• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volledig gepolijste wielen

Havanna

Detailing rookie
11 jun 2008
761
0
In een ander topic vroeg Red_Roof hoe je vlekken uit gepolijste wielen kon halen.
Nu gaat mijn vraag niet over een gepolijste rand of over dergelijke vlekken, maar over compleet gepolijste wielen.

Hoe is dit veilig te reinigen (ik weet dat Meg's WB absoluut not done is bijvoorbeeld) en wat belangrijker is, is het een optie om een velgenwax erop te zetten ZONDER dat het geliefde "bling" gehalte naar beneden wordt gehaald en de boel dof uitslaat?

Gaat om deze gepolijste Audi wielen:

GroteFoto-JGEK8T3S.jpg



Wie o wie weet of dit kan? Of is het ook in dit geval dat de Mothers Wax Power Metal uitkomst gaat bieden?
Suggesties voor waxen en goede reinigers zijn van harte welkom :ja

Thnx 4 een reply iig!

P@rick
 
Volgens mij kan je die gewoon met wax behandelen, klein stukje testen uiteraard en dan écht goed bijhouden en dat is MINSTENS elke week iig de velgen even wassen. Zorgen dat het geen kans krijgt om dof te worden.
Al zijn deze velgen vragen om problemen denk ik, leuk voor een showauto maar niet voor een dailyride.
 
Gepolijste velgen gewoon reinigen met een emmer lauw water en een heel klein beetje milde shampoo erin.
De meeste lui met zulke hoogglans gepolijste velgen gebruiken hier Belgom alu of Unipol voor, dat werkt zeer goed. De All Metal Polish van Meguiars is ook vrij fijn, dus dat lijkt mij een goed alternatief.

Volgens mij is het wel mogelijk om er een Wheelsealant op te zetten en merk je dit nauwelijks in je bling-score :)^
 
Ik zou hem inderdaad poetsen / polijsten met All Metal Polysh (ja dat schrijf je in dit geval zo) van Meguiar's of de Mothers Mag & Alu Polish.

Vervolgens een paar lagen van de Wheelsealant van Poorboy's eroverheen!

De blingscore wordt alleen maar verhoogd hiermee!
 
Ook wheelwax kan er volgens mij voor gebruikt worden, deze is ook licht schurend. Zodoende worden de laatse hele fijne krasjes verwijderd. En glimmem ze nog meer.

Maar zoals al eerder gezegd, probeer dit even op een klein stukje.
 
En het is dus zover :grinning:
Na wat heen en weer gechat (prima optie/service trouwens van Carclean) te hebben met Tim de bestelling kunnen doen en zoals altijd de dag erna in ontvangst kunnen nemen.

Dus, in de zoektocht naar "Tha Ultimate Bling", en in de categorie "How to be a Pimpmaster wannabe" afgelopen vrijdag is aan de slag gegaan voor de eigenaar met de voorbereidende werkzaamheden.

"Tha Assignment"
Deze Audi rims voorzien van een mooie shine, voor zover mogelijk vrij van krassen, en beschermen met een speciale velgenwax.

"Tha Prologue"
Het altijd geldende motto Goed Gereedschap Is Het Halve Werk geldt ook voor deze klus. Wat speciale middelen voor velgen zoals een polijstborstel, All Metal Polish en wax waren inmiddels in bezit, dus wat mij betreft konden we van start.
Even kijken naar de staat van de velgen bij ontvangst:

1-4.jpg


3-2.jpg



"Cleaning up"
Oké, tijd om de boel is goed schoon te maken. Even voor de kenners en overige geintresseerden onder ons: Je zou denken dat je je velgen dus perfect schoonkrijgt met de Meguiar's Detailer Wheel Brightener. Klopt, maaaaaaaaaar..... (en dit is al vaker vermeld maar kan niet vaak genoeg gezegd worden): aangezien dit gepolijste velgen zijn is dit absoluut NOT DONE !! Het maakt het allemaal erger, dus wassen en borstelen met veilig spul in dit geval.

