• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V60 R-Design 2011

In mijn beleving vind ik de XCE het fijnst werken met de 6 inch Backingplate, en ook de 6-6,5 inch pads.
En ook vind ik dat de wat dunnere pads minder fijn werken , dan de wat dikkere pads.
Mijn mening hoor, ieder zijn ding.
 
@Dirk Post volgens mij kun je ze gewoon bestellen hoor :)
Schermafbeelding 2021-03-22 om 11.42.13.png
 
Je reageerd op een 3 weken oude post.
Nu idd wel weer leverbaar, ik heb er al wat thuis.
Bevallen zeer goed op de Forced DA.
 
ik zie het inderdaad! Kwam door je laatste reactie die recenter was.
Goed dat je ze in huis hebt nu, hoe bevallen ze in combinatie met de XCE?
 
Roco, doe jij, als je een auto meerstaps polijst , de finishing stappen ook met de XCE,
Of gebruik je daar een andere machine voor?
 
Daar waar het past gewoon met de xce, daar vind ik de forced eigenlijk juist fijn. Een DAP op lage snelheid stallt nog eerder.

Standje 2 en heel langzaam één à twee banen.
 
Vanmiddag drie uurtjes aan de V60 gewijd. Doelstelling van vandaag was de daklijst; vanaf de A-stijl tot aan de holling op het achterscherm. Al het werk met de PXE. Zoals alle nog onbehandelde delen zit ook dit onder de swirls:
20210424_194009.jpg

Omdat er in de bovenlijst ook een scherpe rand zit heb ik het 'orange peelen' beperkt tot het staande deel achter. Dit heb ik, gezien de ruimte, gedaan op 50mm roterend. En wat krijg je van 'cutting' met een rotary:
20210424_204735.jpg

Mooie hologrammen. Geen probleem natuurlijk, die komen er met de volgende stappen weer uit.

Ik merkte dat deze rand toch weer anders reageerde en heb de combi op moeten schalen van medium naar heavy op een harde pad. Omdat Pietje-Precies toch echt de defecten zo veel als mogelijk er uit wilde hebben heb ik twee keer moeten 'cutten', toen was het goed. Omdat de Heavy Cut goed finishte kon ik als derde stap de finishing polish gebruiken met een strak resultaat:
20210424_193601.jpg

20210424_192301.jpg

Zo is er toch een mooi velletje afgetrokken, bij de holling in het achterscherm kon je dat mooi zien omdat je die aantipt:
20210424_192716.jpg

Omdat de voortgang steeds in stapjes gaat heb ik er nu voor gekozen om de boel goed te beschermen en gekozen voor de Bilt Hamber Double-speed wax. Het was weer lekker! Morgen wellicht de linkerzijde :innocent:
 
Elke keer weer een mooi resultaat, leuk om je project te volgen. Elke keer een mooi verslag er bij, ga zo door man, ik heb geeneens tijd om de auto te wassen :p
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Vandaag de andere kant kunnen doen, zelfde aanpak. Beginsituatie was hetzelfde maar op deze zijde iets meer echte defecten en steenslag. Wederom eerst begonnen met "orange peelen van het staande deel met mooie hologrammen cadeau.
20210425_163853.jpg

Daarna Heavy Cut 1 à 2 hits en afgewerkt met Fine Cut. Flinke correctie en op de steenslag na is alles uit de oogopslag. Er zitten nog wat defecten in die ik wellicht zou kunnen wetsanden, maar dat oefen ik liever eerst nog even op de C1; je ziet ze nu enkel nog onder de juiste hoek en met een getraind oog.
20210425_142552.jpg

20210425_163518.jpg

Deze keer ging iets rapper en dus was er nog tijd om de spoiler aan te pakken met 30mm en 75mm pads en ook hier 1 à 2 hits Heavy en 1 hit Fine:
20210425_163931.jpg

Als de zon straks is vertrokken de delen nog even in de wax zetten en dan is het weer mooi geweest!
 
En de wax zit er ook op (Double-speed wax)! Blijft mooi om het verschil tussen 'orange peel' te zien. Om de hele auto zo te doen heeft mij teveel risico, maar waar het kan en past doe ik het! De orange peel op de spoiler is acceptabel en de finish is ook prima naar mijn zin:
20210425_204948.jpg
 
Na een drukke zaterdagochtend, kon ik de middag besteden om het rechter achterscherm aan te pakken. Gisterenavond had ik de auto al gewassen (roestige schijven!), dus na een doekje en wat PB Spray&Wipe kon ik aan de gang. Doelstelling was het geheel te "peelen" en daarna afwerken (cut waar nodig, gevolgd door finish).
20210501_191847.jpg

De Orange Peel wederom tot maximaal 4 hits. De rode gebieden heb ik gedaan met de 75mm op de PXE (12mm uitslag). De gele gebieden met de 50mm op de PXE (Roterend) en het overige deel met 125mm op de XCE. Het paneel zat uiteraard onder de swirls:
20210501_192840.jpg

De tankklep was het eerste kunststof deel dat ik aanpakte met de Denim pads dus dat was meteen een mooie graadmeter voor de achterbumper. Ging soepeltjes en de warmteontwikkeling was minder dan ik verwacht had. Resultaat is naar mijn zin:
20210501_192041.jpg

Er zaten wat delen die ik niet voldoende kon peelen, met name boven de wielboog:
20210501_132027.jpg

Ondanks dat dit roterend werd aangepakt, is de structuur daar nog duidelijk aanwezig; ik zal er mee leven!
De rest van het paneel is gelukkig prima gecorrigeerd:
20210501_192251.jpg

Die dakkapel is de beste detail investering ooit :joy: Na een uur of drie had ik nog even tot etenstijd en zo kon ik mooi het achterlicht nog meepakken. Twee hits Heavy Cut, één hit Fine Cut en strak:
20210501_192639.jpg

20210501_192702.jpg

Daarna de boel in de wax gezet en opgeruimd! Het was weer fijn!
 

Vergelijkbare onderwerpen