Na een drukke zaterdagochtend, kon ik de middag besteden om het rechter achterscherm aan te pakken. Gisterenavond had ik de auto al gewassen (roestige schijven!), dus na een doekje en wat PB Spray&Wipe kon ik aan de gang. Doelstelling was het geheel te "peelen" en daarna afwerken (cut waar nodig, gevolgd door finish).
De Orange Peel wederom tot maximaal 4 hits. De rode gebieden heb ik gedaan met de 75mm op de PXE (12mm uitslag). De gele gebieden met de 50mm op de PXE (Roterend) en het overige deel met 125mm op de XCE. Het paneel zat uiteraard onder de swirls:
De tankklep was het eerste kunststof deel dat ik aanpakte met de Denim pads dus dat was meteen een mooie graadmeter voor de achterbumper. Ging soepeltjes en de warmteontwikkeling was minder dan ik verwacht had. Resultaat is naar mijn zin:
Er zaten wat delen die ik niet voldoende kon peelen, met name boven de wielboog:
Ondanks dat dit roterend werd aangepakt, is de structuur daar nog duidelijk aanwezig; ik zal er mee leven!
De rest van het paneel is gelukkig prima gecorrigeerd:
Die dakkapel is de beste detail investering ooit
Na een uur of drie had ik nog even tot etenstijd en zo kon ik mooi het achterlicht nog meepakken. Twee hits Heavy Cut, één hit Fine Cut en strak:
Daarna de boel in de wax gezet en opgeruimd! Het was weer fijn!