Op een flink deel van de auto is de "orange peel" erg flink. Na de aanpak van de motorkap heb ik besloten om de "denim" pads tevoorschijn te toveren. Vandaag de echte proef op de som op het rechter achterportier.
Afijn, portier gewassen, gekleid, gedroogd zodat de beginsituatie goed in beeld gebracht kon worden.
Los van de orange peel zit het natuurlijk vol met swirls na jaren van verwaarlozing, dus gelijk de totale finish in ogenschouw houden. Omdat "orange peelen" een grove aanpak is, heb ik gebruik gemaakt van de Heavy Cut. Daarbij heb ik wat pads op maat gemaakt voor 75mm, 50mm en 30mm zodat ik ook de krappere ruimtes aan kan pakken. Als eerst begonnen met de bovenste strook: PXE, 12mm uitslag, 75mm BP.
Met de finish zit het wel goed, maar ik had niet anders verwacht aangezien medium de defecten al aanpakte. De orange peel werd minder, zelfs met de D/A; dat is fijn! Maar er konden nog wel wat hits bij.
Ik had mijzelf voorgenomen om niet meer dan 4 hits te doen en die heb ik uiteindelijk ook alle vier gebruikt. Omdat je met Orange peelen goed moet opletten was mij de tip al eens gegeven om elke stap op de foto te zetten en zo kritisch te vergelijken wat je winst is. Voordeel is dat ik jullie ook elke hit kan laten zien:
Om het nog duidelijker te maken hier een vergelijk van start en finish:
Mooi!! Niet helemaal strak, maar een flink verschil in recht en detail!
Toen het beest gepakt en begonnen met de grote stukken op de deur. Heb deze uiteindelijk 3 hits kunnen geven toen de schemer zich aankondigde, dus morgen hit 4 en finishen. Ook hier flinke al verschillen:
Nog eentje om het af te leren:
Tot de volgende!