• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo alu middenconsole vraag

Marcel1973

Detailing guru
Tester of Bling
9 mei 2016
3.409
193
50
Nuland
Avond allen,

Ik heb een drietal vragen.
  1. Rvs/aluminium middenconsole
  2. Krasje middenconsole
  3. Raamlijst
1)
Volvo heeft een fraai geborsteld aluminium middenconsole. Althans ik dacht dat het aluminium is. Ik had bedacht dit met apc schoon te maken. Misschien is het ook nog mooi op te halen, maar ik zou niet weten waarmee. Suggesties zijn welkom.
image.jpeg


2)
Op deze tweede foto (close-up) zie je een kras, in verlengde van vinger. Misschien iemand een idee waar ik dat mee kan laten verdwijnen?
image.jpeg


3)
de alu-look raamlijst heeft veel te leiden gehad van het zuur van de wasstraat. Het is (zo te horen) geen alu, maar plastic met een laagje. Iemand een tip? Als ik het nat maak, komt het weer mooi omhoog, maar binnen een 10-tal seconden is het weer dof.
image.jpeg

Dank alvast voor jullie hulp!
 
(1) + (3) Ik zou dit zelf eerst eens reinigen met een cleaner, denk ik. Een voorbeeld hiervan is de Poorboys World - Professional Polish.
(2) Ik zou zo impulsief zijn om dit gewoon met een licht polijstmiddel op een doekje te gaan polijsten. Echter kan het maar zo zijn, heb ik het vermoeden, dat het dan misschien gaat glimmen ofso.


Misschien dat anderen hier ook hun mening willen delen. :p


Greetz
 
Bij 2) dan altijd in de richting van de geborstelde strepen.
Maar ik neem aan dat dat ook kunststof is met een 'laagje'. Beetje uitkijken dus.
 
Mijn V70 R-edition heeft mat zilvergrijze dakrails, spiegelkappen, grill en mistlamplijsten. Ik krijg deze inderdaad mooi met Poorboys Professional Polish.
Mijn raamlijsten zijn blackchrome, die zijn ook mooi te krijgen met PP.
In het interieur weet ik het nog niet. Ik heb ook wat krasjes weg te werken rond mijn pook. Ik heb daar Alu-achtige panelen met schuine ribbels (R-design).
Ik ga dit even verder volgen.

Mooie XC60 trouwens!!
 
@Quantoxx dank voor de quick response.
Lastig dat PB op moment wat lastig leverbaar is.

Maar ik neem aan dat dat ook kunststof is met een 'laagje'. Beetje uitkijken dus.

Voelt en klinkt niet als plastic. Lijkt wel alu.

Mijn V70 R-edition heeft mat zilvergrijze dakrails, spiegelkappen, grill en mistlamplijsten. Ik krijg deze inderdaad mooi met Poorboys Professional Polish.
Mijn raamlijsten zijn blackchrome, die zijn ook mooi te krijgen met PP.
In het interieur weet ik het nog niet.

Mooie XC60 trouwens!!

Thnx @Jagrullar, kan het idd ook gebruiken voor de daklijsten. Blackchrome nog nooit gezien.
Wat weet je voor het interieur niet??
(Zal me ook weer eens in volvo-forum laten zien ;))
 
  • Leuk
Reactions: Jagrullar
Lastig dat PB op moment wat lastig leverbaar is.
Ow, is dit niet op voorraad?

Uuumm... Misschien dat anderen een alternatief kunnen aanbieden. Ik weet alleen dat de PP een pure cleaner is en alternatieven ken ik niet omdat ik het nooit meer gebruik. :p

Als ik sierlijsten/dakrails tegenkom, dan polijst ik het gewoon. Ik houd dan rekening met het feit dat het de ene keer kunststof met een laagje kan zijn en de andere keer het volwaardige materiaal. Veelal probeer ik eerst of het met een finishing combi al resultaat geeft, (Finale/S30 op Wit) en schaal dan misschien op. Als ik zie dat het daadwerkelijk ''echt'' is, dan polijst ik het gewoon mee, met beleid. (Zo kunnen sierlijsten/dakrails verwering hebben en dit krijg ik vaak goed weg middels polijsten en niet met PP)


Greetz
 
Ik heb de auto nu iets meer dan 3 maanden.
Ik moet het interieur ( was schoon en zag er bijna nieuw uit, maar kan altijd beter) nog een keer grondig aanpakken.
Die Alu middenconsole lijsten zijn best prijzig en daarom vrij spannend om aan te pakken. Weet nog niet wat ik hiervoor ga gebruiken.

