lekker in het zonnetje laten drogen, voor het weer de auto in gaat.