En het is dus zover
Na wat heen en weer gechat (prima optie/service trouwens van Carclean) te hebben met Tim de bestelling kunnen doen en zoals altijd de dag erna in ontvangst kunnen nemen.
Dus, in de zoektocht naar "Tha Ultimate Bling", en in de categorie "How to be a Pimpmaster wannabe" afgelopen vrijdag is aan de slag gegaan voor de eigenaar met de voorbereidende werkzaamheden.
"Tha Assignment"
Deze Audi rims voorzien van een mooie shine, voor zover mogelijk vrij van krassen, en beschermen met een speciale velgenwax.
"Tha Prologue"
Het altijd geldende motto
Goed Gereedschap Is Het Halve Werk geldt ook voor deze klus. Wat speciale middelen voor velgen zoals een polijstborstel, All Metal Polish en wax waren inmiddels in bezit, dus wat mij betreft konden we van start.
Even kijken naar de staat van de velgen bij ontvangst:
"Cleaning up"
Oké, tijd om de boel is goed schoon te maken. Even voor de kenners en overige geintresseerden onder ons: Je zou denken dat je je velgen dus perfect schoonkrijgt met de Meguiar's Detailer Wheel Brightener. Klopt, maaaaaaaaaar..... (en dit is al vaker vermeld maar kan niet vaak genoeg gezegd worden): aangezien dit gepolijste velgen zijn is dit absoluut NOT DONE !! Het maakt het allemaal erger, dus wassen en borstelen met veilig spul in dit geval.
Wat noodzakelijk gereedschap en shampoo:
Flink de boel aan het schoonmaken:
Met als eindresultaat aan de binnenkant:
Dan het aangezicht. Hoewel dit flink schoon is geworden, komt het grootste drama nu boven.....oxidatie, krassen, en uitgebeten plekken. Hier een voorbeeld van hoe het er uit ziet:
Krassen:
Oxidatie en heel veel krassen:
"Tha Job"
Polijsten met de velgen borstel leek een goede bedoeling, de uitwerking ervan was echter niet van wat ik er van had verwacht. Kwam dit door de extreme krassen die er dan inzaten? Was de borstel misschien te licht voor het werk/te weinig cut? Was de Metal Polish niet 'heavy' genoeg voor dit stuk? :weetniet
Oordeel zelf, de oxidatie is verdwenen, de krassen daarentegen zitten er nog in:
Damnz, dit wordt dus zwaar geschut inzetten......:ja
Aangezien er genoeg meuk voor handen ligt op het gebied van schijfjes, padjes, polishes en andere smeerseltjes, de hele tas maar is op de kop gekeerd en een keuze gemaakt:
[*]1e pass met SSR 3 op een oranje schijf
[*]2e pass met SSR 2.5 op een oranje schijf
[*]3e pass met SSR 1 op een witte schijf
[*]4e pass de Metal Polish met de velgenborstel
Lekker die troep/slijpsel die eraf komt

:
"Tha Results"
Met het zweet op de kop, eerst maar is een kouwe HJ x-] te grazen genomen. Na een peukie of 5 en de PEX enigzins afgeblust te hebben, het resultaat maar is bekeken.
Ken je deze nog 8o :
Die ziet er nu zo uit:
Een aardige opknapper denk ik zo. De extreem diepe krassen kunnen er haast niet uit, dat zal wel kunnen maar dan wordt het schuurwerk korrel 1500 en 2000 ben ik bang.
Nu ik weet welke methode/combi ik toe kan gaan passen na dit test stukje, kan ik de rest van de velg gaan doen.
Uiteraard zal daar het e.e.a. van worden gepost. Thnx 4 reading, vragen/suggesties/tips zijn natuurlijk altijd welkom hè
Greetings,
P@rick