Ik zit op beide Volvo fora, maar dan onder een andere naam.
 
Ik had eerst een proefflesje Poorboys PP aangeschaft om te proberen. Binnenkort de grote maar bestellen.
 
Ow, is dit niet op voorraad?
Als ik zie dat het daadwerkelijk ''echt'' is, dan polijst ik het gewoon mee, met beleid. (Zo kunnen sierlijsten/dakrails verwering hebben en dit krijg ik vaak goed weg middels polijsten en niet met PP)
Greetz

You are far beyond... Als ik nou toch eens zoveel ervaring had als jij... :p

Ik heb de auto nu iets meer dan 3 maanden.
Ik moet het interieur ( was schoon en zag er bijna nieuw uit, maar kan altijd beter) nog een keer grondig aanpakken.
Die Alu middenconsole lijsten zijn best prijzig en daarom vrij spannend om aan te pakken. Weet nog niet wat ik hiervoor ga gebruiken.

Ik zit op beide Volvo fora, maar dan onder een andere naam.

Sinds 15-4-16 in bezit, maar het kan allemaal wel iets strakker schoon vind ik. Auto en lak leent zich er ook wel voor. Ben benieuwd naar het eerste resultaat.

De alulijst stoort me op zich niet, maar als ik het fraaier kan krijgen... Lijkt nu steeds of er een haar ligt :confused:
Zoals @Soepergrover aangeeft, in de 'borstel'richting aanpakken, kan er vast niet veel mis gaan. Meestal zijn de producten geen zoutzuur-variant.
 
Ik ben bang dat als ik echt ga polijsten, dit te veel gaat glimmen. Misschien een proef paneel halen bij de sloop!
 
You are far beyond... Als ik nou toch eens zoveel ervaring had als jij... :p
Hah, ik heb gewoon net 1 auto meer gedaan als jou. :p Da's alles.

Ik ben bang dat als ik echt ga polijsten, dit te veel gaat glimmen

Als het aluminium is, dan polijst ik dus met beleid. De verwering is eigenlijk oxidatie en het materiaal beschermt zichzelf hiermee. Ik polijst dus de verwering weg, houd er rekening mee dat ik het niet volgas glimmend polijst en dus die beschermlaag helemaal weghaal, en na verloop van tijd is die glans al weer minder omdat het aluminium zichzelf weer gaat beschermen.


Greetz
 
3) Ik heb zelf geanodiseerde aluminium dakbogen, ik heb hier ook om advies gevraagd.
Waar het advies op neer kwam: polijsten en dan beschermen.

Polijsten mijn ervaring: Witte pad met ProPolish polijsten zorgde voor veel zwart op mijn pad.
Verkleuring cq vlekken werden minder maar uiteindelijk (via andere stappen) heb ik een paars wolletje gebruikt met Veloce.
Dit haalde nagenoeg alles weg van de verkleuring en tastte het materiaal niet zichtbaar aan.

Beschermen mijn ervaring: Na eerste pogingen in de EX-P gezet, maar binnen no time was de verkleuring terug.
Inmiddels in de Gyeon Trim en de bogen zijn na 2 maanden nog steeds top.

Dus het advies: probeer het te polijsten op milde manier, opschalen kan altijd.
Zorg voor een super goede bescherming anders kun je opnieuw polijsten binnen korte tijd...
 
@SlomeDuikelaar - Dus de Gyeon - Trim heb jij op het aluminium aangebracht? Ok dan, daar zou ik niet aan gedacht hebben, omdat het geen ongelakt kunststof is. Maja, het vormt een coating en als het goed hecht, dan zou het inderdaad kunnen. :p



Greetz
 
Uh ja, zie net in de originele post dat Nicknameless me eigenlijk Gyeon Rim had geadviseerd...
Maar eh, het werkt dus wel... Geen verkleuring en top beading...

Hahaa! Jah, die kan ik mij nog wel voorstellen! Ik denk dat dit beter hecht en beter bestand is tegen bepaalde dingen. :p

Wel geinig dat Trim het dan goed volhoudt :D
 
Bij 1) zou ik het gewoon lekker bij S&W houden voor schoonmaken... Zeker geen APC.