Vandaag mijn enthousiasme verloren en weer gevonden! Was vanmorgen dapper begonnen aan de voorbumper onder het mom van "dan hebben we die maar gehad". Geen klusje waar ik, door het lijnenspel, naar uitkeek. Daarbij zit deze kilometervreter volle bak onder de steenslag, maar ik ga het toch echt niet meer over laten spuiten. Dus het doel was zeker niet een "perfecte lak", maar ja, eenmaal bezig.....
Swirls zitten er goed in en ik dacht die er wel even eenvoudig uit te tillen....nou ik neem mijn woorden terug over de laksterkte van mijn Volvo want dit fijne kunststof paneel weerde zich kraniger dan verwacht. Twee hits met heavy cut en dito foampad leverde zo'n 60 a 70% correctie op.....dat is dus niet leuk hè, met al die kiertjes, lijntjes, hoekjes. Geen MF-pad in maatje 2" en 1" in mijn arsenaal, dus opschalen kon ik ook niet.
Wat ook niet motiverend is, is de blijvende schade op de bumper nu je er zo met je neus bovenop zit....waar doe ik het voor dacht ik na netto 2,5 uur harken op de bumper...gelukkig zie je dan op afstand dat je wel degelijk een velletje er af trekt (zoals te zien op de foto bij de stippellijn). Uiteindelijk netto 4 uur zitten 'cutten' en toen kon ik over naar de voorschermen...
Ook hier wederom veel eer te behalen en gelukkig valt de blijvende schade hier wel weer mee. Daarbij heb ik een 3" MF-Pad waardoor opschalen ineens wel een optie was, dus: pad primen, dotjes er op en gas op die lolly:
Bingo! Enkel nog D/A micro-marring....vieuw! Inmiddels al zes uur netto aan het 'cutten' geweest: bumper en beide voorschermen zijn klaar om te 'finishen'. In de schemer nog even een testspotje voor de finish gemaakt om te kijken of de 'marring' inderdaad eenvoudig zou verdwijnen en dat is gelukt:
Dat geeft de burger weer moed!
De buurjongen verderop kwam ook nog even kijken en vertelde dat hij zijn auto naar een poetser had gebracht en super tevreden was. "Top toch!?" Zei ik, "kostte dat?". "60 euro....daar kan ik zelf niet tegenop poetsen" zei die....eerlijk is eerlijk, dat is niet duur en als hij er blij mee is, wie ben ik om dat te bekritiseren....maar ja, in zijn afwezigheid stiekem toch even gegluurd:
Tja....ik moet ook niet zeuren ook over die enkele krasjes die achterblijven in mijn tien jaren oude wagen, het gaat gewoon de goede kant op, maar soms verdwijn je toch even in het konijnenhol van "perfectie".
Morgen finish ik de panelen en gelijk maar in de Cancoat want donderdag slaat het weer toch weer om!