Wat noodzakelijk gereedschap en shampoo:

4-2.jpg


5-2.jpg




Flink de boel aan het schoonmaken:

7-2.jpg




Met als eindresultaat aan de binnenkant:

8-2.jpg





Dan het aangezicht. Hoewel dit flink schoon is geworden, komt het grootste drama nu boven.....oxidatie, krassen, en uitgebeten plekken. Hier een voorbeeld van hoe het er uit ziet:

Krassen:
9-2.jpg



Oxidatie en heel veel krassen:
102-1.jpg


103-1.jpg





"Tha Job"
Polijsten met de velgen borstel leek een goede bedoeling, de uitwerking ervan was echter niet van wat ik er van had verwacht. Kwam dit door de extreme krassen die er dan inzaten? Was de borstel misschien te licht voor het werk/te weinig cut? Was de Metal Polish niet 'heavy' genoeg voor dit stuk? :weetniet
Oordeel zelf, de oxidatie is verdwenen, de krassen daarentegen zitten er nog in:

11-2.jpg


12-2.jpg




Damnz, dit wordt dus zwaar geschut inzetten......:ja
Aangezien er genoeg meuk voor handen ligt op het gebied van schijfjes, padjes, polishes en andere smeerseltjes, de hele tas maar is op de kop gekeerd en een keuze gemaakt:

[*]1e pass met SSR 3 op een oranje schijf
[*]2e pass met SSR 2.5 op een oranje schijf
[*]3e pass met SSR 1 op een witte schijf
[*]4e pass de Metal Polish met de velgenborstel

132.jpg


13-1.jpg


14.jpg


Lekker die troep/slijpsel die eraf komt :D:

15.jpg


16.jpg


17.jpg







"Tha Results"
Met het zweet op de kop, eerst maar is een kouwe HJ x-] te grazen genomen. Na een peukie of 5 en de PEX enigzins afgeblust te hebben, het resultaat maar is bekeken.

Ken je deze nog 8o :

103-1.jpg





Die ziet er nu zo uit:

18.jpg





Een aardige opknapper denk ik zo. De extreem diepe krassen kunnen er haast niet uit, dat zal wel kunnen maar dan wordt het schuurwerk korrel 1500 en 2000 ben ik bang.
Nu ik weet welke methode/combi ik toe kan gaan passen na dit test stukje, kan ik de rest van de velg gaan doen.
Uiteraard zal daar het e.e.a. van worden gepost. Thnx 4 reading, vragen/suggesties/tips zijn natuurlijk altijd welkom hè ;)

Greetings,

P@rick
 
mooi dat het je toch nog lukt, had het je niet nagedaan vrees ik!
Maar je gaat er nog een heel werk mee hebben om al die velgen terug in orde te krijgen!
 
Mooi werk maar inderdaad erg veel werk! Ik heb zelf met de cuttingball gewerkt maar dit zou erg veel tijd in beslag gaan nemen. Ik denk dat de oplossing met de excenter geen verkeerde is. Alleen zonde van je pad...
 
Klopt, praktisch geen uitstekende delen :)

Weet nog niet hoe lang het duurt om 1 hele velg te doen, ga er vanavond weer aan verder :ja
 
Tim zei:
Mooi resultaat! En ja de blauwe Uni-Ball is een polishing ball. Voor die krassen had je de gele bal moeten hebben. Dat is een cutting ball!

Hoi Tim

Zou ik deze ook kunnen gebruiken met mijn velgen?
Ben al bezig geweest met de hand op een ander set (geen foto van) met meguirs polijst pasta maar er zitten te diepe krasjes in.


3058553729_6594c4758c.jpg
 
Mooi stukje! Ik moet die van mij binnenkort ook doen, dus ik wacht dit "draadje" nog ev en af! :)^
 
Moet je het 'maagdelijke' aluminium nu niet in de blanke lak laten zetten?
Aluminium oxideert namelijk net zo gemakkelijk als ijzer, alleen is het oxide-laagje dunner en voorkomt verder 'vreten'. Het oxideert wèl en wordt dof als je het niet afdekt met lak o.i.d.
 
Dat laat ik over aan de eigenaar. Ik zeg altijd maar zo met dit soort wielen: wie mooi wil zijn moet blijven poetsen. Aan hem dus de eer om ze af en toe is op te wrijven.:D